Kontrollrummet

Roffe H och Jocke - Bossa Primavera

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Gjorde en bossa som jag hoppas kunna betvinga den eviga kylan och locka fram solen och våren. Därför fick bossan arbetsnamnet "Bossa Primavera". Hoppas det hjälper.  :)
Jocke har som sagt stöttat mig med sitt fina gitarrspel, tack för att du ville vara med igen.  B)

En ny version ligger nu här, först i tråden (130404)
/Roffe H
« Senast ändrad: 04.04.2013, 12:09:29 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Det är alltid kul att jobba med dig Roffe! :) Tycker det blev riktigt bra fast jag var lite "av" idag. :) Jag är helt övertygad om att dina lockrop lyckas få slut på vintern!  B)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil

Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Skönt sväng och melodier, snyggt spel av Jocke oxo, särskild 1:a delen..
2:a delelen ligger inte riktigt i mixen..(lite för torr och hög)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Skulle precis logga ut och syssla med nåt viktigt,men så fick jag syn på denna..

Snyggt här boys.Basen knarrar så skönt här,nästan ståbas feeling - grymt snyggt..Riktigt coolt detta,skall dra ned denna för lite speciallyssning senare.

Jag köpte en bandlös 5 strängad ackebas för några år sedan men den skrällde nåt förskräckligt,nånting var löst inne i lådan, så jag lämnade tillbaka den..
Budget klassen har väl inte så mycket att bjuda på förståss,Harley Benton..


Nu måste jag dra igen..

Mike


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
1 up: Tack för din recension, urbra tycker jag den var!  :D
bjurte: Tack för dina synpunkter, har försökt att fixa så gott det nu går, nära man "colabbar".  :wacko:
mike: Roligt att du gillar mike, är det inte dags för dig att göra en "bossablues" snart?  :lol:

Det ligger nu en ny verre högst upp i tråden med små, små justeringar.
/Roffe H
« Senast ändrad: 04.04.2013, 12:06:29 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Bra rytmik, livekänsla med djup.

Urskön.

Ja, han är en fena på att få till det, den där Roffe! :)

Skönt sväng och melodier, snyggt spel av Jocke oxo, särskild 1:a delen..
2:a delelen ligger inte riktigt i mixen..(lite för torr och hög)

Min gitarr kan väl aldrig bli för hög???  :rolleyes: :P


Skulle precis logga ut och syssla med nåt viktigt,men så fick jag syn på denna..

Snyggt här boys.Basen knarrar så skönt här,nästan ståbas feeling - grymt snyggt..Riktigt coolt detta,skall dra ned denna för lite speciallyssning senare.

Jag köpte en bandlös 5 strängad ackebas för några år sedan men den skrällde nåt förskräckligt,nånting var löst inne i lådan, så jag lämnade tillbaka den..
Budget klassen har väl inte så mycket att bjuda på förståss,Harley Benton..


Nu måste jag dra igen..

Mike

Hade en Bjärton ståbas en gång i tiden men dåvarande frun tyckte den tog för stor plats i lägenheten... tyvärr gjorde jag mig av med basen först...  :rolleyes: Spelade obandat i många år men när man inte spelar lika mycket bas fordrar det en stunds inspelning innan det sitter... Att glida mellan toner kan bli otroligt snyggt på obandat men när man går tillbaka till bandat låter det för jä--ligt.


...
Det ligger nu en ny verre högst upp i tråden med små, små justeringar.
/Roffe H

Gillar verkligen ditt sound Roffe - lågmält och behagligt utan att bli banalt! Så här dags blir det kaffe till den här även om tankarna far mot cocktailparty - men jag får väl gå runt lite med koppen så ordnar det sig!  B)

https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Härligt, här satt jag och jammade med, på den nya gitarren. Skön relaxad låt - ska väl få minusgraderna att fly!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Ahh snyggt gubbar!
Mjuk soft känsla här
god melodi som leder orden till

En slant i fontänen
över axeln från mej
En slant i fontänen
önskar du var hos mej

bra spel från er båda - bra colabb
impad av bibs trummor
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Låter snyggt och live. Bra spelat. Detta är inte en changer jag har så bra koll på men,det låter mys.

/Palm


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tack för fin respons boys.
Man kanske får anlita dig cykeln när man får skrivkramp (rolig text).  :lol:
Max lycka till med din nya gitarr, såg klippet, helhäftig.  B)
Palm, roligt att du gillar vårt mys-mys.  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)