Forum > Demolåtar

Och vad sysslar SyntHaren med nu för tiden - FanFlare

<< < (2/7) > >>

bjurte:

--- Citat från: Eddi skrivet 15.04.2013, 14:09:31 ---Får inga referenser som jag kan namedroppa till så jag tycker det låter eget skulle tycka att ett annat tema kan komma in vid 30.
Trevlig det här.

--- Slut citat ---
Måånga teman kommer.. ;) Eller i alla fall några till !!

Blade Runner:

--- Citat från: Eddi skrivet 15.04.2013, 14:09:31 ---Får inga referenser som jag kan namedroppa till så jag tycker det låter eget skulle tycka att ett annat tema kan komma in vid 30.
Trevlig det här.

--- Slut citat ---
Jag droppar A&F  :lol:

Wernborg:

--- Citat från: bjurte skrivet 15.04.2013, 14:09:08 ---... här snackar vi PoP, Pop när den var som gladast och pastelligast som på 80:talet.
--- Slut citat ---

Precis. Det låter verkligen 80-tal om detta. Inte särskilt syntigt dock, utan mer som det mesta lät på den tiden. Pop som du skrev. Och nybörjare som utforskade syntar med blandad framgång.

Arret kommer alldeles säkert att funka när det blir en låt.

Och tycker absolut inte du ska syntifiera trummorna mer utan hålla det åt det akustiska hållet som nu. Bort med handklappen dock. För mig blir det mer tilltalande med "riktiga" trummor. Annars får du hårdprocessa dom och skita ner ordentligt. Några fjuttiga Vince Clark-trummor kommer inte lyfta detta.  :D

Jag tycker inte du ska fundera så mycket om du är syntnisse eller rocker. Blanda och ge. Du är ju duktigt på gitarr. Klart det ska vara med gitarr i låtarna. Så låt Bjurtan skina igenom, även om du använder mycket syntar också.

Let the Bjurt shine through!!

:D

cykeln:
På 1 svarar jag - Ja (fast jag är inte säker för jag vet inte vad det är)  :)
PÅ 2 svarar jag att det är stora ljud och väldigt opersonligt
så det ställer väldigt stora krav på Haren om det ska bli något
men jag tror att du kan vara en som kan få till det

ynot:
Riktigt fina .. bra ... passande ljud vilket jag tycker är viktigt i sådeanhär musik annars nja iget som sticker ut o inget som sticker in..
bra lir

men som tjejen brukar säga ,,, vad kort den va

Tony

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion