Forum > Demolåtar
Och vad sysslar SyntHaren med nu för tiden - FanFlare
bjurte:
Ja ha, vile bara ha en liten feedback här, passerar detta som Synt-Hare musik ??
Jo det blir lite enformigt utan sång,och bara ett tema,men det kommer mera, som Arne Hägerfors sa !! :huh:
Jo trummorna är kanske inte så 'Syntska' men va fn.. lite egen ska man väl få vara va.?? B)
[mp3=200,20,0,center]http://bjurtman.se/Fanflare.mp3[/mp3]
Med HypnosFanfar(OBS! På egen risk! :o )
[mp3=200,20,0,center]http://bjurtman.se/Fanflare2.mp3[/mp3]
Harmonica mike:
Coolt Björn.
Vad var det mer han sa den där Hägerfors.."Det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk"..Kan också ha varit nån annan :D
Var det VM - 94 typ..?
Nåväl,det låter bra detta.Jag kan gilla denna typ av musik om man fogar in en touch av funk,kan inte säga att du har det här men det kanske kommer :rolleyes:
Jag gjorde en sån här kort synth grej över 8-16 takternånting som jag tänkte bjuda ut till collab..Nån annan gör fyra till åtta takter osv..tils man har en låt..Men då jag skulle slänga upp den på forumet fegade jag ur :D
Jag tycker du är modig som sticker in halsen i synthsnaran :lol:
EDIT:
Jag kom på en grej,du kanske vill ha en funkig sångare på denna om det drar åt det hållet :rolleyes: I´m in for it,om du rejsar åt det hållet.
Mike
Jocke:
Det här funkar! :)
Hallucinerar lite... :wacko: Jag hör en synt/melodislinga med höga långa toner smyga sig in...
Funderar på om jag skulle ladda pilbågen... alltså ta fram basen och försöka funka lite men det var kanske inte vad du tänkt dig... Det fina med synt-bas är att man kan locka fram solo-bassisten inom sig.. B) Fast jag har nog dankat av mig... Tänker: Level 42
bjurte:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 15.04.2013, 13:19:35 ---Coolt Björn.
Vad var det mer han sa den där Hägerfors.."Det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk"..Kan också ha varit nån annan :D
Var det VM - 94 typ..?
Nåväl,det låter bra detta.Jag kan gilla denna typ av musik om man fogar in en touch av funk,kan inte säga att du har det här men det kanske kommer :rolleyes:
Jag gjorde en sån här kort synth grej över 8-16 takternånting som jag tänkte bjuda ut till collab..Nån annan gör fyra till åtta takter osv..tils man har en låt..Men då jag skulle slänga upp den på forumet fegade jag ur :D
Jag tycker du är modig som sticker in halsen i synthsnaran :lol:
EDIT:
Jag kom på en grej,du kanske vill ha en funkig sångare på denna om det drar åt det hållet :rolleyes: I´m in for it,om du rejsar åt det hållet.
Mike
--- Slut citat ---
Tack! Nä Funk var väl inte min tanke,här snackar vi PoP, Pop när den var som gladast och pastelligast som på 80:talet.
En era när Tunga och dystra Depech Mode drack Paraplydrinkar och fånlallade att "Dom inte kunde få nog" :huh: :D
Och Vince Clark var Kung !!
Fast man vet ju aldrig med mig,vilket håll det kommer att dra i slutändan, vi får se sa blinda Sara om det funkar till ?
--- Citat från: Jocke skrivet 15.04.2013, 13:43:15 ---Det här funkar! :)
Hallucinerar lite... :wacko: Jag hör en synt/melodislinga med höga långa toner smyga sig in...
Funderar på om jag skulle ladda pilbågen... alltså ta fram basen och försöka funka lite men det var kanske inte vad du tänkt dig... Det fina med synt-bas är att man kan locka fram solo-bassisten inom sig.. B) Fast jag har nog dankat av mig... Tänker: Level 42
--- Slut citat ---
Ang. synthslinga i det höga registret, du skulle bara veta.. :D Det kommer att komma en Fanfarslinge-Hook som bara grääver sig in djupt i hjärnan och
du kommer att gå där och 'lalla som ett fån' :D :D
Jag vågade inte släppa på den än,för ni kommer alla att bli hjärntvättade.. :lol:
Eddi:
Får inga referenser som jag kan namedroppa till så jag tycker det låter eget skulle tycka att ett annat tema kan komma in vid 30.
Trevlig det här.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida