Forum > Demolåtar
Harmonica mike - Sidewalk
Jocke:
Jag hade ju djävulska problem med basen när jag försökte byta monitorer och man kompenserar ju för fel i lyssningen när man mixar och så låter det f*n för alla andra... :( Som jag förstått Hifi-folk ska man ha en svagt fallande energikurva för att det musik låta balanserat. Så här ser din låt ut:
Som jämförelse Roffes och min blues:
Vet inte varför skalan blir olika... Det är Audacity och jag hittar inga justeringar... tycker den borde gjort samma skala...^^
Nåja... från 2000Hz och uppåt är det ju egentligen samma, typ -45dB som faller till ung -54 i toppoktaven. Men, vid 100Hz ligger du nästan 10dB över! Lite kul att just du brukar klaga på att lilla jag har mycket bas... :lol: Sen händer det något märklig vid 1400Hz med en topp på 6-8dB... En bordsskiva eller annan yta en 20-30cm från monitorerna? Det skulle kunna förklara dippen på kanske -3dB vid 700 också. Skulle gissa att du haft monitorerna (eller dig själv) närmare vägg innan - det blir mer bas då - och att du (eller monitorerna) är mer mitt i rummet nu.
bjurte:
Fram till ca. 65 sek funkar den utmärk,sedan när basen börjar pumpa på och akken kommer in blir det för mycket och grötigt.
Facit : Till lugnare utdragna toner Tummen upp, till vilt rockande, nej!!
Harmonica mike:
Svarade alla och så försvann allt när jag nästan var klar :( :ph34r:
Korta varianten:
Fan
Återkommer frugan kallar
Mike
spacetrucker:
Jag är av samma åsikt som bjurte. Gillade början bra :)
Space
Roffe H:
Schyst låt mike, kan blir nåt, verkligen! Men du har rätt när det gäller basen, låter murrig och väldigt låg? Vet inte vad det är men det måste väl gå att fixa. Annars kanoners! :)
Lyssnade en gång till någon nämnde att bastonen den går ihop med ett annat instrument (orgeln?) vid några tillfällen, det är då det låter skumt...frekvensstörning? :wacko: Ja, jag veté fasen! Bra låt i alla fall. :D
/Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida