Ja en helt okej verre. Nu har jag den också på munspel å gura - samtidigt 
Däremot funderar jag på "But the sea is wide" ackorden där mot slutet på det partiet..Lyssnat på spotifyverren med international bandet..Hittar inte vad dom gör.
Enklast är att göra som du gjort,fast jag lirar den i D så jag schabblar inte in de ackorden här 
En grej till,jag tycker att du skulle testat min variant på sångvägen,det låter plågat och ja du hör själv - det är väl det enda jag sågar på.
Å shit vilken kör som kom in där,jag trodde det var slut 
Det får bli fyra Kilkenneys på den här,slurk.
Mike
Lägg gärna upp då du vill. Jag är nyfiken på din tolkning! Du har alltså en sån där grej runt halsen för munspelet?
Jag använde min sån i söndags, då Eddi var hemma hos mig och vi spelade och sjöng tillsammans.
Har inte kollat vilka andra ackord det skulle vara där.
Ja jag menade att jag kan lira den nu på gura,tonart oväsentligt - basic chords.Jag har inte gjort nån inspelning av den,tanken är live i stugan.
Låten sa inte så mycket till mig då jag hörde den i filmen,
men din fina ballad betonade tolkning gjorde att jag fick upp ögonen för låten.
Det är en fin låt om man gör den lite ballad laidback,som du har gjort,istf glättigt irish/stråk/flöjt tycker jag.Skulle också bli ruskigt snyggt med enbart piano/sång,jag kanske ger mig på den om jag knäcker uppgången där på slutet av "And the sea is wide"..partiet. Det låter som nåt susalternativ och/eller 6/9:a grejer typ..Men jag är kass på att höra sånt.Roligare att spela och klura ut vad det är.
Jo jag har munspelet runt halsen i en hållare.Fast jag har byggt om mitt ena,så det ryms två munspel ovanpå varandra second/third position you know..Det gäller bara att dom sitter fast,kromatiskt är fusk - och då behöver man nån som skall trycka på knappen

Fin verre din som sagt,då är väl Eddi med här..? Lyssnar igen efter honom då..
Mike