Forum > Demolåtar

jonnerstone - Cloud

(1/6) > >>

jonnerstone:
Tjo!

En låt som jag skrev för några veckor sen. Låten kommer nog hamna hos mitt band så därför är bas och trummor på refränger och outro vääääldigt basic och kommer oavsett att spelas in på riktigt med mer liv i basen och lite lekfullare och skramliga trummor samt att det kommer antagligen bli lite tyngre gitarrer än mina egna taffliga försök.

Andra versen är en slasktext med dansbandsengelska så försök inte ens förstå den   :)

Outrot är tänkt som ett outro som byggs på efter varje runda för att få nån slags "wall of sound", är det tillräckligt eller kan man feta på med mer? Tänker mig själv att addera en 2 till 3-stämmig kör på långa toner som sjunger "soon be gone"

Förutom den tråkiga basen och dom stela trummorna på refräng och outro, funkar upplägg och struktur?

På verserna blir det nog inte så mycket förändring, vill ha den där känslan av hjärtljud.

Intro kommer också att förlängas en 10-20 sek ungefär

Tankar om själva mixen är m.a.o inget jag söker just här men andra idéer mottages tacksamt  :wub: Mest för att få några utomståendes point of view. Så får man se vart det hamnar i slutändan  :)

Alles gut!

Micke

Blade Runner:
Lite stressad verkar hjärtat vara, normal hjärt puls ligger på 80 till 100bpm!
Denna ligger på 106bpm  :lol:

jonnerstone:

--- Citat från: Blade Runner skrivet 20.04.2013, 00:41:35 ---Lite stressad verkar hjärtat vara, normal hjärt puls ligger på 80 till 100bpm!

--- Slut citat ---

Nä, låten är i 108bpm för att vara exakt. Dålig beatcalculator du har  ;)

Låten har ju ett (anti)religöst undertema, så de e klart man blir lite mer stressad än vanligt  :rolleyes:

Blade Runner:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 20.04.2013, 00:50:03 ---
--- Citat från: Blade Runner skrivet 20.04.2013, 00:41:35 ---Lite stressad verkar hjärtat vara, normal hjärt puls ligger på 80 till 100bpm!

--- Slut citat ---

Nä, låten är i 108bpm för att vara exakt. Dålig beatcalculator du har  ;)
Låten har ju ett (anti)religöst undertema, så de e klart man blir lite mer stressad än vanligt  :rolleyes:

--- Slut citat ---

Förlåt!! Satt å räknade på fingrarna samtidigt som jag tittade på min Casio klocka!!
Vet ej vilken som räknade fel!!!
Shit då får jag lyssna på texten åsså!!  :angry:

Eddi:
Fattar egentligen vad du vill ha kritik på Låten är nu typ 5 minuter och ska utökas med 20 sekunder vid introt?
Det blir lite för långt säger jag då!
Själva insatsen låter helt ok även om du säger att både trummor ocvh gura ska skiftas - då blir det ju kanske en helt annan låt  :wacko:
Har lite svårt över vad jag ska tycka till om?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion