Forum > Demolåtar
MaxB - Sommarliden - helt ny version 2013-04-13
MaxB:
Helt ny version på den lilla dubbeltimme jag fick loss i eftermiddag, där det ingår att lära sig spela resonatorgitarr (inte det lättaste för mig).
Sång och två körstämmor
Två resonatorgitarr-komp (en på varje sida)
Stål på resonator som ligger i knäet
Bullrig bas som också söker vad den kan spela...
[mp3=200,20,0,]http://max.shivas.se/music/MaxB_Sommarliden_HelmerGrunstrom.mp3[/mp3]
Asti:
Bra sång och snygga stämmor!
Inbillar mig att det kan vara svårt att "plocka" på en resonatorgitarr utan
att det låter för mycket stränggnissel..?
Förstår att det måste vara frestande att plocka in den så mycket som möjligt,
men det kanske hade varit enklare att lägga kompet med "vanlig" gitarr och
börja med att testa resonatorgitarren med stål...
Måste erkänna att jag avundas dig, var nära att köpa en själv ett tag!
Blir spännande att följa din utveckling på detta sköna instrument!
/Asti
Jocke:
Det jag direkt kommer att tänka på är vilken fin och utrycksfull röst du har när du sjunger i det lite högre tonläget i början. :wub:
Skulle gärna höra att du använder den lite oftare och inte dubbar bort den eller gömmer den bakom reverb! :)
palm:
Detta var lite ....blandat för mig!
Tonsättningen är vacker och stämmorna är bra, lite tightare på några ställen. Men den dära dobron är inget för mig...
Men sen är ju frågan vad syftet är? Träning med dobro på the real thing, då är det ju rätt. Men är syftet att bygga låt så hade jag lagt akustisk gitarr istället... Kanske krydda med den andra.
/Palm
MaxB:
Så nu är jag här igen, efter en del arbete ute i höstvädret - håller med om att det finns bättre alternativa gitarrer att använda i det här arret. Tror jag får ta bort minst en resonatorgitarr och sänka den andra, kan tänka mig att fingerplock på en vanlig akustisk låter mer harmoniskt i en sån här låt...
Har oxå från långt tillbaka en solosväng på durpartiet som låter bättre på elgitarr...
Tillbaka till studion alltså...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida