Forum > Färdiga produktioner

BJURTE & ASTI - Melancholia (The Original)

<< < (14/14)

bjurte:
Jag blev helt förförd av filmen, så egensinnig och läcker.. och värd att inspireras till låtsnickeri av.. :wub:
Josef :
24.08.2012 ??
Jaha, jag tyckte allt att det står 30.07.2013 i tråden, eller ??
Men i så fall kan jag meddela herrn om att själva hufvudriffet(Pianokompet i verserna) i mitt ORIGINAL kom till
ca. 1983-85 alltså nästan 30 år före din kopia.. B)
Det var ett bland det första Riffen jag tog ut på min första Polyfoniska synth, en Roland JX-3P som jag bara älskade.. :wub:
Men själva namnet får vi väl tillskriva Dansken..
Sedan kan jag tycka att det känns lite förvirrande när 2 st. glada Amatör kockar  :rolleyes: på ett 'mini-forum' som KR.
döper varsin låt till samma namn !!  :blink: ;) 

MaxB:

--- Citat från: bjurte skrivet 31.07.2013, 14:19:22 ---Jag blev helt förförd av filmen, så egensinnig och läcker.. och värd att inspireras till låtsnickeri av.. :wub:
Josef :
24.08.2012 ??

döper varsin låt till samma namn !!  :blink: ;) 

--- Slut citat ---

döper varsin låt till samma namn

Ja, hade varit bättre om ni döper samma låt till olika namn... liksom

Marruschkka:
Bra bump....*trallar*..."It´s melancholia...melanchoooliiia aa"

Jätteförtjust i oktavsången här, jäkligt snyggt hela alltet förresten :D

/Marre

bjurte:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 01.08.2013, 13:00:46 ---Bra bump....*trallar*..."It´s melancholia...melanchoooliiia aa"

Jätteförtjust i oktavsången här, jäkligt snyggt hela alltet förresten :D

/Marre

--- Slut citat ---
Tack Maria, ja jag blev förvånad själv hur denna låt utvecklades från en nybörjares trevande enkla piano klink, till en svullstig melankolisk pop ballad, får tillskriva en stor del av inspirationen åt ASTI:s sköna sång.. :wub:

Frasseman:
Gillar! Och den där ackordföljden (finns tex i I only want to say i Jesus Christ Superstar) passar alldeles utmärkt till att mala runt som ni gör, man måste dras med liksom. Sången snygg och över huvud taget en tät stämning i låten.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion