Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Den svenska sommaren

<< < (6/17) > >>

MaxB:

--- Citat från: Jocke skrivet 20.03.2013, 01:56:19 ---Mycket bättre nu när nivåerna hamnar "rätt" bakom sången. Jag tror du lider (? - förbannat kul är det iaf) av samma åkomma som jag som alltid tar i för mycket.... Här är en väldig massa instrument och det blir lite stökigt här och var... annars känns det väldigt kul att du börjar finna formen! :)  Lite värme efter den här långa vintern kommer att sitta fint - hör redan "pyset"! ;-)

--- Slut citat ---

Ge gärna tidsangivelse var det är stökigt, jag har mina misstankar men det underlättar om du vill ge mer info.
Pssshh, klunk, klunk, klunk...  B)

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 20.03.2013, 08:18:52 ---Den svenska sommaren - precis vad jag tänkte på då jag hörde alstret första gången.
Hmmm...Är det basgången som drar det mot dansband..? Jag känner mig lite lurad här,det lovade mycket och sedan kom Christer Sjögren in och snodde hela gaget   :D

--- Slut citat ---

Vet inte vad som drar det mot dansband, kanske basen. Men jag gillar det här basgunget! Måste jag börja gilla Christer Sjögren nurå  :huh:

Jag tänkte mer på att Peter LeMarc eller Lisa Nilsson skulle kunna göra låten rättvisa om de backades av duktiga musiker. Imorse på väg till jobbet förenklade jag texten (ligger i första inlägget) och den nyaste textversionen får jag sjunga in ikväll, kanske...

Jocke:
Hoppas att du kan få den goa känslan i inledningen att följa med genom hela låten för det här tycker jag är riktigt bra! :)

Sticket efter 103 är rörigt men kan bli hur bra som helst. Tror det är fingerpickandet och/eller pianot som inte stämmer rytmiskt.

Pianot efter 157 verkar inte spela ihop med resten av bandet.

Gitarren i upptakten vid 167 är snygg och kunde gott lyftas fram lite.

Trummor/fills  vid tex 0 43 63 känns för påtagliga. Kan inte säga om det är volymen eller hur de bankas...men jag tycker inte de figurerna alls passar in - andra fills funkar fint. :)

Tror det är trummorna som ger dansbandskänslan framför allt highhatten. Prova med en rak hihat i versen och ride i refrängen.

Sätter pilsner på kylning medan jag väntar på nästa verre...  ;)

MaxB:

--- Citat från: Jocke skrivet 20.03.2013, 13:30:38 ---Hoppas att du kan få den goa känslan i inledningen att följa med genom hela låten för det här tycker jag är riktigt bra! :)
Sticket efter 103 är rörigt men kan bli hur bra som helst. Tror det är fingerpickandet och/eller pianot som inte stämmer rytmiskt.
Trummor/fills  vid tex 0 43 63 känns för påtagliga. Kan inte säga om det är volymen eller hur de bankas...men jag tycker inte de figurerna alls passar in - andra fills funkar fint. :)
Tror det är trummorna som ger dansbandskänslan framför allt highhatten. Prova med en rak hihat i versen och ride i refrängen.

--- Slut citat ---

Tack för superba angivandet av tidpunkter där det kan behöva fixas. Hoppas snart komma ut till studion och sjunga den korrigerade texten, som finns i första inlägget, där jag lagt in ackorden nu också.

Jocke:

--- Citat från: MaxB skrivet 20.03.2013, 19:56:55 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 20.03.2013, 13:30:38 ---Hoppas att du kan få den goa känslan i inledningen att följa med genom hela låten för det här tycker jag är riktigt bra! :)

--- Slut citat ---

Tack för superba angivandet av tidpunkter där det kan behöva fixas. Hoppas snart komma ut till studion och sjunga den korrigerade texten, som finns i första inlägget, där jag lagt in ackorden nu också.

--- Slut citat ---

Korrugerad sång? Antar att den går i vågor... någon slags modulering eller sjunger du om havet?  :lol:

Jocke /t. f. Asti  B)

MaxB:
Nu har jag lagt på en korrugerad sång och gjort en del fix efter Jockes tips.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_DenSvenskaSommaren_20130320.mp3[/mp3]

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion