kan berätta en historia om när ett städföretag strappade upp nätverkskablar och strömkablar kring bordsben av stål... ^^
...men, sluta inte nu,det började ju precis bli spännande....mer, mer!!

Haha... det det är ju lite OT och handlar ju minst av allt om mikrofonställ... ;-) Nåja...
Jag jobbade i många år med drift och säkerhet i datasystem. Det här utspelade sig så långt tillbaka i tiden att man körde datanätverk på koaxialkabel. I princip hängde alla datorerna på en enda lång bus (kabel alltså). Inför industrisemestern anlitade man ett städföretag som skulle storstäda hela företaget när personalen var ledig och inte sprang i vägen. Efter semestern var det mycket riktigt helfräscht men blanka golv och putsade fönster... inte ett dammkorn någonstans men de kunde inte jobba.. det fanns inte ens några servrar att logga in på...

Jag har ju alltid varit en kvällsmänniska och inte haft något emot att jobba på natten för att inte störa mina klienter så jag var väl måttligt road av att väckas av telefonen 7:15...

Väl på plats kunde även jag njuta av hur fint och välstädat det var och efter hand började vidden av förödelsen klarna. Vid var och en av de c:a 75 datorerna hade nätverkskablar och strömkablar virats ihop runt bordsbenen av metall och fästs med buntband för att inte vara i vägen för städningen. Det tog en stund att ta sig runt och hitta alla maskiner för att klippa loss kablarna men efter hand började systemet tuffa igång...

Sensmoralen kanske är att man ska vara glad för alla lösa kablar runt studiodatorn...