Kontrollrummet

Håkan Nilsson & Sweden Rocks; Sweet Little sixteen. Ny mix, bättre ljud och ös.

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Vår version av denna pärla från Chuck Berry.


Hans Stenberg bas
Hasse Spennare gitarr
Rogga Jonsson trummor
Håkan Nilsson sång gitarr o ljudteknik...

Mycket kagge är det, det har vi som vårt signum...  :P
« Senast ändrad: 17.04.2013, 22:01:43 by Håkan Nilsson »
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Här öser gubbarna på ett städat sätt, avseende ljudbilden. Bra ljud och bra drag. Ger mig fria associationer till Mark Knoppfler och Status Que
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Jag är inte så svag för gammelrock men tycker att det här är "väl fångat" och låter som det ska! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Snygg inspelning och skitbra sound!
Du sjunger ju Rock som en hel Kärl oxo!! B)
Men precis som Jocke känner jag att genren är lite gjord och överstökad i alla fall för mig. :)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Bra jobbat och lirat  "gubbar", personligen är jag lite småförtjust i "gammelrock" ränderna går aldrig ur. Härligt ös och du sjunger ju som en häst sparkar.  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Tack ska ni ha. Det här är ju mest tänkt att spelas live för raggare, haha... Inte så mycket att sitta o njuta av i hörlurar på kvällen. Vi gjorde sex låtgrunder som jag tänkt förfärdiga allihop, tanken är att kunna ragga (!) lite raggarspelningar. Det jäkliga är att jag hela tiden gillar nästa låts mix o ljud bättre. När jag hörde dagens Bye Bye Johnny så märkte jag att gitarrerna och solot borde ligga lite längre fram även på den här. Rock/jazz-medleyt har jag redan mixat om så det är betydligt mer av gitarren...

En genré som kanske är passé för många, men jag som spelar en hel del olika grejer kan nog påstå att det här är det absolut svåraste man kan ge sig på. Men samtidigt det roligaste.    :lol:
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Tyckte jag fick till Bye Bye Johnny bättre än den här, så jag gav mig på den här mixen igen. Jäklars vad svårt det är att få ut det göttaste ur en låt ändå. I sån här musik ska man på nåt vis få till det så att det är mycket av allt. Kan bara säga att jag älskar Chuck Berrys låtar, han gjorde ju egentligen "bara" texterna, sångmelodierna och gitarrliret, det mesta av arren och mycket i låtarna gjorde pianisten Johnnie Jonson utan att nånsin få et öre i royalty.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)