Kontrollrummet

Sam Law Tresh

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lonewind

Hej!

Det var ett tag sedan jag var här... semester och sånt där ni vet...

Petade ihop en rocklåt idag, eller jag... den är långt ifrån klar. Vet inte om jag ska göra klart den. Jag satte ihop den mest för att kunna visa låt iden för bandet (Sam Law). De av er som har hört mig förut har nog mest hört mina lugnare alster. Det här är något helt annat. Hoppas ni gillar't

Sam Law Tresh.mp3

Sam Law Tresh 2.mp3 Senaste!
« Senast ändrad: 20.07.2007, 19:01:12 by lonewind »


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Hallå Chris, kul att du hittde hit igen!

Här öser det värre än nånsin, vad jag hört förut av dig. Det funkar ju till tusen detta, snygga guror och din röst sitter som hemma i denna genre.
Och självklart ska du göra den färdig, låter ju nästan färdig redan nu :)
Jäkla grymt trumspel o sound åxå. Och "valsdelen" efter 2:05 sitter åxå, verklig kontrast till resten av låten. Den delen kunde kanske kortas av aningen...att den inte tar över.

Snyggt jobbat Chris, GÖR DEN FÄRDIG! :)


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad lonewind

Hallå Chris, kul att du hittde hit igen!

Här öser det värre än nånsin, vad jag hört förut av dig. Det funkar ju till tusen detta, snygga guror och din röst sitter som hemma i denna genre.
Och självklart ska du göra den färdig, låter ju nästan färdig redan nu :)
Jäkla grymt trumspel o sound åxå. Och "valsdelen" efter 2:05 sitter åxå, verklig kontrast till resten av låten. Den delen kunde kanske kortas av aningen...att den inte tar över.

Snyggt jobbat Chris, GÖR DEN FÄRDIG! :)


h.  Johan

Hej Johan!

Du är som vanligt först i mina trådar. Kul att du gillar den. Jag sitter och pillar vidare med den. Den delen som du tycker ska vara kortare tänkte jag lägga lite sång på och då tror jag längden får en funktion.
Tusen tack för feedback!


Utloggad lonewind

Har uppdaterat filen med de senaste förbättringarna....


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Lite svårt att komma på förbättringarna, lite skruvat på mixen....ah javisst, lagt till två chorus på slutet, nu tar icke "valsdelen" över, och när sången kommer på den delen åxå så blir det bra.
Lite har du lyft trummorna och i nåt skede tyckte jag dom blev lite nerviga med sin intensiva mottakt låten igenom. Dom lugnar ju sig egentligen bara vid "valsdelen". Men å andra sidan så ger det ju en hetsig atmosfär som kanske e bra för låten. Fär se bara alla ingredienser börkar vara på plats.

Inväntar följande vers. :)
(Du kunde namnge dom olika versionerna olika så dom inte utplånar varann vid nerladdning)
h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


freddy

  • Gäst
Inte alls dumt, bra sång som vanligt. :)
Vilka spelar i Sam Law?


Utloggad lonewind

Inte alls dumt, bra sång som vanligt. :)
Vilka spelar i Sam Law?

Laguppställningen är: Chris Michols, Fredrik Olsson, Martin Hast, Mikael Bodin, Henrik Wahlgren
Någon du känner igen?


Utloggad lonewind

Så nu har jag lagt all leadsång. Nu är det bara lite körer kvar sen tror jag att jag är klar....


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Oukki Chris, jag här igen :D

Sången i början 0:22-0:30 måste upp aningen, sen fortsätter den kalas. Skitsnygga, saftiga guror, kunde dock snippas lite på volymen eller nån passlig frekvens, slåss lite om utrymme med sången vid 0:56-1:13. Vid 2:40 kolla nivåerna , på gränsen till kalabalik, händer så mycket på en gång. Finalen e härlig med den grymma inlevelse du sjunger, tala om passion! :)

FAnken vilken fastnande melodi o chorus, kör in kören så får vi se en hit igen!


h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


DåligtGehör

  • Gäst
Rösten fungerar lika bra i det här sammanhanget. Men jag kan också känna att det mest är rösten jag finner intressant. Det övriga känns ganska ofta rätt ordinärt - intro, brygga/mellanspel, refräng. Fast versen tycker jag känns klart mer spännande - har en skön ljudbild.

Lite väl på med allt så man inte hör något på många ställen. Cymbalerna sisslar och gitarrerna brötar på för det vilda och det blir så tätt och rätt diskantmättat. Ok, behåll trycket men fixa ljudbilden - hur man nu gör det. Men det finns även partier med rätt mycket luft så låten är bra varierad.

Klart bra fast jag inte är särskilt mycket för denna typ av musik. Men som sagt jag tycker det blir väl tätt, brötigt och diskantmättat på sina ställen.


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Se nedan!
« Senast ändrad: 21.07.2007, 19:53:32 by Tokai »


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Dåligt Gehör skrev: "Men som sagt jag tycker det blir väl tätt, brötigt och diskantmättat på sina ställen."

Och jag svarar:
Diskantmatmättat? Är det mindre  eller mer diskant? Snacka klarspråk!
« Senast ändrad: 21.07.2007, 21:20:09 by Tokai »



DåligtGehör

  • Gäst
Dåligt Gehör skrev: "Men som sagt jag tycker det blir väl tätt, brötigt och diskantmättat på sina ställen."

Och jag svarar:
Diskantmatmättat? Är det mindre  eller mer diskant? Snacka klarspråk!

Nu skrev jag ju inte diskantmatmättat utan diskantmättat vilket räddar mig denna gång (eller inte)  :unsure:  Jo jag menar att det känns som väl mycket diskant som ligger och vispar omkring. Men jag är klart oerfaren på att bedöma frekvenser så det kanske är högt mellenregister? Det är bara en upplevelse jag föröker sätta ord på, inget att fästa någon större vikt vid.


Utloggad lonewind

Rösten fungerar lika bra i det här sammanhanget. Men jag kan också känna att det mest är rösten jag finner intressant. Det övriga känns ganska ofta rätt ordinärt - intro, brygga/mellanspel, refräng. Fast versen tycker jag känns klart mer spännande - har en skön ljudbild.

Lite väl på med allt så man inte hör något på många ställen. Cymbalerna sisslar och gitarrerna brötar på för det vilda och det blir så tätt och rätt diskantmättat. Ok, behåll trycket men fixa ljudbilden - hur man nu gör det. Men det finns även partier med rätt mycket luft så låten är bra varierad.

Klart bra fast jag inte är särskilt mycket för denna typ av musik. Men som sagt jag tycker det blir väl tätt, brötigt och diskantmättat på sina ställen.

Håller på att fixa och dona lite med mixen och håller i åtanke dina tips och synpunkter. Har precis lagt en stämma på sticket och ska lägga körer. Sen är det nog klart med pålägg och det blir dags för slutmix. Vi får se vad det blir i slutändan.