Forum > Demolåtar

MaxB - It's alright - med resonatorgitarren

<< < (3/4) > >>

Harmonica mike:
Härligt flow du är inne i nu Max..

Säger jag nåt om trummorna så måste jag visa hur jag menar och det fixar jag inte så jag håller tyst  :)

Jag tycker att dom går lite för fort,halva tempot kanske till denna lugna låt.Inga synkop/dubbeltramp på baskaggen,en kick i varje runda räcker fint..Underdelningen kan man också fila lite på,känns lite stressande.För många markeringar typ - säger jag som har sämst koll på trummor på KR.
Ez har en grej som heter halvtempo å en 2x å en 1x..Just halvtempo knappen är brilliant då jag söker rytmer till mina lugna alster..

Detta är ett lugnt alster..

Kanske cajon..

Kanske jag har nån midifil som kan funka..

Hagis..

Ja nu fick du lite att bita i :)

Låten,kalas fint.Gillar denna kan jag säga.

Mike

Eddi:
Tänkte du kunde ha något att träna på :D

MaxB:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 08.04.2013, 09:33:36 ---Härligt flow du är inne i nu Max.. Säger jag nåt om trummorna så måste jag visa hur jag menar och det fixar jag inte så jag håller tyst  :)
Jag tycker att dom går lite för fort,halva tempot kanske till denna lugna låt.Inga synkop/dubbeltramp på baskaggen,en kick i varje runda räcker fint..Underdelningen kan man också fila lite på,känns lite stressande.För många markeringar typ - säger jag som har sämst koll på trummor på KR.
Ez har en grej som heter halvtempo å en 2x å en 1x..Just halvtempo knappen är brilliant då jag söker rytmer till mina lugna alster..
Detta är ett lugnt alster..
Kanske cajon..
Kanske jag har nån midifil som kan funka..
Hagis..
Ja nu fick du lite att bita i :)
Låten,kalas fint.Gillar denna kan jag säga.
Mike

--- Slut citat ---

Ja, det är riktigt kul nu! Hoppades få tid igår kväll men 2 timmar möte på jobbet, 1 timme resa hem, 1 timme övningskörning med dottern (första gången!) och 1 timme stallsysslor, så var klockan plötsligt för mycket, för att spela.

Trummorna, hör nu felet med dubbelslaget. Halvtempo... i Cubase sitter 120 bpm men jag borde väl spela in den i 60 (eller öka till exempelvis 70 bpm)? Då får jag väl halva tempot på de trummor som jag använder? Kanske Cajon... Ja det är värt att prova om jag inte testar lugnt trumspel själv på miditrummorna... (EDIT:digitaltrummor)
Vill inte störa Hagis om jag inte har något mer klart eller bättre att komma med... Tack för tips på vägen!

--- Citat från: Eddi skrivet 08.04.2013, 10:49:38 ---Tänkte du kunde ha något att träna på :D

--- Slut citat ---

Tack Eddi för att du sätter ribban på rimlig nivå!  B)
Skämt åsido, jag tror på ditt förslag att öka hastigheten lite. Tror jag gör om den här från början med något högre tempo! Tack för tips tidigare!

Harmonica mike:
Har du midi trummor så lira,det måste ju vara hundra ggr roligare än loopar.
Fast jag förstår ditt dilemma med tiden..
Tempot i låten får du inte ändra,det är kanon så här.Det lättaste/snabbaste är att redigera bort ena dubbel trampet,och kapa varannat slag på highat locket..Då får du ett skönt slow tempo.

Riktigt skön låt ide´här..När du fixat trummorna blir detta en höjdare i min bok.

Mike

Jocke:
Det börjar låta riktigt trevligt! :) Kommer att bli bra det här! ;-)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion