Kontrollrummet

Bjurte & Marre - Soultaker/The End

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Härligt episkt! :)  Vibbar både från 70-talets mer experimentella progressive typ Pink Floyd, Gentle Giant och samtidigt melodiskt som Uriah Heep och svenska Neon Rose. Trumspelet är fantastiskt och mer souligt ala CCS och Ginger Baker (usch vad jag ogillar namedropping :() och svänger av bara he-vete :P

Produktionen är OK, men lite "demo-slarvigt" - främst sången! Mycket bra insats av Marre, men framför allt stämmorna skaver rytmiskt och låter lite orepat!


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Ojojoj... hade tänkt lägga upp en låt som jag själv är rätt nöjd med..... åsså blir man nerplockad på jorden på detta vis :mellow:
Superbra het enkelt.

För att såga på nåt så .... är inte helt förtjust i dessa korta serier (ta-da-dam) på tom-tumman, första gången vid 0:24.

Slutet är SUPERBRA  :wub:

...jo, jag gillar sjösjukeversionen bättre  :wacko:

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Shit pommesfrites!
Det här var rejält bra på alla håll
Text, låt
Spel och sång
och produktion
tungt och ändå tillgängligt
Kul med pre-corus i en låt
Låter lite som en blandning av PF och Beatles (I want you she´s so heavy)
Top!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Vanvettigt bra Bjurte och alla medverkande! Har lyssnat till låten längst upp i tråden och den fångade mig verkligen. Bra komponerat, härligt arrangerat och framfört. Tack alla medverkande för njutning på hög nivå! Riktigt bra Bjurtesolo på guran oxå! Mixen då... Allt är underbart men... om jag har lyssnat till rätt version (första i tråden) så distar basen i de lägre registren. Bjurte har ju världens bästa öron som jag alltid satt min största tillit till. Så kanske skall det låta som det låter.  :unsure: I mina öron stör det tyvärr (tänkte skriva lite, men på en såpass bra låt så vore det synd med denna fadäs...) Slutligen TACK för en underbar låt som jag kommer att ladda ner i färdigt skick och lyssna på mååånga gånger. :rolleyes:

Men..snälla nån, så fint du skriver :P Sen des har ny mix tillkommit, hoppas du gillar den ännu bättre! Tack Zorrow.

Hej hej...

En mkt bra låt med sköna växlingar. Bra ljud och snygg sång. Lite mkt bas men just nu har jag mina inear och då blir mkt saker tyngre. En liten fundering jag fick när jag lyssnade och läste kommentarer kring pianot i slutet. Håller egentligen med om att det inte direkt tillför ngt MEN i något meddelande läste jag om din övergång till synthare.... Ett pefekt ställe att markera en ny början, istället för ett avslut - nytt sound nys id'eer. Detta blev flumigt....

/Palm

Tack, Bjurte har skurit i basen mm, så hoppas du gillar den nya mixen!

Härligt episkt! :)  Vibbar både från 70-talets mer experimentella progressive typ Pink Floyd, Gentle Giant och samtidigt melodiskt som Uriah Heep och svenska Neon Rose. Trumspelet är fantastiskt och mer souligt ala CCS och Ginger Baker (usch vad jag ogillar namedropping :() och svänger av bara he-vete :P

Produktionen är OK, men lite "demo-slarvigt" - främst sången! Mycket bra insats av Marre, men framför allt stämmorna skaver rytmiskt och låter lite orepat!

Tack Hasse, jag jobbade rätt mycket med rytmiken på den här låten, däremot var den lite ovanlig för mej, det håller jag med om, kanske några lyssningar till får dej att tycka att det funkar, för jag tycker det känns helt ok nu  :D
Ojojoj... hade tänkt lägga upp en låt som jag själv är rätt nöjd med..... åsså blir man nerplockad på jorden på detta vis :mellow:
Superbra het enkelt.

För att såga på nåt så .... är inte helt förtjust i dessa korta serier (ta-da-dam) på tom-tumman, första gången vid 0:24.

Slutet är SUPERBRA  :wub:

...jo, jag gillar sjösjukeversionen bättre  :wacko:

Space

Du måste lägga upp din låt, jag vet att den är bra, kom igen :P

Sjö-sjukan funkar oxå tycker jag :)
Shit pommesfrites!
Det här var rejält bra på alla håll
Text, låt
Spel och sång
och produktion
tungt och ändå tillgängligt
Kul med pre-corus i en låt
Låter lite som en blandning av PF och Beatles (I want you she´s so heavy)
Top!


Tack Cykeln, oj vad kul att du nämnde just den passagen av Beatles..en av mina absoluta favoriter, kommer man i närheten är man i hamn :wub:  TACK!
Ja, glad är förnamnet till fina recensioner  vi fått och den senaste mixen låter sååå bra Bjurte!!

/Marre Maria Marruschkka
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Vanvettigt bra Bjurte och alla medverkande! Har lyssnat till låten längst upp i tråden och den fångade mig verkligen. Bra komponerat, härligt arrangerat och framfört. Tack alla medverkande för njutning på hög nivå! Riktigt bra Bjurtesolo på guran oxå! Mixen då... Allt är underbart men... om jag har lyssnat till rätt version (första i tråden) så distar basen i de lägre registren. Bjurte har ju världens bästa öron som jag alltid satt min största tillit till. Så kanske skall det låta som det låter.  :unsure: I mina öron stör det tyvärr (tänkte skriva lite, men på en såpass bra låt så vore det synd med denna fadäs...) Slutligen TACK för en underbar låt som jag kommer att ladda ner i färdigt skick och lyssna på mååånga gånger. :rolleyes:

Men..snälla nån, så fint du skriver :P Sen des har ny mix tillkommit, hoppas du gillar den ännu bättre! Tack Zorrow.


Låten och framförandet är fortfarande lika fantastiskt. Tack för det! Tyvärr måste jag meddela att jag fortfarande hör distning i ljudbilden. Nu något mindre nu men när basen klämmer i samtidigt som baskaggen så hör jag det. Kanske är det mina hörlurar :unsure: Om ingen annan hör det så kan jag ha fel :wacko: men :unsure: Basljudet är ju fantastiskt i övrigt. Något annat hade jag inte väntad mig av Bjurte. Kanske lite mer kompression eller/och ett snäpp ner i volym på det instrumentet?


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Lyssnat som en galning på basen nu, kan inte lyssna så högt kanske är det därför jag inte märker disten..
Tror heller inte det är basen som distar, snarare att det är 'kaggen' som slår igenom när den och basen slår samtidigt..
Ska prova att sänka den först.. För vid sololyssning av basen så låter den helt odistad..  :blink:
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Härligt episkt! :)  Vibbar både från 70-talets mer experimentella progressive typ Pink Floyd, Gentle Giant och samtidigt melodiskt som Uriah Heep och svenska Neon Rose. Trumspelet är fantastiskt och mer souligt ala CCS och Ginger Baker (usch vad jag ogillar namedropping :() och svänger av bara he-vete :P

Produktionen är OK, men lite "demo-slarvigt" - främst sången! Mycket bra insats av Marre, men framför allt stämmorna skaver rytmiskt och låter lite orepat!

Bara en massa hjältar du nämner där.. Men riktigt bland dom är man nog inte än.. :D
Jo, ja visst kanske det skulle kunna vara tajtare med sången, men samtidigt är det charmen/signumet med hennes sång..
Hej hej...

En mkt bra låt med sköna växlingar. Bra ljud och snygg sång. Lite mkt bas men just nu har jag mina inear och då blir mkt saker tyngre. En liten fundering jag fick när jag lyssnade och läste kommentarer kring pianot i slutet. Håller egentligen med om att det inte direkt tillför ngt MEN i något meddelande läste jag om din övergång till synthare.... Ett pefekt ställe att markera en ny början, istället för ett avslut - nytt sound nys id'eer. Detta blev flumigt....

/Palm
Du läser mina tankar.. ;)

Ojojoj... hade tänkt lägga upp en låt som jag själv är rätt nöjd med..... åsså blir man nerplockad på jorden på detta vis :mellow:
Superbra het enkelt.

För att såga på nåt så .... är inte helt förtjust i dessa korta serier (ta-da-dam) på tom-tumman, första gången vid 0:24.

Slutet är SUPERBRA  :wub:

...jo, jag gillar sjösjukeversionen bättre  :wacko:

Space
Tack!!
Och upp med låten genast!! :D
Har lyssnat igen och låten växer! Älskar gitarrsoundet!
Tycker bättre om även andra delen vid ny lyssning.
Måste tillägga att jag håller med Wernborg om slutet - är tveksam till pianot,
men om det ska vara kvar så vore det nog bättre med ett enda mäktigt slutackord.
Ser fram emot att höra hela sviten i färdigt skick!
/Asti
Den kommer,men nu vill jag vila mig från den ett tag!
Vi ska ju göra Melancholia,och sen är det ett par tre Synthisar som vill ut,man får ju inte bränna ut sig!! :o
Shit pommesfrites!
Det här var rejält bra på alla håll
Text, låt
Spel och sång
och produktion
tungt och ändå tillgängligt
Kul med pre-corus i en låt
Låter lite som en blandning av PF och Beatles (I want you she´s so heavy)
Top!

Kul när det går hem!! Den där Beatles låten får jag allt spana in!
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag hör inte skillnad på landkrabbeversionen och sjösjukeversionen - har öronen gett upp helt?

Cykeln:Låter lite som en blandning av PF och Beatles (I want you she´s so heavy) - tror han åsyftar på basgången i 5:an som är kult men din är bättre.

Någon sa att båda sjunger bra  :lol: fick exakt den känslan av Marres sjung i början på KR Innan det reddes ut.

Begravningpianot hänger med still :P Enda smolken i denna dubbla  bägare tycker jag
« Senast ändrad: 20.03.2013, 10:32:27 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Jodå,jag litar på Zorrow,du hör nog vad du hör.
Men jag skulle gärna få det bekräfftat av fler,så Är det Dist på Basen ??
(Om du inte menar slut delen,för den är ju dubbad med en 'stickig' synthbas)

Sedan får jag väl Lägga up en "Eddi Edition" på denna,för på originalet fyller pianot en funktion.  :D
 
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Bara så ni vet,basen är nermonterad och under lupp!! :)
Den som hörs i första posten är alltså,än så länge den gammla trasiga varianten.. :wacko:
« Senast ändrad: 22.03.2013, 14:10:10 by bjurte »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Några fixar som behöver feedback:as..
Flaffig virvel i Intro = Fixad så gott det går
Fuldistad bas = Omtagen, nu förhoppningsvis utan  digitaldist ??
Uppskattar verkligen om ni vill hjälpa mig här.. :wub:
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad BluesBoy

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
Tycker det låter riktigt bra. Mycket skönt gitarrsound och bra spel.
Kanske ytterst lite "basig" som helhet, men absolut inget irriterande.

Snyggt jobbat. :)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Har int ebra lyssning som avslöjar men det jag hör är superbra.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Episkt !!!!
bjurte - det här gillar jag !!!!
Här har ni verkligen lyckats få
fram en dynamisk och levande ljudbild
som för fram en (väldigt) bra låt, med starka
insatser från alla inblandade....

Din röst och Marre´s tillsammans - suveränt...
Love your tapping och stämmor i gitarrsolot på slutet, bjurte !!!
Och du har skönt sound.....

Detta blir en en Kontrollrummetklassiker...

mvh
« Senast ändrad: 22.03.2013, 19:40:04 by pxm »
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Hej!

Så älva bra detta är! Hur skall jag nu få ihop mina tankar....

Var kommer blåset ifrån? Gillas?
Basen, känns för mig mkt bra, precis lagom.

Vad som står ut i en låt har jag pratat med Max i en av hans låtar och nu kommer jag till samma sak här. Ekot på den underbara sången är bara såååååå illa/ men ändå på något konstigt sätt älskvärt. Men på några avslutningsord hade jag velat ha det mer traditionellt .......eko lååååååååååångt i takt. OBS! Högst personlig reflektion.

Den sista delen är bara så fräck men fick en fundering kring basen. Hade varit kul att höra den "right in my face" som sakta glider bort i reverb-land....

Attans så bra.... Skall bli kul att höra synt-haren göra entré.

/Palm

Edit
Vill revidera ett ord val eftersom det lät illa.....borde formulerats som udda/annorlunda... Hoppas ingen blivit gramse på mig
« Senast ändrad: 23.03.2013, 09:17:10 by palm »


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Det är så jäkla bra - önskar jag kunde göra en sådan här låt! :wub:

Det "limmar" och låter fantastiskt bra och då är det bara några små detaljer... om jag nu ska ha synpunkter på att det ska bli perfekt...^^

Marre låter som vanligt kanon men vissa fraser liksom döljs av musiken. Vill du att hon ska vara tydlig från början till slut kan du prova att smyga in en rätt hårt komprimerad version av henne (säkert 10-20dB under leaden)

Koklockam jag påpekade tidigare ligger fortfarande kvar nästan ensam och låter mycket på några ställen.

Vet att du tycker att trummor ska låta så här men jag tycker kicken är lite låg och virveln för torr - det handlar inte om reverb utan att det inte alls sjunger i den efter slaget...

Tycker breaket kunde vara längre... Det gör ju egentligen inte låten vare sig bättre eller sämre men det kunde vara effektfullt med ett längre uppehåll och att senare delen mer smyger in... Kanske börjar lågt med mycket reverb som minskar ju närmare full nivå den kommer...

Nåja - man kan tycka olika - en kanonlåt - det är bara att gratulera er till ett gott jobb! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Episkt !!!!
bjurte - det här gillar jag !!!!
Här har ni verkligen lyckats få
fram en dynamisk och levande ljudbild
som för fram en (väldigt) bra låt, med starka
insatser från alla inblandade....

Din röst och Marre´s tillsammans - suveränt...
Love your tapping och stämmor i gitarrsolot på slutet, bjurte !!!
Och du har skönt sound.....

Detta blir en en Kontrollrummetklassiker...

mvh

Så himla fint skrivet :P

Kul att du gillar alla mina stämmor ;) :D

Ja, jag har gillat de senaste 3 mixarna, men guld kan ju alltid förgyllas ^_^

Säjer bara att jag gillar senaste mixen, sen får man se ;)

/Marre

https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Tycker det låter riktigt bra. Mycket skönt gitarrsound och bra spel.
Kanske ytterst lite "basig" som helhet, men absolut inget irriterande.

Snyggt jobbat. :)
Tack och jepp, är mycket nöjd med Gurasoundet, men Fn. vad man får brottas med det varje jä... gång guran åker fram.. :wacko:

Hej!

Så älva bra detta är! Hur skall jag nu få ihop mina tankar....

Var kommer blåset ifrån? Gillas?
Basen, känns för mig mkt bra, precis lagom.

Vad som står ut i en låt har jag pratat med Max i en av hans låtar och nu kommer jag till samma sak här. Ekot på den underbara sången är bara såååååå illa/ men ändå på något konstigt sätt älskvärt. Men på några avslutningsord hade jag velat ha det mer traditionellt .......eko lååååååååååångt i takt. OBS! Högst personlig reflektion.

Den sista delen är bara så fräck men fick en fundering kring basen. Hade varit kul att höra den "right in my face" som sakta glider bort i reverb-land....

Attans så bra.... Skall bli kul att höra synt-haren göra entré.

/Palm

Edit
Vill revidera ett ord val eftersom det lät illa.....borde formulerats som udda/annorlunda... Hoppas ingen blivit gramse på mig

Blåset är allas våran RoffeH som tog sig tid och hjälpte mig, Ett stort tack till honom!
Delayet ja, det är ett 'RP-Delay' och är riktigt skumt, man kan få det att vrida sig och feedbacka och låta hur kostigt som helst, Och jag bara ÄLSKAR det! B)
Bas som glider bort i reverb ? jag fattar nog inte riktigt. :blink: ;)
Episkt !!!!
bjurte - det här gillar jag !!!!
Här har ni verkligen lyckats få
fram en dynamisk och levande ljudbild
som för fram en (väldigt) bra låt, med starka
insatser från alla inblandade....

Din röst och Marre´s tillsammans - suveränt...
Love your tapping och stämmor i gitarrsolot på slutet, bjurte !!!
Och du har skönt sound.....

Detta blir en en Kontrollrummetklassiker...

mvh

Ja efter mycket slit med Gitarrsound, så hittade jag hem till slut och då kommer ju spelet av bara farten.. :rolleyes:

Det är så jäkla bra - önskar jag kunde göra en sådan här låt! :wub:

Det "limmar" och låter fantastiskt bra och då är det bara några små detaljer... om jag nu ska ha synpunkter på att det ska bli perfekt...^^

Marre låter som vanligt kanon men vissa fraser liksom döljs av musiken. Vill du att hon ska vara tydlig från början till slut kan du prova att smyga in en rätt hårt komprimerad version av henne (säkert 10-20dB under leaden)

Koklockam jag påpekade tidigare ligger fortfarande kvar nästan ensam och låter mycket på några ställen.

Vet att du tycker att trummor ska låta så här men jag tycker kicken är lite låg och virveln för torr - det handlar inte om reverb utan att det inte alls sjunger i den efter slaget...

Tycker breaket kunde vara längre... Det gör ju egentligen inte låten vare sig bättre eller sämre men det kunde vara effektfullt med ett längre uppehåll och att senare delen mer smyger in... Kanske börjar lågt med mycket reverb som minskar ju närmare full nivå den kommer...

Nåja - man kan tycka olika - en kanonlåt - det är bara att gratulera er till ett gott jobb! :)



Jocke!! Det var flera önskningar där, och visst, KlaraBella plinget skulle ju ner, och nu är det åtgärdat.
Provade oxo Ditt förslag på sångdubb som kan höras på den nya mixen.
Trummorna däremot, kicken sänktes 2db mellan ver. 1 och ver. 2, mer eller mindre mot min vilja,den slog helt enkelt igenom och orsakade tillsammans med basen fula smällar.. :wacko: .
Ang. virvel, skulle jag vilja säga "Smaksak" jag kämpade som tusan med sjunget,som var alldeles för högt för mig och dämpades med Gate:ar.
Jag är i alla fall nöjd med den. :) 
Längre Break ? Stopp!, här sätter vi ner Bromsen, Då måste jag in och pilla och göra nya pålägg och fixa..
Jag vill gå vidare nu(Pianobalad och synthlåtar ligger på rull), men tar gärna emot rena Mixförbättrings tips.. ;)
 
« Senast ändrad: 23.03.2013, 17:34:38 by bjurte »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Helt fantastisk låt - lyssnat igen och det kan man inte göra för ofta! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Tycker det låter riktigt bra. Mycket skönt gitarrsound och bra spel.
Kanske ytterst lite "basig" som helhet, men absolut inget irriterande.

Snyggt jobbat. :)

Jag tackar oxå då jag känner mej träffad :)
Hej!

Så älva bra detta är! Hur skall jag nu få ihop mina tankar....

Var kommer blåset ifrån? Gillas?
Basen, känns för mig mkt bra, precis lagom.

Vad som står ut i en låt har jag pratat med Max i en av hans låtar och nu kommer jag till samma sak här. Ekot på den underbara sången är bara såååååå illa/ men ändå på något konstigt sätt älskvärt. Men på några avslutningsord hade jag velat ha det mer traditionellt .......eko lååååååååååångt i takt. OBS! Högst personlig reflektion.

Den sista delen är bara så fräck men fick en fundering kring basen. Hade varit kul att höra den "right in my face" som sakta glider bort i reverb-land....

Attans så bra.... Skall bli kul att höra synt-haren göra entré.

/Palm

Edit
Vill revidera ett ord val eftersom det lät illa.....borde formulerats som udda/annorlunda... Hoppas ingen blivit gramse på mig

Du fick ihop dina tankar bra, tack :D
Jag hör inte skillnad på landkrabbeversionen och sjösjukeversionen - har öronen gett upp helt?

Cykeln:Låter lite som en blandning av PF och Beatles (I want you she´s so heavy) - tror han åsyftar på basgången i 5:an som är kult men din är bättre.

Någon sa att båda sjunger bra  :lol: fick exakt den känslan av Marres sjung i början på KR Innan det reddes ut.

Begravningpianot hänger med still :P Enda smolken i denna dubbla  bägare tycker jag

Hihi..Eddi..visst är det så, att en del tror att det är en duett när det är petit moi som fixar med oktaver o de & sånt; och du:visst påminner det lite om Beatles i nåt bas-parti här, för mej är det i reffen and I just love it :wub:

Jocke: Du är en klippa i dina synpunkter och uppmuntrande ord, det uppskattas mycket käre musikvän!

Tack än en gång Bjurte för ditt formidabla låtsnickrande, mix & lir, likaså Roffe H, så genomduktiga killar att samarbeta med, kan ju inte gå fel :rolleyes:

/Marre Marruschkka
« Senast ändrad: 23.03.2013, 17:21:36 by Marruschkka »
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Jocke: Du är en klippa i dina synpunkter och uppmuntrande ord, det uppskattas mycket käre musikvän!

Tack själv för den fina musiken! :) Jag tycker inte att det ska gå ens ära för när att andra lyckas göra riktigt bra grejer fast egentligen kanske jag bara garderar mig själv mot framtida sågningar...  :lol:
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Tack igen alla!!
Men jag har fortfarande inte fått någon feedback på basen ?? DISTAR den eller inte ??
Please Zorrow !! Du som startade det hela,är det bättre nu ??  :unsure:
Ni andra oxo, hjälp mig få ett avslut på skiten så jag kan sova gött om natten och ta tag i mitt liv igen.. :o...    :D
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tack igen alla!!
Men jag har fortfarande inte fått någon feedback på basen ?? DISTAR den eller inte ??
Please Zorrow !! Du som startade det hela,är det bättre nu ??  :unsure:
Ni andra oxo, hjälp mig få ett avslut på skiten så jag kan sova gött om natten och ta tag i mitt liv igen.. :o...    :D
Vet inte om det är basen som distar ... men något är det i alla fall i mina hörlurar! ... hmm tror faktiskt att det är gurorna i början - annars stör nog inte basen distmässigt ... tror jag.
/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Nu har jag lyssant och lyssnat...Gurano har rätt. Såvitt jag kan höra är det kompguran i vänster öra som distar men också basen och då vid EE G A uppgången. Ligger det baskagge där som krockar ljudmässigt? Jag tror det? Basen distar inte hela tiden utan endast vid några få tillfällen när låten går i creshendo. Ledsen att behöva ge ett sådant besked... :(


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Nä nu för ni väl ta och 'tvätta' er!!  :angry:  ;)
Guran är och ska vara småskitig/sprucken...
Basen, ja jag ska lyssna igenom imorgon på lite högre volym,passerar det min toleranströskel då, så får det vara..  B)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Tvättat o fin :D Skär lite i lågbasen bara. Del två av låten distar lite mer då synten(?) o basen dubblerar. Kompguran klara sig nog vid närmare eftertanke. Nu har jag lyssnat minst tio gånger och låten växer och växer! Härligt colab, boys & girls. :)

Var rädd om öronen nu Bjurte :unsure:


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
JAG BLIR GAAALEN !!


Jag hör inte någon djäää...a Distorition... :wacko:

Rädd om öronen.. Grrr..... dom ska BOOORT!! (Idiotöron)
Dom är redan körda, rökta och stekta...Grrr (Nu blev man hungrig  :D )
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
En Svårt Frustrerad Bjurte jagar vidare efter sina Demoner, Spöken och Skuggor.. :wacko:

Har koncentrerat mig på Cymbalerna denna omgång..
Dom är byta och sänkta, även den dubblerande synthbasen i slutdelen är sänkt..
PLEASE !! Fräls mig från från detta elände... Cymbaler och bas, Distar dom ??
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Allt låter tydligare nu (kortare reverb) och både Maria och gitarristen stiger fram ur ljudbilden. Eftersom det är så jäkla bra kanske man ska ägna sig åt detaljer? Personligen tycker jag att andra delen ska vara "lite" skränig och stökig för det är bra röj där. Det finns något som distar/fräser till här och var men det stör mig inte. Kanske lite mycket sejarmatta i virveln i början av del2.

Första delen då... jag tycker ju att virveln som du gillar den ligger lite för långt fram... men det är jag det. Från början då - tycker hihaten är för hög eller behöver lite eq för att bli brightare. Bakom "You could call me..." är riden rätt och cymbalerna lagom i nivå och genom hela refrängen. Koklockan igen vid "fear and pain"/"all along"... ;-) (Du har nog inte rättat på alla ställena...)

Nu kan jag inte ditt trumprogram men tror mig ana att det kanske handlar mer om velocity än volym... Har du hög velocity på cymbaler och hatt - då brukar de låta lite röjjigt...

Vid 275/6 händer något med Marre - ett ofadat klipp?


Funderade på det... du har fått någon skada/sjuka på hörseln va? Tycker att det borde vara möjligt att få dokumenterat så man kan anpassa din lyssning till det. Det är ju egentligen inte så konstigt - vi hör alla olika saker när vi bedömer varandras alster - det märks ju tydligt i kommentarerna... ;-)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Tack för Akuthjälp Jocke !!
Jag jobbar på,nu ska jag prova byta ut BasKaggen oxo...
Snacka om att "Mixa bort sig"... :D
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Tack för Akuthjälp Jocke !!
Jag jobbar på,nu ska jag prova byta ut BasKaggen oxo...
Snacka om att "Mixa bort sig"... :D

Hoppas att det hjälpte - känns märkligt att ge synpunkter på ett sådant här mästerverk! ;-)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Med en Dåres tålamod forsätter jag och VRÄKER ur mig nya mixar!! B)

Men nu tror jag tamefn.. att det sitter!  (Och Joo Koklockan är sänkt överallt. ;) )
Den får ligga här i halvfärdiga ett par dar och mogna, så får vi se om den kan kvalificerar  sig som "FÄRDIG".. :unsure: :wacko:
« Senast ändrad: 27.03.2013, 13:41:30 by bjurte »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Lyssnar på senaste (?). Tycker det här låter skitbra, bättre t o m än förra gången jag skrev nåt :lol: . Vilket jävla höjdareffektuering du fått till på Marre här!

Och en riktigt bra låt! Tafatt försök till rådgivning: En kör med dig och ett gäng basar i sista refr? :lol: )
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Fattar att du jobbat otroligt mycket med den här och resultatet är välförtjänt mycket bra! :) Tungt ämne det här som kanske fordrar mycket bearbetning?  ;) Tycker du kan lägga den här åt sidan och satsa på din nya karriär som synt-hare - det passar väl bra till påsk?  :rolleyes:  :P
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil