Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Den svenska sommaren

<< < (4/17) > >>

zorrow:
Hej Max. Det låter ju trevligt det här! När sången väl läggs kanske vissa instrument bör plockas bort där sången skall vara. Annars riskerar det att bli lite för mycket av det goda. Less i more! Du har fått till en riktigt härlig lågbas också som känns ända ner i knäna. Ljudbilden är totalt sett jättebra. Jocke har bra idéer tycker jag. Lycka till med sången! :D

bjurte:
Men Maxen,nu är det så där rörigt,med miljäärders versioner igen.. :o ;)

Jag lyssnade hur som haver på den högst upp med bortmixat fingersnubbel.. :D (Är det den som gäller ??)
Skönt Cacka israelsson gung på låten, på med en mörk sängkammarstämma och sen är det klart..

Roffe H:
Jag tycker ljudbilden i stort är bra, jag gillar ditt lagom tunga gung, schyst låtidé. Än så länge är gitarrerna lite röriga(den andra verren överst i tråden ?), men det fixar du ju. Kören är kanoners... sång på detta så börjar det likna nåt!  :)
/Roffe H

Håkan Nilsson:
Fint som fan! Mina två tankar:
1: Ride på hela låten, hihaten bromsar flytet lite i sån här takt. Du kan variera mellan olioka rajdar.
2: Lägg inte på nån sång. Det är ett evigt tjatande om "när sången väl är ditlagd"... Fortsätt utveckla den utan sång... :P

Wernborg:
Rätt skönt sound. Däremot behöver du jobba mycket med fraseringar och rytmerna. Det känns som du blandar rakt spel med triolspel och det blir en otajt känsla av det.

Schysst kör. Om det nu inte blir sång så kunde nog ett tydligare instrumentaltema hjälpa till.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion