Kontrollrummet

BJURTE & ASTI - Melancholia (The Original)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
LÅTNAMN: Melancholia
ARTIST/GRUPP: Bjurte & Asti
GENRE: Depp Balad
LÅTLÄNGD: Ca. 5.30.
KOMPOSITÖRER: Bjurte = Harmonier,komposition    Asti = Melodier, Text och sång.
PRODUCENT: Bjurte, Sångarr : Asti
EV. MEDVERKANDE: Bjurte & Asti
INSPELNINGSÅR: 2013
FORMAT: mp3

En liten Mellankolisk deppvisa som passande nog fungerar som övergångs låt från Rocker till Hare!! 
CPG Hotade med bersärkargång om vi inte la på Distade gitarrer i Refrängen och Uriah lovade att göra mig Arvlös om han inte fick
lägga ett gitarr-solo.. :o :wacko:
Gamla och trötta som vi är så är det bara att böja sig..


TEXT :

Melancholia
What can make you lonely in the middle of the day
What can make you sorry when there's nothing more to say
Even if your life is full of pleasure all the time
Can you feel the chase from those further down the line

Now I see - what is happening to me
Now I see - I can feel it in my bones
Now I see - It's sucking all my energy

It's melancholia that poisons and darkens your mind
It's melancholia that sneaks up right from behind
It's melancholia that makes you feel like you don't know who you are

Just as everything seems to be falling into place
And you are looking forward to some bright and better days
Suddenly the whole world starts to shiver to the ground
You didn't see it coming you didn't hear a sound

Now I see........

It's melancholia........
« Senast ändrad: 31.07.2013, 02:11:45 by bjurte »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Härligt förpackad melankoli här - hittar inte det ringaste att klaga på - inte ens mailplinget hör jag :(
Bra jobbat you guys :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Joooo  :wub:

Det enda jag reagerade på:
-Baskaggen; jag skulle minska volymen på den lite
-Now I see; Det första "see" i "now I see", lite otajt... "esset" hörs först till vänster och sen till höger. Detta upprepas varje gång detta parti kommer (copy-paste?)

Superbra annars

// Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tungt, mäktigt och mysigt. Smakfull sång och stämmor. Läcker sologitarr på slutet. Bra jobb "grabbs". Hörde inte heller nåt mailpling?  :mellow:
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Åh vad jag gillar bersärkarsång - bersärkarsologura och bersärkarsynt är inte dumt det heller! :)

Vill ha mer sådan här på Asti i de lugna partierna (samma som i början alltså! :)



Jäklar vad bra ni är!  :wub:
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Jäkligt cool låt!  :wub:

Varför är det så många här på KR som är så rädda för att använda sustainpedalen på pianot? Nu låter det bara stympat, midi och fult. På med sustain eller byt ut ljudet eller dubba med t.ex ett klockljud med naturlig sustain.

Prodmässigt så känns det lite som att det faller mellan två stolar. Det kan iofs vara coolt och nyskapande men  här känns det lite som att man inte riktigt vet vilket ben man ska stå på. Emulator borde fått sätta tänderna i denna så hade låten med all säkerhet hamnat rätt.

Jag säger alltså inte att det är dåligt proddat på nåt sätt och det är en jäkligt bra låt, men som i mitt tycke förtjänar en ännu bättre prod med mer känsla för detaljerna (och ett snyggare piano)

Jag skulle lätt fråga Emu om han skulle vilja prova prodda upp den om detta var min låt

Goooooood stuff!!!!

Micke


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Bra låt. Mycket bra till och med.

Håller med Jonnerstone ang. att låten inte riktigt hittat hem arrmässigt. Det kommer nog om ni pillar vidare.

Gött!!


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Tack för alla välvilliga omdömen!  :)
Jag korpulentgillar låten, speciellt refrängen!  :rolleyes:
Tycker Bjurte har gjort ett kalasjobb med arr, prod och mix!
Kan till viss del hålla med Jonnerstone ang pianot.....
Kul att få sjunga på denna!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Jäkligt bra låt/komposition
Särskilt då refrängen som är en riktig killer!
Bra spel och sång också
även ljudmässigt bra
Om jag fick önska skulle jag önska
högre volym på avslutande sologitarren och något lägre ljud på syntharna
Lyckat colabb!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Oj,bra här boys!

Låten fin och mixen låter bra hos mig.Reagerade först på sångljudet,lite telefonröst/uselmickinspelningsfeeling(bra sjung Peter) men vart efter låten passerade så resignerade jag och lyssnade på helheten - det fungerar..Passar är ett för starkt ord i mina öron.

När jag hör solot och själva ljudbilden - Jag hade reverberat/delayat sången och dragit ut cpg(!) på stora ullevi scenen med våld om det hade behövts  :)

Smaksaker så klart,så bry er inte om mig - rocka på,bra låt som sagt.

Mike


Utloggad Sigmunds

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
    • Ødemark
Bra jobbat  :)
Sverige er vel kjent for å ha mange bra progressive band, eller hur?
Lydbildet kan jeg ikke si noe om pga dårlige PC høytalere her jeg sitter, men jeg mistenker at det meste låter bra  :)

Med tanke på sjangeren kunne jeg tenke meg at det skjer mer tidligere. Når andre refreng er ferdig føler jeg at det har gått lang tid uten at så mye har skjedd..?


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Jo !  Jag ska svara er alla..
Men först bara en liten hint till er alla 'icke hörande'  MAILPLINGET kommer in exakt 72-74 sek in på spelaren..
Djä.. musikaliskt och man kan nästan tro att det ska vara så.. B)
« Senast ändrad: 05.04.2013, 13:55:49 by bjurte »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jo !  Jag ska svara er alla..
Men först bara en liten hint till er alla 'icke hörande'  MAILPLINGET kommer in exakt 72-72 sek in på spelaren..
Djä.. musikaliskt och man kan nästan tro att det ska vara så.. B)

Jag har inte drabbats av detta än..Går eländet att stänga av? Min plingar också då jag vill ha tyst och njuter av musik,jag fattar vad som händer om det lyser rec..shit!

Mike


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jo !  Jag ska svara er alla..
Men först bara en liten hint till er alla 'icke hörande'  MAILPLINGET kommer in exakt 72-74 sek in på spelaren..
Djä.. musikaliskt och man kan nästan tro att det ska vara så.. B)

Vi kanske skulle kallat låten "Mailancholia"...?
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Jo !  Jag ska svara er alla..
Men först bara en liten hint till er alla 'icke hörande'  MAILPLINGET kommer in exakt 72-74 sek in på spelaren..
Djä.. musikaliskt och man kan nästan tro att det ska vara så.. B)

Vi kanske skulle kallat låten "Mailancholia"...?


 :lol:

Man kunde lägga in det i en sampler så man kan lägga upp det i breda feta ackord!  ;)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Detta låter mkt bra...

Tänkte precis som Micke angående sången först men sen - kanon. En bra syntrocks låt, bra!

Jag har lite funderingar:
- dubbla med något ljud inför vers 2 och i den, kanske låta det ta över pianot.
- uppbyggnadsbryggan inför solot hade jag kortat och istället byggt fler ljud varje gång.

Detta gör ni mkt bra båda två.

/Palm


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Härligt förpackad melankoli här - hittar inte det ringaste att klaga på - inte ens mailplinget hör jag :(
Bra jobbat you guys :D
Slit och Släp!! ps vid 72-74 på spelaren..

Joooo  :wub:

Det enda jag reagerade på:
-Baskaggen; jag skulle minska volymen på den lite
-Now I see; Det första "see" i "now I see", lite otajt... "esset" hörs först till vänster och sen till höger. Detta upprepas varje gång detta parti kommer (copy-paste?)

Superbra annars

// Space

Du har rätt,sänkes till nästa mix!

Åh vad jag gillar bersärkarsång - bersärkarsologura och bersärkarsynt är inte dumt det heller! :)

Vill ha mer sådan här på Asti i de lugna partierna (samma som i början alltså! :)



Jäklar vad bra ni är!  :wub:

Tack Jocke!
Ja jag tänke lite så, Telefon/Megafon och gammeldags..(Tänk 80:tals verren av Putin on the Ritz)

Jäkligt cool låt!  :wub:

Varför är det så många här på KR som är så rädda för att använda sustainpedalen på pianot? Nu låter det bara stympat, midi och fult. På med sustain eller byt ut ljudet eller dubba med t.ex ett klockljud med naturlig sustain.

Prodmässigt så känns det lite som att det faller mellan två stolar. Det kan iofs vara coolt och nyskapande men  här känns det lite som att man inte riktigt vet vilket ben man ska stå på. Emulator borde fått sätta tänderna i denna så hade låten med all säkerhet hamnat rätt.

Jag säger alltså inte att det är dåligt proddat på nåt sätt och det är en jäkligt bra låt, men som i mitt tycke förtjänar en ännu bättre prod med mer känsla för detaljerna (och ett snyggare piano)

Jag skulle lätt fråga Emu om han skulle vilja prova prodda upp den om detta var min låt

Goooooood stuff!!!!

Micke

Här kommer lite seriösa och framförallt konkreta förslag, mange takk för det.
Jag är ju total nybörjare i Pianoklink,så sustainpedal visste jag knappt var det var, men till nästa mix kommer det vara 'Sustain från H-vetet' :D
Pianoljudet i sig älskar jag bara och det är det som inspirerat till Harmisarna,det vill jag ha kvar.
Prod mässigt så är det väl som så att det är 'mellan' stolarna jag vill vara..
Jag hyser stor respekt för EMU och älskar hans tunga/trasiga ljudlandskap, men jag tror inte dit jag vill lyfta låten.
Inte första delen med sång i alla fall, möjligtvis den instrumentala delen i slutet.
Jag har inte lagt så mycket tid på denna överhuvudtaget, Asti fick ett rent 'Piano skal' förra Torsdagen,sedan fick jag till baka den på Söndagen
För att bygga upp hela arret(Jag brukar som standard lägga över en vecka, bara på trummor i vanliga fall!)
Så det kommer mera.. ;)

Bra låt. Mycket bra till och med.

Håller med Jonnerstone ang. att låten inte riktigt hittat hem arrmässigt. Det kommer nog om ni pillar vidare.

Gött!!

Som sagt "Moore to come.." B)

Svarar resten av er senare... STRESSA STRESSA !! :wacko:
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Så bra det här blev nu då ^_^

Astis sköna stämma till det här och sen stämmorna på reffen, vansinnigt bra missjö :P

Bjurte, welcome to the softer world, fast steget känns inte så långt ifrån det du gjort på sistone, en mjukövergång helt enkelt :D

Åsså fick vi din sköna gitarr på köpet..*nöjd*

Vad jag vet så kommer det några mixar till, och jag nöjer mej med att säja:mycket bra detta :wub:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Grymt bra grabbar! O jädrans va produktiv du är för tillfället Bjurte! Astis sång ligger fint i mixen på ett personligt sätt och är verkligen välsjungen. Bra jobbat! Jag tillhör skaran som inte hör "plinget" så jag får väl köpa nytt batteri till hörapparaten... Pianot så... Jag gillar också pianoljudet i sig, men det saknar mjukheten eller "den där känslan" i anslaget. Går det att fixa? För mig så är baskaggen inget problem. Virveln tar lite plats men det låter bra och distinkt så det finns ingen anledning att ändra på den. Sologuran är lite låg i början men tar sig volymmässigt något vid "hammer on pull off" och framåt. Slutet på låten kan, enligt mitt tycke, vara utan trumoutrot. Det skulle kännas mer passande med ett mjukt avslut. Med detta sagt så är jag djupt imonerad och gillar låten mycket. Riktigt bra och vackert! B)


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Jäkligt bra låt/komposition
Särskilt då refrängen som är en riktig killer!
Bra spel och sång också
även ljudmässigt bra
Om jag fick önska skulle jag önska
högre volym på avslutande sologitarren och något lägre ljud på syntharna
Lyckat colabb!

Nya Mupptrixade mixar kommer.. ;)

Oj,bra här boys!

Låten fin och mixen låter bra hos mig.Reagerade först på sångljudet,lite telefonröst/uselmickinspelningsfeeling(bra sjung Peter) men vart efter låten passerade så resignerade jag och lyssnade på helheten - det fungerar..Passar är ett för starkt ord i mina öron.

När jag hör solot och själva ljudbilden - Jag hade reverberat/delayat sången och dragit ut cpg(!) på stora ullevi scenen med våld om det hade behövts  :)

Smaksaker så klart,så bry er inte om mig - rocka på,bra låt som sagt.

Mike

Tack Mike!
Ja det blev lite annorlunda sångljud där,men jag gillart som sagt ville få det att låta 'gammalt' kanske lite knaster skulle på sångspåret oxo.
Ska prova att Reverbera leaden lite mer, men samtidigt handlar denna låt mycket om kontraster,vi får se..

Bra jobbat  :)
Sverige er vel kjent for å ha mange bra progressive band, eller hur?
Lydbildet kan jeg ikke si noe om pga dårlige PC høytalere her jeg sitter, men jeg mistenker at det meste låter bra  :)

Med tanke på sjangeren kunne jeg tenke meg at det skjer mer tidligere. Når andre refreng er ferdig føler jeg at det har gått lang tid uten at så mye har skjedd..?


Progressivt! Jo jag tackar, gillar progressivt(till en viss del) och att bli jämförd med Genren är en ära..
Fast igentligen är det bara en 'sketen' piano-balad .. ;)

Detta låter mkt bra...

Tänkte precis som Micke angående sången först men sen - kanon. En bra syntrocks låt, bra!

Jag har lite funderingar:
- dubbla med något ljud inför vers 2 och i den, kanske låta det ta över pianot.
- uppbyggnadsbryggan inför solot hade jag kortat och istället byggt fler ljud varje gång.

Detta gör ni mkt bra båda två.

/Palm

Tack! Men som sagt, det är och ska vara en pianobaserad balad, med lite extra kryddor..
Mer uppbyggnad mot solot ?? Ja vem vet, det är ju faktiskt tanken och så är det ju oxo, fast kanske lite väl diskret..

Så bra det här blev nu då ^_^

Astis sköna stämma till det här och sen stämmorna på reffen, vansinnigt bra missjö :P

Bjurte, welcome to the softer world, fast steget känns inte så långt ifrån det du gjort på sistone, en mjukövergång helt enkelt :D

Åsså fick vi din sköna gitarr på köpet..*nöjd*

Vad jag vet så kommer det några mixar till, och jag nöjer mej med att säja:mycket bra detta :wub:

/Marre

Marre min vän!!
Ja det känns lite otäckt med balader, men va Fn.. Man börjar väl bli gammal och sentimental  :lol:
Faktum är att jag hade jätte problem med  det 'slöa tempot' när gitarrerna skulle läggas.. :o

Grymt bra grabbar! O jädrans va produktiv du är för tillfället Bjurte! Astis sång ligger fint i mixen på ett personligt sätt och är verkligen välsjungen. Bra jobbat! Jag tillhör skaran som inte hör "plinget" så jag får väl köpa nytt batteri till hörapparaten... Pianot så... Jag gillar också pianoljudet i sig, men det saknar mjukheten eller "den där känslan" i anslaget. Går det att fixa? För mig så är baskaggen inget problem. Virveln tar lite plats men det låter bra och distinkt så det finns ingen anledning att ändra på den. Sologuran är lite låg i början men tar sig volymmässigt något vid "hammer on pull off" och framåt. Slutet på låten kan, enligt mitt tycke, vara utan trumoutrot. Det skulle kännas mer passande med ett mjukt avslut. Med detta sagt så är jag djupt imonerad och gillar låten mycket. Riktigt bra och vackert! B)
Tack Kompis!
Ny mixar kommer, men det där med Pianomjukhet, har verkligen försökt, men det är inte lätt!
Jag vet vilka harmonierna som funkar, vart tonerna ligger, men det är ett helt annat uttryckssätt på Klinkandet.
Får väl öva mer.. B)
 
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Häftigt mysig !!!!
Sången når verkligen fram riktigt bra här samtidigt som man är starkt medveten musiken runt om..
Jag gillar det, alla detaljer når fram, samtidigt , utan kaos...
något jag försöker sträva efter men,,, det blir lätt för mycket samtidigt för mig....
Jo, den här var bra......Snyggt jobbat, pojkar !!!!!
:)

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Snyggt!

ASti fungerar nästan bättre här (rösten) än i hans egna kompositioner. :D

Vet inte om det är bra eller dåligt :) :unsure:

Lite 80-tals pudelrock över det, men det är inget dåligt. Tycker arret inte behöver jobbas vidare med alls. Låter som en helhet.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Mupptrixad med :
 Sustainat Piano ,Reverbad AstiLead, SoloMuppad, sänkt kick och riktigt Balad slut.. :huh:
Tänkte först att jag skulle göra om hela slutdelen, men njae, ju mer jag lyssnat och tänkt inser jag att jag är ganska nöjd!
Kanske att man skulle fixa lite mer industriella trummor där, vi får se..
Nu vill Haren nämligen göra en glad 80:tals synth-pastish.. :wacko:
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Gosch!
Där satt den.
Pianot är bra mycket bättre
och det låter nästan som du fått till ännu mer tryck på refrängen
även solot har lyft
Detta, mina herrar, är what we in Orsa kallar synnerligen bra!
« Senast ändrad: 07.04.2013, 13:14:21 by cykeln »
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Det låter fortfarande som ett helt lysande stycke musik trots/tack vare mupptrix...  ;)
Har inte lyssning att bedöma mer just nu... men än att jag i vanlig ordning hör en koklocka som sticker ut väl mycket... Ja, man ska vara rädd om sina traditioner... Nä, det stör inte jättemycket! :) Kanon!
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Lyssnar en andra gång nu och tycker arret funkar bra, kalaslåt. Spännande och lite oförutsägbart vilket är bra tycker jag, snygg uppgång i slutet..grymma gitarrslingor. Pianot då?.. jag tror det mer handlar om att det är lite stumt..själva samplingen alltså..vad är det för plugg? Snygg sång av Asti!
Bra jobbat!  :)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag tyckte det lät bra innan och jag tycker det låter bra nu med!  :)
Blev nog lite mer flyt i pianot nu....
Reverbet på sången var nog inte fel, det kanske var lite mycket Flash and the Pan-lik sång innan...?
Bra jobbat Bjurte!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Jaaaa! Där satt den! Mycket, mycket bra komponerat, mixat, spelat och sjunget. Min nya favvo! Pianot låter mycket bättre. Vad är det för piano? Slutet blev oxå bättre. En liten detalj skulle vara att fejda volymen på pianot innan slutet klipper. Jistanes va bra detta är.  :D


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja vad ska man säga :wub:
Två bra musiker möts på KR och skapar något så här urläckert som förmodligen inte kommer längre än till KR - den här borde VÄRLDEN få höra det är både dom och låten värd tycker jag.

Jag gissar att Bjurte hittat på musiken och Asti text och melodi?

Texten i första inlägget kanske?

Fem stjärnor
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Gosch!
Där satt den.
Pianot är bra mycket bättre
och det låter nästan som du fått till ännu mer tryck på refrängen
även solot har lyft
Detta, mina herrar, är what we in Orsa kallar synnerligen bra!
Ett stort tack går till Dalarna..
Det låter fortfarande som ett helt lysande stycke musik trots/tack vare mupptrix...  ;)
Har inte lyssning att bedöma mer just nu... men än att jag i vanlig ordning hör en koklocka som sticker ut väl mycket... Ja, man ska vara rädd om sina traditioner... Nä, det stör inte jättemycket! :) Kanon!

En Högljud koklocka !! :blink:
Jocke !! Nu har du allt varit i fel pillerburk.. :D
Klara-Bella förnekar all inblandning i denna..

Lyssnar en andra gång nu och tycker arret funkar bra, kalaslåt. Spännande och lite oförutsägbart vilket är bra tycker jag, snygg uppgång i slutet..grymma gitarrslingor. Pianot då?.. jag tror det mer handlar om att det är lite stumt..själva samplingen alltså..vad är det för plugg? Snygg sång av Asti!
Bra jobbat!  :)
Tack Mr. C !!
Oförutsägbart och lite utanför mina upplogade stigar är lite av det jag sökte här..
Pianot är NI:s The Giant och är nog ett riktigt bra Samplingsbibliotek, men kanske inte det vanligast pianot, men Stort och mäktigt..

Jag tyckte det lät bra innan och jag tycker det låter bra nu med!  :)
Blev nog lite mer flyt i pianot nu....
Reverbet på sången var nog inte fel, det kanske var lite mycket Flash and the Pan-lik sång innan...?
Bra jobbat Bjurte!
/Asti
Flash and the Pan !! Yes! där var det..
Lättrattad sång fick jag av dig, skulle i princip kunna använt den rakt av, men effekter är skoj!! 
Kul och givande samarbete, TACK !!

Jaaaa! Där satt den! Mycket, mycket bra komponerat, mixat, spelat och sjunget. Min nya favvo! Pianot låter mycket bättre. Vad är det för piano? Slutet blev oxå bättre. En liten detalj skulle vara att fejda volymen på pianot innan slutet klipper. Jistanes va bra detta är.  :D

Tack som sagt NI:s The Giant är det som tar det Piano..
( NY LÄNK !!) http://www.native-instruments.com/en/products/komplete/keys/the-giant/   (NY LÄNK)

Ja vad ska man säga :wub:
Två bra musiker möts på KR och skapar något så här urläckert som förmodligen inte kommer längre än till KR - den här borde VÄRLDEN få höra det är både dom och låten värd tycker jag.

Jag gissar att Bjurte hittat på musiken och Asti text och melodi?

Texten i första inlägget kanske?

Fem stjärnor


Alla rätt Eddi !! ;)
Amen, Alla fans på "Ljudmolnet" kommer ju få förmånen att kunna njuta.. :D (Kanske en handfull till i alla fall  :huh: )
Nämen jag håller med, så mycket bra musik som finns i Kr:s arkiv och så få som någonsin kommer att få höra, man hamnar i "MELANCHOLIA!" :(
Tack för stjärnorna, kommer hänga upp dom här på Trosas Natthimmel, för att varannan vecka skickas ner till Småland.
Texten ja, den står min med musikant Asti för, och det hänger ju på honom vet ja!!  :)
 
« Senast ändrad: 08.04.2013, 13:32:33 by bjurte »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Ja men nu jäddrar i min lådda!

Sången låter klart bättre nu,snyggt.Det var väl det enda jag klagade på så nu tycker jag att ni har den.

Grymt snyggt detta.

Känns fjuttigt att kasta nåt i luften,ja okej då fem Gibson guror i sextiotusenkronors klassen
fi faen,nu blir det dyrt

Mike


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Kan du lägga in detta i trådhuvudet Bjurte?
Melancholia
What can make you lonely in the middle of the day
What can make you sorry when there's nothing more to say
Even if your life is full of pleasure all the time
Can you feel the chase from those further down the line

Now I see - what is happening to me
Now I see - I can feel it in my bones
Now I see - It's sucking all my energy

It's melancholia that poisons and darkens your mind
It's melancholia that sneaks up right from behind
It's melancholia that makes you feel like you don't know who you are

Just as everything seems to be falling into place
And you are looking forward to some bright and better days
Suddenly the whole world starts to shiver to the ground
You didn't see it coming you didn't hear a sound

Now I see........

It's melancholia........
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Ditt Ord är min lag. :huh:
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Storskön att lyssna på. Svävande och tjock-fin ljudbild. Bra jobb.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det här är bra nu, i mina hörlurar. Siter på pendeltåget och ser ut genom fönstret och drömmer mig bort, samtidigt som solen går ner bortom horisonten.

Mellotronen är för lågt mixad i solo-delen  B)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google