Forum > Demolåtar

CPG - Daemons

<< < (4/5) > >>

Asti:
Gurano - OK, ska informera CPG om trummorna!
Jocke - Vevtrummor användes före batteristerna kom....
Dividend - Ska ge CPG en eloge, fast han säkert inte begriper vad det är!
               Vågar inte säga dansbandshöjning till honom, då hoppar han på min Martin-gitarr...
Harmonica mike - Ska påpeka att sången är lite för hög! Sven skulle bli väldigt förnärmad
                        om vi dristade oss att jämföra hans trumspel med programmerad dito!
Tack allihop å CPG's vägnar! Just nu är han på huliganträff i Malmö, men jag ska visa
honom era kommentarer när han är tillbaka och är någorlunda avgiftad och kommunicerbar.
/Asti

1up:
Skönt ljud på sången, gillar det spaciga. Hör influenser från Brittisk indiepop även i gitarr och harmonier. Bra.

Asti:

--- Citat från: 1up skrivet 28.03.2013, 11:14:16 ---Skönt ljud på sången, gillar det spaciga. Hör influenser från Brittisk indiepop även i gitarr och harmonier. Bra.

--- Slut citat ---
Kul att du gillar sången! Spännande med brittisk indiepop!
Tack för kommentar!
Asti

mahan:
Tjou!
Låten e ju hur bra som helst och om mixaren minskar på alla reverb och delays så kommer det att bli ännu bättre.
Och släpp upp den "konstiga" guran som ropar i vänstra örat, den vill fram! Mera flanger och girlanger behövs. Snyggt sjunget o bra stämmor. Hela kalaset e fint och kommer mig att tänka på gamla goda biitels, biitless eller va dom nu hette :D

bra jobbat!

h.   johan

cykeln:
Bra låtidé är det.
Jag skulle vilja ha tyngre trummor rakt igenom
Under sticket/refrängen tycker jag takten skulle vara mer markerad - jfr I am the Whalrus
Sången är bra men jag skulle vilja ha mer frustration/attack i sticket
Men vem är jag att tycka ..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion