Forum > Demolåtar

MaxB - It's alright - med resonatorgitarren

(1/4) > >>

MaxB:
Inte lätt att spela resonatorgitarr. Man får börjar spela in med bra mikrofon nån gång och här slidar jag även med stålet och upptäcker att det är lurigt. På inspelningen är det två resonatorgitarrer som spelar varsitt fingerplock-komp och en som försöker slida med stålet. En leadsång och två på körstämma. Och det finns en stålsträngad akustisk någonstans där bakom, i mitten också.
Låten är en som Eddi och jag har gjorde tillsammans för några år sen - behöver jag säga att jag gillar den? Allt har kommit till i en hast inatt och nu måste jag sova.

Edit: 2013-04-07
I morse la jag ett simpelt piano och en basgitarr nu testar jag trumloopar från Drumcore men är inte alls säker på att trummor ska spelas så här.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_ItsAllright_20130408b.mp3[/mp3]

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 07.04.2013, 04:05:21 ---Finns inget som säger att det är lätt att spela resonatorgitarr - inte på något sätt.
Men man måste börja spela in med bra mikrofon nångång och nu spelar jag in, då jag slidar med stålet. På inspelningen är det två resonatorgitarrer som spelar varsitt fingerplock-komp och en som försöker slida med stålet. En leadsång och två på körstämma. Och det finns en stålsträngad akustisk någonstans där bakom, i mitten också.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_ItsAllright_20130407.mp3[/mp3]
Låten är en som Eddi och jag har gjorde tillsammans för några år sen - behöver jag säga att jag gillar den? Allt har kommit till i en hast inatt och nu måste jag sova.

--- Slut citat ---
Kul att höra men det känns lite som slow motion  :lol:

MaxB:
Vad fort den går  :lol:

cykeln:
Bra jobbat Max på så kort tid.
Ljudet på resonatorn är kanske något vasst
Väldigt bra låt - Grattis båda till den!
Om man tänker in train-trummor eller vispar och en ståbas samt ev ett försiktigt dragspel

bjurte:
Låter bra det där missfostret! :D
Närå har alltid Älskat det plåtiga Dobrosoundet, jag störs inte av någon vasshet.
För mig personligen är det väl mer ett Bluesvapen, men det funkade ju bra med lite lugnare tongångar oxo!
Skön Refräng!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion