Forum > Demolåtar

MaxB - Sommarliden - helt ny version 2013-04-13

<< < (4/6) > >>

bow35:
Gillar första verren bäst, även om det är lite mycket "early reflexion level" på gitarren. (Börjar ju lära mig att ratta)

MaxB:
Jag följde råd och vips är resonatorgitarren borta. Nu är det en nylongitarr och ett piano som kompar.

[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_Sommarliden_HelmerGrunstrom_20130414.mp3[/mp3]

palm:
Nu ävlar i hoppet....

Detta var snyggt och minst 10 steg i rätt riktning för mig. Snygga fingergitarrer och vackert solospel. Fruktansvärt vacker melodi. Fick lite dåliga vibbar av trummisen känns som han har rökt på och segar, orkar inte med lite distinkta kaggslag. Hade lagt honom på hyllan och testat en viril percussion snubbe med lite feeling i händerna. Kanske helt fel men om trummisen skall fortsätta måste han på avvänjning :-)

/Palm

MaxB:

--- Citat från: palm skrivet 14.04.2013, 08:52:24 ---Nu ävlar i hoppet....
Detta var snyggt och minst 10 steg i rätt riktning för mig. Snygga fingergitarrer och vackert solospel. Fruktansvärt vacker melodi. Fick lite dåliga vibbar av trummisen känns som han har rökt på och segar, orkar inte med lite distinkta kaggslag. Hade lagt honom på hyllan och testat en viril percussion snubbe med lite feeling i händerna. Kanske helt fel men om trummisen skall fortsätta måste han på avvänjning :-)

--- Slut citat ---

E ju ja ju - digitaltrummor, å bara lite pärlande rosevin.
Jag tar till mig vad du säger. Ska fixa mer på den här.
Kan tänka mig att jag kickar trummisen och anlitar en loop-dito

cykeln:
Def bättre i denna kostym.
Fina stämmor
Jag skulle föredra den ännu renare, alltså utan mellotron. Bara nylongtr, piano, bas
Tycker mig höra att Roffes sax skull funka utmärkt som ett instrumentalt parti.
Korta solopartiet till sista delen
Kul att du tog upp den igen!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion