Kontrollrummet

Bastiq - Sign of...

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad VIEGA

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
Hey!

Har tagit ett tag att bli klar med, men nu är den färdig. Kommentarer på mixen och ljudbilden är fett uppskattat. Se om nån orkar lyssna på hela. ;) Tack!

/P


LÅTNAMN: Sign of...
ARTIST/GRUPP: Bastiq
GENRE: Fusion
LÅTLÄNGD:9:28
PRODUCENT: I
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

LÄNK: http://www.speedyshare.com/674114244.html


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jada VIEGA!

Gillar ditt sätt att plocka fram sound, lite mystic och mycket fantasi, vet inte var man hamnar. Funkar från början till slut. Snygga digidistsound som ger det hela en vassare rytmik. Otroligt, men lyssnar faktiskt tredje gången genom och hittar alltid nåt nytt. Dessutom har du ett sparsamt sätt att använda ditt kunnande, det kommer lixåm i passliga portioner, inte allt med en gång. Soundet håller, inte bullrigt men taktfullt.

Fixa några likadana till, så kan du ge ut en platta, jag beställer en omgående! :)

Snyggt jobbat VIEGA!


h. JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


DåligtGehör

  • Gäst
Gott svängig bas och resten med... tänkte säga trummor men frågan är ju om det inte är ännu mer de små avhuggna, knirrknarrande och framhoppande ljuden som tillsammans med basen skapar en sådant sväng. Tillsammans med låga dova ljud i bakgrunden så ökar spänningen i resan mot?

Hmm väldigt skön blandning mellan det mörka dova och det mer tydliga. Härlig ljudbild!

Någonstans mellan 7-8 minuter börjar jag känna att det kanske är för stillastående. Skulle nog ha ringt till (önskat jag kunde ringa till) NPM och bett honom blåsa några linjer på lätt överstyrd trumpet alternativt lekt lite mer med harmonier och basfiguren.

Men framför allt jag njuter!


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
vilket hantverk
skitsnyggt..ljudbilden är verkligen asmysig
gillar de små eh,ihh,öhh röst ljuden som ploppar till lite då & då
hittar inget jag skulle vilja ha annorlunda..kanske någon typ av hook
någon typ av melodi som sätter sig heltenkelt..

fan..det är när jag hör sånt här jag önskar att jag var mer bevandrad i konsten att göra elektronisk musik!! :P


grym låt iallafall!:)

/Larsson
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284