Forum > Demolåtar
Jocke - Toastern feat Eddi och Josef.
MaxB:
Skönt driv boys! B)
Jocke:
--- Citat från: zorrow skrivet 26.04.2013, 21:06:57 ---Jaa! Rökrockigt och skitigt!!! Attityd på sången som tilltalar mig, bra gjort Eddi :D :D :D Det skramlar och rockar på ett härligt sätt. Första gitarrsolot saknar basregistret och försvinner i mixen som lite oljud. Fixa till det och ni har ett hääärligt colab!!!
--- Slut citat ---
Tack Zorrow! Visst har Eddi en skön attityd! :) Första gitarrsolot är jag rädd inte går att skruva tillbaka... men vi måste ju prova om det är användbart!^^
--- Citat från: cykeln skrivet 26.04.2013, 21:32:05 ---Ah F-n Eddi - supercool sång!
Riktigt ruffigt och snyggt detta gubbs!
Lite mer diskant på orgeln tack
och mindre reverb på fösta sologuran - den försvinner i rymden
--- Slut citat ---
Tack Biken! :) Får kika på orgeln - gitarren nämnde jag ovan... vi får se om det går att göra något mer av den!
--- Citat från: MaxB skrivet 26.04.2013, 22:55:27 ---Skönt driv boys! B)
--- Slut citat ---
Tack Max! :)
Eddi:
Ja Jocke har inte haft det för lätt med denna - först fick han en out-of-the-space långt gitarrsolo över hela låten samt en klart berusad mans överstyrda röst med urtråkig text sedan fick han densamma fast mer nyktert fortfarande tråkiga text innan jag satte mig ner och gjorde en vettig text baserad på en brödrost som ju blev en analogi försök inte rosta en tupp i en brödrost det funkar lika illa som att prata allvar med en redan bestämd kvinna. Det var i alla fall andemeningen med texten.
Jag tycker Jocke ska dubbla hooken i bägge fallen samt slänga in en av dom lite senare i låten.
Kul med colab med Josef och Jocke tack för att jag fick vara med på det :D
Jocke:
--- Citat från: Eddi skrivet 27.04.2013, 15:14:01 ---Ja Jocke har inte haft det för lätt med denna - först fick han en out-of-the-space långt gitarrsolo över hela låten samt en klart berusad mans överstyrda röst med urtråkig text sedan fick han densamma fast mer nyktert fortfarande tråkiga text innan jag satte mig ner och gjorde en vettig text baserad på en brödrost som ju blev en analogi försök inte rosta en tupp i en brödrost det funkar lika illa som att prata allvar med en redan bestämd kvinna. Det var i alla fall andemeningen med texten.
Jag tycker Jocke ska dubbla hooken i bägge fallen samt slänga in en av dom lite senare i låten.
Kul med colab med Josef och Jocke tack för att jag fick vara med på det :D
--- Slut citat ---
Så jäkla besvärligt har det inte varit...än! :lol:
Ska pyssla med de förslag vi har att labba med men är så jäkla förkyld och febrig att jag nog får pigga på mig lite först...
bjurte:
Jodå Gubbar! Här har ni fått det att svänga fint..
Tummarna i luften.. B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida