Kontrollrummet

Fire by Taylor Franklyn feat. Lena Lannergren/Girly

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Girly

Postar den under färdiga eftersom inget mer kommer att göras med låten... bara lite på kul  :D


Girly
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Mycket bra låt i dans-svängen, poppelipoppar här :D

Fröken Girly, du förnekar dej aldrig, din röst är underbar. Men jag tillåter mej tänka lite, ponera att: du själv skulle sjunga på den här, då skulle det kunna bli Loreen-varning när du får sträcka ut :P

Men nu är det Taylor Franklin som ska sjunga lead, och gör det antar jag, så jag nöjer mej med att säja att låten är skön och din stämma tillför väldigt mycket.

Mysig låt :)

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Trots Melodyn tycker jag inte att Taylor gör sitt jobb - du däremot gör vad du kan och det är bra :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag tycker inte låten är spännande alls men din röst är skön!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Behaglig låt som smeker öronen med tämligen lugna toner - gungar i sakta mak framåt. Det har kommit lite tankar kring Taylors sång men jag tycker själv att den passar bra till stilen och musiken. Ni gör ett bra jobb ihop :)

Låten saknar kanske det lilla extra men man kan se detta som en bra mellanlåt på en platta enligt mig!

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Bra jobbat Lena,oklanderligt som vanligt.Som demo,ja det funkar.Men som färdig prodd - njaa..
Killen borde inte sjunga,det borde du göra.Då blir det bra.

Låten går jag inte igång på,men funkar fint i sin genre bland de dansande..

Mike


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Fn va ni var negativa!! :rolleyes:
Jag tycker detta var häfftigt, lite skum mix kanske och snubbens röst var väl inte den vackraste,men helt klart fungerande..
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
?
I såna här lägen undrar jag hur ärlig man ska vara ...
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Girly

Mycket bra låt i dans-svängen, poppelipoppar här :D

Fröken Girly, du förnekar dej aldrig, din röst är underbar. Men jag tillåter mej tänka lite, ponera att: du själv skulle sjunga på den här, då skulle det kunna bli Loreen-varning när du får sträcka ut :P

Men nu är det Taylor Franklin som ska sjunga lead, och gör det antar jag, så jag nöjer mej med att säja att låten är skön och din stämma tillför väldigt mycket.

Mysig låt :)

/Marre
Tack Marre! Är inte inlyssnad på Loreen... förutom att man hört Euphoria då förstås  B) Så därför har jag inte någon koll på varningsskylten heller he, he  :rolleyes: Det här var ett infall... det jag hörde ylandes i mitt huvud spelade jag in typ  :P
Men kul att du gillar låten och det jag tillför  :)
Trots Melodyn tycker jag inte att Taylor gör sitt jobb - du däremot gör vad du kan och det är bra :)
Jag tyckte han lät cool jag  :D Tack Eddi!
Jag tycker inte låten är spännande alls men din röst är skön!
Ja, det är kul hur olika smaken är... jag blev helt hooked på låten  :D Tack Max!
Behaglig låt som smeker öronen med tämligen lugna toner - gungar i sakta mak framåt. Det har kommit lite tankar kring Taylors sång men jag tycker själv att den passar bra till stilen och musiken. Ni gör ett bra jobb ihop :)

Låten saknar kanske det lilla extra men man kan se detta som en bra mellanlåt på en platta enligt mig!

/G
Tjena G! :) Jag är glad så länge den får vara med på plattan då'rå  ;) Ja, jag tycker hans röst är ball... fick lite 'Owl City'-känsla där  :)
Bra jobbat Lena,oklanderligt som vanligt.Som demo,ja det funkar.Men som färdig prodd - njaa..
Killen borde inte sjunga,det borde du göra.Då blir det bra.

Låten går jag inte igång på,men funkar fint i sin genre bland de dansande..

Mike
Tack för det Mike  :) Jag tycker det är kul och spännande att blanda röster och ligga bakom/brevid och puffa lite... kul att testa, blir lite ny dynamik än om bara jag lägger beslag på micken. Jättekul om folk dansar till det  :D
Fn va ni var negativa!! :rolleyes:
Jag tycker detta var häfftigt, lite skum mix kanske och snubbens röst var väl inte den vackraste,men helt klart fungerande..

Dagens låt-oss-inte-va-så-negativa-kram går till dig Bjurte!  ;) Tack!  :D
?
I såna här lägen undrar jag hur ärlig man ska vara ...
Ja du Cykeln... vid det här laget har jag hunnit bli lite mer härdad så skjut...såga...för all del... ordet är fritt  :D
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Tycker att det är en skitbra låt! Sången av Taylor borde gå en sväng genom melodyn. Nu är det falskt och han ligger fel en hel del.. Lite sångeditering så kommer det funka å låta bra.
Skulle lugnt kunna gå på 107.5.. Riktigt bra!  :) Vill ni ha hjälp med detta så hojta  :)


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Tycker att det är en skitbra låt! Sången av Taylor borde gå en sväng genom melodyn. Nu är det falskt och han ligger fel en hel del.. Lite sångeditering så kommer det funka å låta bra.
Skulle lugnt kunna gå på 107.5.. Riktigt bra!  :) Vill ni ha hjälp med detta så hojta  :)
Efter det här var jag ju tvungen att lyssna igen - jag måste ju ha hört fel vid första lyssningen  :wacko: .... men det hade jag inte.
Är mer inne på att det är någon som skämtar med oss aprillo

Hursomhelst är det ju spännande och kul att vi uppfattar musik på så olika vis!  :D
« Senast ändrad: 06.04.2013, 18:28:46 by cykeln »
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Girly

Tycker att det är en skitbra låt! Sången av Taylor borde gå en sväng genom melodyn. Nu är det falskt och han ligger fel en hel del.. Lite sångeditering så kommer det funka å låta bra.
Skulle lugnt kunna gå på 107.5.. Riktigt bra!  :) Vill ni ha hjälp med detta så hojta  :)
Fasen va kuuul att höra Clemens  :D :D :D
Schysst med lite hjälp  :wub:
Kollar läget 'over there' så får vi se  ;) TACK!  :D

Efter det här var jag ju tvungen att lyssna igen - jag måste ju ha hört fel vid första lyssningen  :wacko: .... men det hade jag inte.
Är mer inne på att det är någon som skämtar med oss aprillo

Hursomhelst är det ju spännande och kul att vi uppfattar musik på så olika vis!  :D
:rolleyes: well, well... you can't please them all  :lol:
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Sitter inte vid världens bästa lyssning just där jag är men ska försöka ändå...

Det första jag tänker på är att du alltid gör strålande insatser Lena men känner att det känns som väl många transportsträckor i den här låten...
Det andra jag kommer att tänka på medan jag lyssnar och läser är att vi nog är ett gäng gamlingar som hänger här på KR...  :rolleyes:  :lol:

Måste ärligt erkänna att sådan här musik inte ger mig så mycket men tycker att det låter välgjort.
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Tycker att det är en skitbra låt! Sången av Taylor borde gå en sväng genom melodyn. Nu är det falskt och han ligger fel en hel del.. Lite sångeditering så kommer det funka å låta bra.
Skulle lugnt kunna gå på 107.5.. Riktigt bra!  :) Vill ni ha hjälp med detta så hojta  :)
Efter det här var jag ju tvungen att lyssna igen - jag måste ju ha hört fel vid första lyssningen  :wacko: .... men det hade jag inte.
Är mer inne på att det är någon som skämtar med oss aprillo

Hursomhelst är det ju spännande och kul att vi uppfattar musik på så olika vis!  :D

Du har fel och jag har rätt! he..he..