Forum > Demolåtar
CPG - Daemons
Asti:
--- Citat från: mahan skrivet 30.03.2013, 03:51:47 ---Tjou!
Låten e ju hur bra som helst och om mixaren minskar på alla reverb och delays så kommer det att bli ännu bättre.
Och släpp upp den "konstiga" guran som ropar i vänstra örat, den vill fram! Mera flanger och girlanger behövs. Snyggt sjunget o bra stämmor. Hela kalaset e fint och kommer mig att tänka på gamla goda biitels, biitless eller va dom nu hette :D
bra jobbat!
h. johan
--- Slut citat ---
Ja, det är kanske lite väl mycket reverb på sången...
Den "konstiga" guran är jag lite osäker på...?
Kul att du gillar låt och sång!
Kan det vara biltvätt du funderar på...skulle behövas :unsure:
Tack för din feedback!
/Asti
Asti:
--- Citat från: cykeln skrivet 30.03.2013, 10:26:08 ---Bra låtidé är det.
Jag skulle vilja ha tyngre trummor rakt igenom
Under sticket/refrängen tycker jag takten skulle vara mer markerad - jfr I am the Whalrus
Sången är bra men jag skulle vilja ha mer frustration/attack i sticket
Men vem är jag att tycka ..
--- Slut citat ---
Jag skulle också vilja ha tyngre, mer realistiska trummor! :)
Jag eftersträvade ett liknande sound i refrängen, men kom inte närmre än såhär, tyvärr....
Precis som du säger önskar jag att jag hade kunnat sjunga uttrycksfullare i refrängen.
Önskar att jag hade den egenskapen i sången..... :wacko:
Du är väl Stefan har jag för mig.... :unsure:
Tack för kommentarer!
/Asti t.f. CPG
MaxB:
Skönt att ha en kompis som gör alternativa låtar som du presenterar. Gör han något fel, är det bara att skylla på honom.
Jag tycker däremot att det mesta han gör är rätt. Nu tänker jag inte på för långa trumarmar längre.
Asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 01.04.2013, 01:32:13 ---Skönt att ha en kompis som gör alternativa låtar som du presenterar. Gör han något fel, är det bara att skylla på honom.
Jag tycker däremot att det mesta han gör är rätt. Nu tänker jag inte på för långa trumarmar längre.
--- Slut citat ---
Jo, han kanske är en ursäkt att ta till eller en stil som jag inte riktigt vet ifall det är jag...?
Trumarmarna kanske börjar dra ihop sig nu? :)
Tack för synpunkter!
Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida