Forum > Färdiga produktioner

Eddi ft. Girly - Slay The Demons (f.d. Dont Tell)

<< < (4/15) > >>

palm:
Hej...

Varför skrev jag inte imorse när jag lyssnade och fick lite funderingar. Nu ligger jag här med paddan och barnen kollar "livsviktiga" prg så lyssning får vänta.
Gillar soundet och spec gitarren i introt låter snyggt och bra. En fundering, bara starta med bas, några vändor och sedan släppa på gitarr och trummor. De, trummorna, hade jag försökt jobba mer med. De blir lite statiska, eller hur jag skall säga.

Men tummen upp för helheten, en bra låt!

/Palm

MaxB:

--- Citat från: MaxB skrivet 22.03.2013, 07:40:47 ---De delar där du sjunger "you know", "for sure" och "to explore"

--- Slut citat ---

Det jag skrev tidigare har du i mitt tidigare inlägg.
Det jag menade här var att du egentligen inte behöver sjunga de här grejerna, det blir ett bra sug om du stoppar efter de ord som sjungs innan dessa respektive textdelar.

Och ja, jag fattar vad du menade i inlägget i min låt. Om det är ett seriöst förslag så ska jag testa...  B)

Eddi:

--- Citat från: palm skrivet 22.03.2013, 20:36:47 ---Hej...

Varför skrev jag inte imorse när jag lyssnade och fick lite funderingar. Nu ligger jag här med paddan och barnen kollar "livsviktiga" prg så lyssning får vänta.
Gillar soundet och spec gitarren i introt låter snyggt och bra. En fundering, bara starta med bas, några vändor och sedan släppa på gitarr och trummor. De, trummorna, hade jag försökt jobba mer med. De blir lite statiska, eller hur jag skall säga.

Men tummen upp för helheten, en bra låt!

/Palm

--- Slut citat ---
Trummorna är Drumcore vilket gör att de inte gärna kan jobbas med men jag har fixat lite med EQ´n kommer i nästa verre. Kul att du gillar svänget. När får vi höra nåt av Palm då? Det verkar som om du är trummis i botten?

--- Citat från: MaxB skrivet 22.03.2013, 22:49:18 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 22.03.2013, 07:40:47 ---De delar där du sjunger "you know", "for sure" och "to explore"

--- Slut citat ---

Det jag skrev tidigare har du i mitt tidigare inlägg.
Det jag menade här var att du egentligen inte behöver sjunga de här grejerna, det blir ett bra sug om du stoppar efter de ord som sjungs innan dessa respektive textdelar.

Och ja, jag fattar vad du menade i inlägget i min låt. Om det är ett seriöst förslag så ska jag testa...  B)

--- Slut citat ---
Jag har en plan vad gäller körer hoppas det klaffar bara :)

palm:
Hej!

När får vi höra nåt av Palm då? Det verkar som om du är trummis i botten?

Melodifestivalen nästa år, minst topp tre:-) Eddi, du ser att jag humor, inga trummor. Spelar lite gitarr, piano och bas. När jag fått tillräckligt med mod skall jag lägga upp något... Samlar mig;-)

/Palm

MaxB:

--- Citat från: palm skrivet 23.03.2013, 07:54:05 ---När får vi höra nåt av Palm då? Det verkar som om du är trummis i botten?

Melodifestivalen nästa år, minst topp tre:-) Eddi, du ser att jag humor, inga trummor. Spelar lite gitarr, piano och bas. När jag fått tillräckligt med mod skall jag lägga upp något... Samlar mig;-)

/Palm

--- Slut citat ---

Jag som tänkte fråga om du vill lägga trummor på min nästa låt!  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion