Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Den svenska sommaren
Jocke:
Som jag brukar skriva: Det tar sig... :)
Jag får lite vibbar av Albatross någon stans och Ry Cooder på ett annat ställe... kanske skulle du vara återhållsam med fingerpickingen - göra ett lugnare parti eller en annan låt på det...??? Tycker inte riktigt om trummorna (vare sig rytmen eller soundet) som liksom skaver... Känns inte som de spelar riktigt samma låt. Jag hade varit lite återhållsam med orgeln och inte haft den på så mycket... det är jättesnyggt tillsammans med kören och det blir riktigt flyt och ger en skön kontrast till gitarrpartiet . Tror jag fattar hur du tänker med uppbyggnaden och harmonierna är också riktigt snygga! :)
Eddi:
Vi pratade över telefon och jag sa att jag kände igen harmisar och melodi mycket väl men visste inte varifrån - så småningom slog det mig att det kanske var den här jag tänkte på?
När som trollen har lagt sina 11 små troll kom Edvard Zizzorhand med en trekantig hatt (närå tog bara bort mitt spam)
MaxB:
--- Citat från: Asti skrivet 18.03.2013, 18:50:38 ---Du börjar få kläm på det! :) Blir lite rörigt på ett par ställen, men annars bra. Låten i sig har fin potential och blir intressant att höra med sång!
--- Slut citat ---
Jag får rensa i röran om det dyker upp en sångmelodi och text. Blev det något filmat i helgen? ;)
--- Citat från: palm skrivet 18.03.2013, 18:57:00 ---Snyggt ljud och jag måste fråga vad det är för orgel du använder, riktigt snygg. Din agitator låter också riktigt bra... Bra harmonier som är riktigt sköna.
--- Slut citat ---
Orgeln är en gammal B4 med en diskret preset. Jag gillar den och den har en hel del skojiga ljud och effekter. Jag gillar att "dra i spaken" för att öka farten på lesliet för att sen sänka farten igen. Då du skriver Agitator(?) förstår jag att du menar akustisk gitarr :P Min nylonsträngade akustiska spelar fingerpickingkomp diskret på sidorna och melodi i mitten.
--- Citat från: Jocke skrivet 18.03.2013, 20:59:08 ---Jag får lite vibbar av Albatross någon stans och Ry Cooder på ett annat ställe... kanske skulle du vara återhållsam med fingerpickingen - göra ett lugnare parti eller en annan låt på det...??? Tycker inte riktigt om trummorna (vare sig rytmen eller soundet) som liksom skaver... Känns inte som de spelar riktigt samma låt. Jag hade varit lite återhållsam med orgeln och inte haft den på så mycket... det är jättesnyggt tillsammans med kören och det blir riktigt flyt och ger en skön kontrast till gitarrpartiet . Tror jag fattar hur du tänker med uppbyggnaden och harmonierna är också riktigt snygga! :)
--- Slut citat ---
Albatross är en gammal goding som den gärna får associera till och Ry Cooder är inte heller helt fel :wub:
Är väl återhållsam med fingerpickingen nu? Ska de bara vara med på vissa ställen och tas bort på andra, tänker du? Jag kan tänka mig det...
Det är inte det lättaste att hitta rätt bland trummor och val av dessa loopar. Och orgeln är väl ganska diskret och är bara med på vissa partier, typ där kören kommer in?
--- Citat från: Eddi skrivet 18.03.2013, 21:06:12 ---Vi pratade över telefon och jag sa att jag kände igen harmisar och melodi mycket väl men visste inte varifrån - så småningom slog det mig att det kanske var den här jag tänkte på?
--- Slut citat ---
Tja, jag har inte den kopplingen mellan dessa låtar. Kom själv att tänka på en annan låt, kanske från The Spotnics eller ett svensk dansband, ingen aning vilket.
Jocke:
--- Citat från: Eddi skrivet 18.03.2013, 21:06:12 ---Vi pratade över telefon och jag sa att jag kände igen harmisar och melodi mycket väl men visste inte varifrån - så småningom slog det mig att det kanske var den här jag tänkte på?
[mp3=200,20,0,center]http://wideworld.se/music/WhenLoveRules16.mp3[/mp3]
--- Slut citat ---
Love hurts?
Jocke:
--- Citat från: MaxB skrivet 18.03.2013, 21:39:10 ---Albatross är en gammal goding som den gärna får associera till och Ry Cooder är inte heller helt fel :wub:
Är väl återhållsam med fingerpickingen nu? Ska de bara vara med på vissa ställen och tas bort på andra, tänker du? Jag kan tänka mig det...
Det är inte det lättaste att hitta rätt bland trummor och val av dessa loopar. Och orgeln är väl ganska diskret och är bara med på vissa partier, typ där kören kommer in?
--- Slut citat ---
Det här kan bli hur bra som helst Max! :)
Noterar ner mina reflektioner.
Tycker du ska ta bort trummorna i början.
Sen blir det ett skönt flyt. B)
Gillar inte dansbandstakten. (Gråt inga tårar?)
Försök separarera gitarrerna - panorering eller minskad bredd.
Sticket vid 104 kunde vara mer eget för att bryta av mer och skapa variation.
Orgeln vid 148 är så go! :)
Det är vad jag hade gjort så får man se vad som kommer ur piplinen sedan. Tycker att trummorna är Prio-1 - sedan ger sig nog det andra när du hittat rytmen. B) Jobbar inte själv med loopar så det där har jag ingen aning om. :wacko:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida