Kontrollrummet

Gurano - Feel the power (el cosmic påsk-disorder II)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Här kommer lite påskkaos - sång någon kanske...om man vill - PMa!
Är den för jobbig att lyssna på...med flumgurorna å trummorna i början i åtanke?
...men den förmedlar rätt bra min känsla för alla måsten och därtill hörande stress  :lol:

Synthar å ljud - Gurano
Trummor - Gurano
Elgitarrer - Gurano
Bas - Gurano

/Gurano
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/CosmicDisorder_II_B.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 06.04.2013, 18:49:43 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Jag tycker det här är skitjobbigt att lyssna på... det påverkar mig mycket... väl fångad stämning! ;-)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Jag tycker det här är skitjobbigt att lyssna på... det påverkar mig mycket... väl fångad stämning! ;-)
Var även 2a halvan skitjobbig?
/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Har du varit i Knarsk-burken nu igen.. ;)
Ja det var jobbigt att lyssna på denna.. Alldeles för långt Intro.
Slutdelen är ju riktigt behaglig och skön, synd för då har nog många redan stängt av.. :o :)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Hehe ja början var lite i längsta och uttryckningfullaste laget. resten funkar bra där något som jag tycker låter som en inlånad tysk Hobbit kommer in på scenen - lite kul :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Snarkburken  :D

Kapa lite av introt/snarktemat så blir det en fungerande låt tycker jag då.

Jag köper inte heller skivan  :ph34r: i nuvarande tappning  :D

Mike


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Schysst! Gillar andra halvan som fasen. Vilket gung!  Jag tycker att du kan göra en "evighetslåt" av denna d.v.s. förlänga den antingen med att köra vidare på temat men byta ackord eller en helt ny "grej" eller varför inte båda? Släng sedan in ett 5-minuterssolo så är du hemma!  På så sätt motiveras det nu relativt långa introt bättre dessutom.  :)     Bra jobb!  /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Håller med om för långt intro, andra halvan är bättre.  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Har du varit i Knarsk-burken nu igen.. ;)
Ja det var jobbigt att lyssna på denna.. Alldeles för långt Intro.
Slutdelen är ju riktigt behaglig och skön, synd för då har nog många redan stängt av.. :o :)
Knasterburken ... ja den ja! :)
Själv tycker jag att 1a delen sitter som en käftsmäll, men jag förstod redan från början att den inte skulle tyckas om på KR! jag får ta mig en funderare kring hur jag ska göra - kanske ta bort helt och byta ut mot något som är lent för örat?

Hehe ja början var lite i längsta och uttryckningfullaste laget. resten funkar bra där något som jag tycker låter som en inlånad tysk Hobbit kommer in på scenen - lite kul :D
Jo som sagt - början får jag fundera på. Visste inte att Hobbitarna kom från Tyskland!

Snarkburken  :D
Kapa lite av introt/snarktemat så blir det en fungerande låt tycker jag då.
Jag köper inte heller skivan  :ph34r: i nuvarande tappning  :D

Mike
Ja början kommer troligen att ändras/anpassas på något vis

Schysst! Gillar andra halvan som fasen. Vilket gung!  Jag tycker att du kan göra en "evighetslåt" av denna d.v.s. förlänga den antingen med att köra vidare på temat men byta ackord eller en helt ny "grej" eller varför inte båda? Släng sedan in ett 5-minuterssolo så är du hemma!  På så sätt motiveras det nu relativt långa introt bättre dessutom.  :)     Bra jobb!  /Fuzz
Tack
Vi får se hur jag gör med början - du är dock den enda - so far - som inte sågar början. I övrigt så är den inte klar och mer ska nog till, som du skriver.

Håller med om för långt intro, andra halvan är bättre.  :)
/Roffe H
Introt - ja vi får se vad som händer. Blir kanske något lent som ni kan lyssna på!

Tack för era tankar och synpunkter
/G

« Senast ändrad: 02.04.2013, 16:21:19 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
 ;) Håller med Fuzzbub!
  Gör andra delen längre,tycker inte att ''kaoset'' är jobbigt att lyssna på,så där låter ju kaos!  :ph34r:
Keep it up mannen!!
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Sigmunds

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
    • Ødemark
Synes at intro't er jobbigt på et riktig sett. Ville nok ha kortet det ned til halvparten og gitt det et mer lo-fi preg slik at det tydelig blir et intro.
Den "jobbiga" intro-gitaren ville jeg tatt med litt videre i låten, som en kontrast til det mer harmoniske, alle Bowie med Robert Fripp (Scary monsters, Hereos..)


Utloggad Girly

Det är det här som är så kul med dina låtar... att du är så 'uppfinningsrik' och drar dig inte för att prova nytt hela tiden. Det här passar min 'meditations-skalle' att lyssna på... flum away, flumma på  :D
Girly
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Ojdå kommentarer på denna - man tackar :)

;) Håller med Fuzzbub!
  Gör andra delen längre,tycker inte att ''kaoset'' är jobbigt att lyssna på,så där låter ju kaos!  :ph34r:
Keep it up mannen!!
Jo ni har nog rätt - att förlänga den delen...såvida den inte hamnar i högen för glömda låtar  :mellow:

Synes at intro't er jobbigt på et riktig sett. Ville nok ha kortet det ned til halvparten og gitt det et mer lo-fi preg slik at det tydelig blir et intro.
Den "jobbiga" intro-gitaren ville jeg tatt med litt videre i låten, som en kontrast til det mer harmoniske, alle Bowie med Robert Fripp (Scary monsters, Hereos..)
Ska fundera på att dra vidare med introguran lite till in i låten. Ska fnula på att göra introt mer tydligt som intro.

Det är det här som är så kul med dina låtar... att du är så 'uppfinningsrik' och drar dig inte för att prova nytt hela tiden. Det här passar min 'meditations-skalle' att lyssna på... flum away, flumma på  :D
Girly
Man tackar
Jo du har nog rätt i att jag gärna provar, för mig i alla fall, nya vägar. Skulle nog lägga av med musik om jag skulle göra "samma" låt om och om igen...även om några på KR ibland säger att det är sig likt det jag gör  :D

Tack alla för lyss å tyck
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Flummigt och lite i överkant diskantigt i mixen... Kul och experimentellt men kanske ingen megahit i nuvarande utformining.. Men det finns partier i detta att bygga vidare på!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Flummigt och lite i överkant diskantigt i mixen... Kul och experimentellt men kanske ingen megahit i nuvarande utformining.. Men det finns partier i detta att bygga vidare på!
Jo nog kan det vara lite diskantigt i taggtråden - ska kolla upp det. ... och nej den är inte gjord för att kunna bli en megahit :) men jag kommer nog att stöpa om den lite med hjälp av de råd jag fått i tråden  B)

Tack för tyck
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Flummigt och lite i överkant diskantigt i mixen... Kul och experimentellt men kanske ingen megahit i nuvarande utformining.. Men det finns partier i detta att bygga vidare på!
Jo nog kan det vara lite diskantigt i taggtråden - ska kolla upp det. ... och nej den är inte gjord för att kunna bli en megahit :) men jag kommer nog att stöpa om den lite med hjälp av de råd jag fått i tråden  B)

Tack för tyck
Gurano


Men....alla vill kanske inte ha en ''hit''..... ;)
Gillar Guranos låtar,de går utanför ''allfarvägarna'' i musiken.....mer sådant liksom! :) Och jag säger inte detta för att jag lirar bas på några av dem,bra musik helt enkelt. :)
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Ha ..den här låten är verkligen vad den heter!
Första delen är riktigt påträngande - för lyssnarens skull kanske den skulle tjäna på att förkortas
en maffig manskör skulle kunna ligga över den delen och mjuka lite
Andra delen är häftig
Egensinnig komposition, bra ljud, snyggt guraspel
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Men....alla vill kanske inte ha en ''hit''..... ;)
Gillar Guranos låtar,de går utanför ''allfarvägarna'' i musiken.....mer sådant liksom! :) Och jag säger inte detta för att jag lirar bas på några av dem,bra musik helt enkelt. :)
:D  :wub:

Ha ..den här låten är verkligen vad den heter!
Första delen är riktigt påträngande - för lyssnarens skull kanske den skulle tjäna på att förkortas
en maffig manskör skulle kunna ligga över den delen och mjuka lite
Andra delen är häftig
Egensinnig komposition, bra ljud, snyggt guraspel
Ska testa en kör - kan funka!

Tack för tyck
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Jag provade med en manskör på introt men tyckte inte det funkade i mina öron.

Istället sänkte jag missljuden (synth å guran på den delen) och la på ett synthtrumpadljud till ;) (missljud??). Tycker själv att det låter spännande men vad säger era kräsna öron. Lika dåligt som tidigare - värre - bättre? Är det mer uthärdligt?
Nu ligger synthtrumpadljudet dubbelt med de andra trummorna - funkar i mina öron men vad tycker ni?

Kortade inte introt då jag känner att det ska vara så långt! Ska göra den mer harmoniska delen längre vad det lider!
/Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/CosmicDisorder_II_B.mp3[/mp3]
Kör hårt - så länge det ryker!