Forum > Demolåtar
Gurano - Cosmic Disorder
palm:
Detta är annorlunda...
Annorlunda på ett crazy sätt. Tur du inte gjorde den längre för trummisen hade nog behövt syrgas efter allt sitt lir. Gör du dina vändor själv? Gissar på ett ja :-)
Du har spelat gitarr förr och bas också... Det spretar men det finns ändå en samhörighet i ljudbilden. Hörde på Jonas Hellborn och en pianist från US och det var åt detta hållet. Ljud som inte borde komma från en bas eller ett piano dundrade på...
Det är nog rytmiken som ger samhörigheten.
Skall bli spännande och se var detta landar.
/palm
pxm:
Gillar detta - det är toppenbra - vet inte vad som skulle kunnas läggas till.
Tycker att den är klockren så här..
mvh
Girly:
Grymt coolt flummigt B) :D
För en (sån som mig) som aldrig provat 'sån' röka måste det här vara det närmaste man kan komma en bra tripp ;) :lol:
Girly
Gurano:
Oj vad många inlägg i tråden - kul :D
--- Citat från: zorrow skrivet 24.03.2013, 18:04:03 ---Wow! Ett härligt flummigt 70-tal som kommer tillbaka i medvetandet när jag lyssnar på detta. Här finns inte mycket att förbättra och jag vet inte vad som skulle ytterligare läggas på. Låter B) En svunnen tid... :wacko: :blink:
--- Slut citat ---
Man tackar - alltid kul att förflyttas!
--- Citat från: IKEN skrivet 24.03.2013, 18:42:23 --- B) ahhhhh,tillbaka i dimman i den tidens replokaler.... ;)
Bra låt,och gitarrspelet är som vanligt toppnotch!!!! Läcker baslinje dessutom............
Den tar jag å laddar ner förstår du!!!!!! :P
--- Slut citat ---
:D ladda ner du! det kanske kommer en svit med, för mig, flummiga låtar framöver B)
--- Citat från: spacetrucker skrivet 24.03.2013, 19:49:44 ---Tjohej
Jag brukar ofta tycka att dina låtar saknar sång eller nåt. Denna saknar dock inget ^_^
Jag får inga dimmiga bilder av 70-talet av detta man det gör den inte sämre för det.
Space
--- Slut citat ---
Tackar :)
--- Citat från: MaxB skrivet 24.03.2013, 21:14:00 ---Uuuhm flum - Steve Hillage är tillbaka igen.
Gott spel! Jag har inget att tillägga! B)
--- Slut citat ---
Tackar :)
--- Citat från: palm skrivet 24.03.2013, 21:45:51 ---Detta är annorlunda...
Annorlunda på ett crazy sätt. Tur du inte gjorde den längre för trummisen hade nog behövt syrgas efter allt sitt lir. Gör du dina vändor själv? Gissar på ett ja :-)
Du har spelat gitarr förr och bas också... Det spretar men det finns ändå en samhörighet i ljudbilden. Hörde på Jonas Hellborn och en pianist från US och det var åt detta hållet. Ljud som inte borde komma från en bas eller ett piano dundrade på...
Det är nog rytmiken som ger samhörigheten.
Skall bli spännande och se var detta landar.
/palm
--- Slut citat ---
Trummisen har goda lungor :)
Ja vi får se om det händer nåt mer med denna - men denna kom till tack vare dina associationer i förra låten - tack för det :D
--- Citat från: pxm skrivet 24.03.2013, 22:07:15 ---Gillar detta - det är toppenbra - vet inte vad som skulle kunnas läggas till.
Tycker att den är klockren så här..
mvh
--- Slut citat ---
Kul att höra - tackar :)
--- Citat från: Girly skrivet 24.03.2013, 22:15:55 ---Grymt coolt flummigt B) :D
För en (sån som mig) som aldrig provat 'sån' röka måste det här vara det närmaste man kan komma en bra tripp ;) :lol:
Girly
--- Slut citat ---
Låten är nära nog ett flum - så du behöver inte heller framöver prova en sån där pipa :D
Tack alla för era tankar och synpunkter
Det var kul att flumma loss - ska nog göra en svit med flum framöver ??? .... kanske
/Gurano
bjurte:
Vilt och knarkigt... Och Häärligt..
Är det inte Gurano på Guran här ?? B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida