Då skall vi se,familjen först musiken sedan.Fast det borde väl vara tvärtom

Jocke:
Tack för att du engagerar dig det uppskattas.
Egentligen så tror jag att det är själva basen som levererar uselt ingångsljud.Jag har testat synthbas via keys,hur bra som helst.Läst på Steinberg forum om mitt kort UR28M,användarna är mer än nöjda.Sångmässigt så låter det bättre än i min tidigare rigg.Övriga instrument utan anmärkning,acke,tamburin,cajon,egg,mungiga,flöjt,munspel etc..
Basen,Warvick 5strängad rakt in via instrument/mick ingång och Hi-z aktiverat. Ljudet har ett sorts filter över sig,jag saknar transparens och klarhet.Som jag ser det så bör ljudet vara bra in och hyfsat klart för mix,massor av onödig tid går till rattandet.Lösningen är nog en liten mackapär/stärkare så jag kan ratta före så är problemet löst,tror jag.
I denna låtide´ så har jag en synth/orgel/pad från C7.Ett lågt botten basljud från den kör lite på warvickens lägsta frekvenser,så på vissa toner så stökar det lite.Acken kan nog rensas lite i botten också,men huvudproblemet kommer jag inte undan - uselt basljud in.Vidare så har jag upptäckt att min nya studiostol,knarrar nåt förskräckligt och det hörs på sångtagningarna å allt akustiskt då jag rör mig det minsta..Nåväl,jag satsar på en stärkare eller nån sån där liten gitarrmanick,fast för bas då..Så får vi se om jag slutar gnälla och börjar producera

Övriga kommentarer:
Alldeles för fint väder i Norrbotten idag för att sitta inne och kommentera.Jag rustar för stugliv och Lomomba

och konstaterar att låt ide´n verkar lovande och de flesta verkar samstämmiga,det stökar i botten/bas området.
Acken är en tagning och sliter lite samt ett felspel kopieras och återkommer två ggr

Denna skall få lite fler ackord,ett stick efter nuvarande reff och en reff samt ett avslutande typ introt samt LYRICKS.Upplägget för denna kom ur en ide´ om en kille som satt vid stranden,tittade ut mot havet och reflekterade över tillvaron,kärleken och den dalande solen..
Nu rustar vi för solsken och påskfirande och lägger ned musiken

Mike