Forum > Färdiga produktioner
Eddi ft. Girly - Slay The Demons (f.d. Dont Tell)
Eddi:
--- Citat från: Jocke skrivet 20.03.2013, 01:48:51 ---Det här är kul! :)
Sänk orgeln, basskär, höj och rensa gura-"kompet" så blir det nog lättare att urskilja allt...
Ett stänk av "We can be heroes", kanske?
--- Slut citat ---
Kul att du tycker det är kul slänger mig mellan Synt Hare och rockare - testade lite nya grejer på gurorna som jag inte (glömde ett ord) har har testat förr och det var ju ganska kul - man är ju ingen gitarrist direkt men man lär sig. Bra mixråd men den där referensen till Bowie kunde jag vara utan - nu sjunger jag ju bara Hereos hela tiden - får se om jag hittar därifrån :lol:
--- Citat från: MaxB skrivet 20.03.2013, 07:40:13 ---Jess, det här börja ar bra, tycker ja.
1a versen borde följas av en till formen likadan 2a vers, innan den här bryggan du har på slutet. Efter bryggan kommer en refräng i nästa verre?
Nice, gillar verkligen idén.
--- Slut citat ---
Jag hade inte tänkt mig någon refräng men du har rätt måste nog försöka snickra på en och versx2 ska det nog vara ja, tack för glada tillrop :D
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 20.03.2013, 07:58:46 ---Skriver under på Jockes kommentar plus att det här kan bli bra.
Mike
--- Slut citat ---
Tack för det HM jag hoppas på detsamma. :D
--- Citat från: Gurano skrivet 20.03.2013, 09:51:57 ---Bra grund - kan bli bra i sin helhet. Jag upplever ljudbilden lite murrig och avlägsen, men det är ju i ett initialt skede.
/Gurano
--- Slut citat ---
Jo nog är det murrigt allt - får fixa det - tror att basen ska upp lite oxå. Tack för tyck o lyss :D
Jocke:
--- Citat från: Eddi skrivet 20.03.2013, 13:19:07 ---
Sänk orgeln, basskär, höj och rensa gura-"kompet" så blir det nog lättare att urskilja allt...
--- Slut citat ---
Kul att du tycker det är kul slänger mig mellan Synt Hare och rockare - testade lite nya grejer på gurorna som jag har har testat förr och det var ju ganska kul - man är ju ingen gitarrist direkt men man lär sig. Bra mixråd men den där referensen till Bowie kunde jag vara utan - nu sjunger jag ju bara Hereos hela tiden - får se om jag hittar därifrån :lol:
--- Slut citat ---
Förlåt då... :(
Men du... ett bra knep för att slippa ifrån associationer till andra låtar är att lägga över något ackord i parallelltonarten... du kan väl ta en harmonisnurra till hjälp? ;)
Roffe H:
Lite väl tidigt att säga nånting vettigt, mycket är redan sagt. Kanske lite rörigt...men visst kommer det att bli bra när du för ordning på grejerna. Bra sång hur som helst (som alltid)! :D Återkommer i ämnet och ser fram emot fortsättning. :D
/Roffe H
pxm:
Coolt !!!!
:)
mvh
Eddi:
--- Citat från: Jocke skrivet 20.03.2013, 13:37:59 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 20.03.2013, 13:19:07 ---
--- Slut citat ---
Kul att du tycker det är kul slänger mig mellan Synt Hare och rockare - testade lite nya grejer på gurorna som jag har har testat förr och det var ju ganska kul - man är ju ingen gitarrist direkt men man lär sig. Bra mixråd men den där referensen till Bowie kunde jag vara utan - nu sjunger jag ju bara Hereos hela tiden - får se om jag hittar därifrån :lol:
--- Slut citat ---
Förlåt då... :(
Men du... ett bra knep för att slippa ifrån associationer till andra låtar är att lägga över något ackord i parallelltonarten... du kan väl ta en harmonisnurra till hjälp? ;)
--- Slut citat ---
Tog fram snurran och gjorde ett mittparti - ska ställa upp i valet istället för Centern :D
--- Citat från: Roffe H skrivet 20.03.2013, 22:26:12 ---Lite väl tidigt att säga nånting vettigt, mycket är redan sagt. Kanske lite rörigt...men visst kommer det att bli bra när du för ordning på grejerna. Bra sång hur som helst (som alltid)! :D Återkommer i ämnet och ser fram emot fortsättning. :D
/Roffe H
--- Slut citat ---
Nu är det fritt fram att säga nåt vettigt Roffe :D
--- Citat från: pxm skrivet 22.03.2013, 01:06:55 ---Coolt !!!!
:)
mvh
--- Slut citat ---
Thnx man :D
Ok det som hände först den här 22 mars var alltså att jag färdigställde och lade ut version två av Dont Tell som jag nu funderar på ska heta Slay The Demons.
Såga på.... :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida