Forum > Demolåtar

jonnerstone - Cloud

<< < (4/6) > >>

HasseFX:
Kan bli riktigt bra detta! Arret fungerar i min värld under förutsättning att det finns större dynamik mellan de olika delarna på låten - detta arr låter rätt jämtjockt och då känns den lång. Dynamiken förutsätter också givetvis "engagemang" i framförandet! :) Jag hör en riktigt bra version i huvudet - hoppas få höra något liknande när ni är klare (eller överraska mig gärna :))

jonnerstone:
Tack alla för tankar och idéer. Kör ett generellt svar här. På min frågeställning så verkar det ändå som att formen funkar. Dock så är outrot en liten "issue" verkar det som. Precis som Wernis, så gillar jag långa intron, men är nog en ännu större sucker för långa outron, där man lixom bara sveps med ända till slutet, lite meditativt lixom. Kill your darlings är ju ett uttryck som poppar upp nu. Ska jag verkligen korta ner outrot? Det var detta jag var lite rädd för  :)

Jag har ändå nån svag förhoppning om att när det blir bas och trummor på som får leva och variera sig så blir det mindre enformigt.
Kanske också bygga upp den långsammare för att behålla intresset, vilket ju förstås gör att låten blir ännu längre.  :unsure:

E de någon som kan föreställa sig en bas som spelar lite fler toner och andra passager och inte kör samma rytmik hela tiden samt trummor som kör mycket fills och skramlar lite mer och lever och följer med musiken?

Shit va jobbigt det blev  :D

"Comforting sounds" med Mew är en klar förebild när det gäller långa outron. Vad gör dom som gör att det funkar? Eller är det bara jag som tycker att det outrot är asgott? Själva låten känns ju nästan som en ursäkt bara för att få göra ett långt outro. 3.5min låt, 5.5min outro  :D

ynot:
hej Stone

Om jag fick önska ,, vilket man får :)

20 bpm till ,,, tunga gitarrer..samma upplägg..
Tycker sången funkar utmärkt

Allt gott

Bribedant:
Samma tanke som ynot. Mer drama och det här kan bli skitbra.

Dividend:
Bara lite associationer.

Skön ljudbild, bra sjunget som vanligt.
Tycker ljudbilden förstörs med (för mycket, eller fel?) percussion. Låter som en discodänga med Massive attack och hårdrocksinfluenser i det partiet. Är det för Korea?

Stör mig enormt på detta! Låt er trummis fixa ett vettigt trumkomp!! (det som föreligger är banalt och intetsägande (i mina öron) Hela ljudbilden åt fanders :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion