Shit vad jag älskar KR,ni är bara bäst boys

Peter:
Ja,glömde att skära ur acken på alla delar utom "ösdelen"..Hoppas den låter bra där..
Jag brukar kalla denna typ av röst för mesrösten(intro/vers),tänkte skippa den i början och sjunga som vanligt..Nu när jag ser vad som tycks så var det tur att jag lät den ligga

Ja reffen är guld just på kör delen,jag skall kopiera in en reff och ett kort vers/intro och laborera med lite stämmor och en kort solo del..Ja kanske lite mer arr på slutrakan..En del vill skippa,och jag lutar åt det hållet - men jag testar ditt tips innan..
Max:
Brilliant på första delen Max,det köper jag direkt - rå snyggt! Jag spelar eventuellt om outrot,kanske med samma ackord om det inte blir för rörigt,så kan du gärna få lira lite där också..

Liret på öset...Jag har pianot där som jag kan utveckla lite.Jag tröck bara dit ackorden.Jag tycker acken får dominera där då mitt släpande lillfinger på högerhanden skapar en egen grej där på gdc och "9" drillarna eller vad det nu blir på c:et..
Jo jag förstår C-Am grejen.Svårare dock att sätta det med ovanstående grej.
Basen - du menar basliret på första delen..Hade en mer vandrande på första "påskmixen",tyckte den tog över så jag förenklade lite.På "öset" så koncentrerade jag mig på att sätta den tight.
Visst,det går ju att kliva runt lite där - jag kan ju testa på den ösiga delen jag skall foga in.
Sången på introt - Ja den kan man fundera över..Jag lirade in acken Em-C9 typ.Tyckte det blev rätt snyggt."Såg" en bild av en kille som satt vid stranden och tittade på solnedgången och reflekterade över den dalande solen och sitt liv..
Startade rec. och sjöng det du hör nu,jag hade ingen text."Blarret" som jag kallar dessa sångtagningar för att knyta an en melodi,fungerade okej så den ligger kvar i sin helhet.När jag gjorde den lilla grej du tyckte om,funderade jag förmodligen ut resterande text..Tanke paus typ,riktigt kul att du gillade den korta grejen

Jocke:
Japp,håller med dig.Snyggt av Max på intro/vers - den tar vi sa polisen

1up:
Länge sedan jag såg dig i mina trådar,kul

Egget ja,kanske skippar det.Mest en styrning för liret under tillverkningsprocessen..
Eddi:
Bra och utvecklande kritik här Eddi.
Första delen - tack
Andra delen - egget,jag håller med.Dragit i volymen på det flera ggr,testar att skippa helt och drar upp highatliret lite istället om det behövs.
Tredje delen - Sitting in the mornin´sun..

Ja jag tänkte så då låten kom till mig,fast solnedgång då

Helt klart så måste det in en reff till,och då kan jag ta om introt eller en del av det.
Intro-reff-stick-intro-reff/solo-outro..Så där skulle det kunna se ut men något stick har jag inte.
Jag donar lite till,så får vi se..Intro ackeliret med outroackorden som stick eller slutsträcka..Din lösning kan också gå..
Jag slog ihjäl årets första fluga på stugväggen i helgen.Minst tusen mindre i sommar,kanske inte så smart med tanke på flugsnapparn..Fan nu fick jag ågren

###########################################
Många bra ide´r boys.Jag skall försöka förvalta tipsen,den är ju lite ömsint denna och bör behandlas därefter..Stort tack till Max

Mike