Forum > Färdiga produktioner

BJURTE & ASTI - Melancholia (The Original)

<< < (12/14) > >>

bjurte:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 14.04.2013, 16:38:20 ---
--- Citat från: cykeln skrivet 14.04.2013, 16:12:17 ---Skulle bara säga att det här är en sån där låt som bara plötsligt dyker upp i skallen och man går där och sjunger .. Its melancholia ..

--- Slut citat ---

Japp! Samma här :)

--- Slut citat ---
Att folk går och fånlallar ens låtar och melodier  ser jag som den ultimata komplimangen.
Tack!

--- Citat från: Tokai skrivet 14.04.2013, 19:00:44 ---Jag har lyssnat på låten tidigare flera gånger men inte kommit på nåt konstruktivt att säga.
Nu är den färdig och jag säger: Toppen! Skön atmosfär i låten, kan man säga att det låter som 30-talet i framtiden?
Är väldigt imponerad! Tungt!

--- Slut citat ---
Klart du kan !!
30-talet fast i framtiden tja, låter inspirerande så varför inte?  B)

bjurte:
Vars tvungen att BUMPA upp denna igen, för att balansera med alla falska 'Zynt-hare' låtar som invaderat forumet!! B) 

/Den ÄKTA Synt-Haren.

MOMA:

--- Citat från: bjurte skrivet 05.04.2013, 13:47:59 ---Jo !  Jag ska svara er alla..
Men först bara en liten hint till er alla 'icke hörande'  MAILPLINGET kommer in exakt 72-74 sek in på spelaren..
Djä.. musikaliskt och man kan nästan tro att det ska vara så.. B)

--- Slut citat ---
Nu har man lyssnat på den här låten 4-5 gånger och sätter en fet tumme upp. Välskrivet och bra jobbat. Känner jag en touch av SAGA när gitarren sveper in på slutet eller är det bara en åldrad musikers hägring? Inledningsvis kunde sången ha "hängt" lite till här och där för att få aning vassare tempoväxling med pianot. Kanske kunde man ställt pianot i ett lätt impulsreverb för en mer organisk känsla i tonen. Men, va f-n – det här är ju bra!
Ha det gott!
/MOMA

bjurte:

--- Citat från: MOMA skrivet 29.04.2013, 15:40:37 ---
--- Citat från: bjurte skrivet 05.04.2013, 13:47:59 ---Jo !  Jag ska svara er alla..
Men först bara en liten hint till er alla 'icke hörande'  MAILPLINGET kommer in exakt 72-74 sek in på spelaren..
Djä.. musikaliskt och man kan nästan tro att det ska vara så.. B)

--- Slut citat ---
Nu har man lyssnat på den här låten 4-5 gånger och sätter en fet tumme upp. Välskrivet och bra jobbat. Känner jag en touch av SAGA när gitarren sveper in på slutet eller är det bara en åldrad musikers hägring? Inledningsvis kunde sången ha "hängt" lite till här och där för att få aning vassare tempoväxling med pianot. Kanske kunde man ställt pianot i ett lätt impulsreverb för en mer organisk känsla i tonen. Men, va f-n – det här är ju bra!
Ha det gott!
/MOMA

--- Slut citat ---
Tack, alltid lika kul med uppskattning.. :)
SAGA har väl aldrig varit något jag tok-lyssnat på, men visst är jag ett barn ( :o) av den eran, eller kanske t.o.m. era'n innan.. :D

Altsax:
Jag är glad att vi för någon/några månader sedan fick lyssna på pianoslingan enbart.
Jag tyckte då att den var mäktig, sen kommer du och gör nått sånt här av den.

Jag känner mig nästan så här

Wayn and Garth "We're not worthy"

Ps
Kan jag få en instrumental / delvis instrumental version? Jag vill prova saxen på den, för min egen skull.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion