wunderbaum!! 
Körde själv ett stort vridmotstånd mellan hgt och slutsteg på en vintage Vox AC30 TB
På scen torde detta vara en attraktion! Tunga artister har liknande idéer 
(notera uppmikningen
)

Tusan också - jag slumpade bort min AC30 en gång...
Ja, det var ju inte helt ovanligt - jag kanske kan modifiera ratten på toastern så den funkar så...

Kollade runt för några år sedan och stora vridmotstånd är rätt dyra liksom reamping-prylar. Har ett par små transformatorer som jag tänkte ha till det... vi får väl se hur många år det tar innan jag får loss tummen...

Men du... vad "tar" de med den micken...?

Du kan extraknäcka som toastmaster....

Menar du att jag ska koppla in den på "Mastern"???

Tror jag behöver två då...

Nåja, det blev inte så dumt det här - har haft lite lekstuga och jammat runt lite...

Flyttade micken lite närmare och skruvade lite på stärkaren och tycker nog att jag kommit lite närmare ett sound jag gillar.
[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/Real%20Toaster.mp3[/mp3]
Kompgitarrerna är helt "torra" som de spelades in. Solot har fått en liten kompressor och en aning delay. Sen kunde jag ju inte låta bli att hänga på lite mer när jag kände att det började lira så det blev lite orgel också... På mastern en limiter och ett svagt reverb. Tycker det låter riktigt skapligt.