Kontrollrummet

Ngn som tycker om att mixa Rock/hårdrock?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad HMP

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
Hej,
Tillhör du dem som tycker att det är roligare att mixa låtar än att skapa/komponera? Jag är inte en av dem iaf.
Jag föredrar att komponera & producera. Just därför letar jag efter en vänlig själ som kan tänka sig mixa ngn eller några låtar åt mig.

Jag kör Cubase SX3 så jag ser gärna att du åxå använder det... eller ngn annan kompatibel programvara.

Hör av dig så kan vi diskutera mer..

Om du vill lyssna kan du gå in på http://www.myspace.com/hmp där finns 4 låtar med varierande kvalitet.
Den första är en annan kille på forumet som mixat åt mig, medans resten har jag "försökt" mixa själv. Tror du att du kan göra dem bättre? isf är du min man... eller kvinna... :)

PS. ska försöka lägga om sången på dem, så fort jag hittat en sångare that is.DS

MVH/H

PMa mig hellre än att skriva här..


« Senast ändrad: 23.07.2007, 22:52:15 by HMP »
Det man inte vet den dagen man dör, det får man aldrig veta...!


freddy

  • Gäst
"Profilen är angiven som privat. Användaren måste lägga till dig i Kompisar för att du ska kunna se hans/hennes profil" Säger Myspace när jag klickar på din länk.


Utloggad HMP

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
"Profilen är angiven som privat. Användaren måste lägga till dig i Kompisar för att du ska kunna se hans/hennes profil" Säger Myspace när jag klickar på din länk.

åfan... Det beror nog på att jag angett fel adress:)

www.myspace.com/?? ska det ju vara...

EDIT: kontakta mig för rätt länk
« Senast ändrad: 23.07.2007, 22:52:48 by HMP »
Det man inte vet den dagen man dör, det får man aldrig veta...!


Utloggad Puzzlät

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 185
    • Visa profil
    • www.danielhindrikes.se/
Du kan ju göra som Zyan gjorde med sin sommarplåga, lägga upp ljudfilerna så den som vill prova göra en mix kan göra det. Om inte annat så blir det ju bra mixträning.


Utloggad HMP

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
Du kan ju göra som Zyan gjorde med sin sommarplåga, lägga upp ljudfilerna så den som vill prova göra en mix kan göra det. Om inte annat så blir det ju bra mixträning.

Visst kan man göra så, men jag vill hellre ha en "tät och nära kontakt" med min mixare, om man säger så...
Personen i fråga kommer naturligtvis få tycka till och om saker och ting, detta blir svårt om flera personer ska mixa samma låt på en & samma gång.
Men om jag inte få napp såhär, så ska jag prova ditt tips... :)

Det man inte vet den dagen man dör, det får man aldrig veta...!


Utloggad tsmalmbe

Jag gillar ju rock, så varför inte prova på detta. Så kontakta mig, så kör vi en testrunda så vitt att materialet är bra och genomtänkt.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad zauron_87

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 146
  • jag
    • Visa profil
    • http://www.myspace.com/aggregate666
Jag är alltid intresserad av att mixa ,,, http://www.myspace.com/anesticofficial lite saker jag själv har gjort o mixat