Forum > Färdiga produktioner
Roffe & Jocke - Seagull
Jocke:
Det är otroligt roligt att göra grejer med Roffe och vi skickar idéer fram och tillbaka och låter oss inspireras av den andre - som ett långsamt jam...typ! :) Det kan bli en hel massa olika stämmor och riff som ska samsas om utrymmet och ibland kan det bli lite mycket men man kan ju alltid förlänga låten... :rolleyes:
Minns hur banal jag tyckte "I en liten fiskehamn" var när jag insåg att det "bara" var två ackord. Men, det kan vara att en bra övning att försöka variera sig på andra sätt. Tycker att det ger en stor frihet att inte krångla till saker om det inte är absolut nödvändigt...^^ Här är det genomgående Cmaj7+Em och inte tycker jag att det blev så tjatigt eller enformigt...
Välkommen till vår "lekstuga"! :)
[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/Seagull-2.mp3[/mp3]
http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/Seagull-2.mp3
Harmonica mike:
I just love it!
Snyggt som tusan..Men varför inte yla lite Roffe,nog så instrumentalt nu men jag gillar det som det är så lyssna inte på mig :D
Ja vad åker upp i luften nu då,fyra mixgurus får det bli för det låter bra via monitorlysning och lite avstånd..
Mike
Roffe H:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 10.04.2013, 13:49:52 ---I just love it!
Snyggt som tusan..Men varför inte yla lite Roffe,nog så instrumentalt nu men jag gillar det som det är så lyssna inte på mig :D
Ja vad åker upp i luften nu då,fyra mixgurus får det bli för det låter bra via monitorlysning och lite avstånd..
Mike
--- Slut citat ---
Jag ylar faktiskt lite, ung.sista halvan och på slutet (verkligen ylar) om du lyssnar riktigt noga. Åter igen, tack för "uppkastningen"". :lol:
/Roffe
Jocke:
Mike
--- Slut citat ---
Gå för h-e inte närmare... :lol: Kul att du gillar Mike - tack! :) Ja, man kan tänka sig en hel del varianter om man nu börjar tänka...^^ Vi gjorde inte precis det utan bara lät det bli som det själv ville... :wacko:
Roffe H:
--- Citat från: Jocke skrivet 10.04.2013, 14:53:11 ---
Mike
--- Slut citat ---
Gå för h-e inte närmare... :lol: Kul att du gillar Mike - tack! :) Ja, man kan tänka sig en hel del varianter om man nu börjar tänka...^^ Vi gjorde inte precis det utan bara lät det bli som det själv ville... :wacko:
--- Slut citat ---
Är väl det som är lite av charmen att det ibland bara blir... :D
/Roffe
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida