Forum > Färdiga produktioner

Bjurte & Marre - Soultaker/The End

<< < (2/17) > >>

Gurano:
Schysst låt - bra rakt igenom även om det finns musikaliska element jag uppskattar mindre, men det hänger bara på min smak inget annat

/G

Roffe H:
Jättefin låt och sången och gitarrerna är busbra, gillar verkligen. Hördes inget knäpp, det försvann i mängden (det var så pass lite). Snyggt blev det, passade bra med sax, just där. Ska lyssna mer senare och se om jag kan komma på något som hjälper dig vidare med låten. Fast det finns så många andra som är bra på sånt...nån sågning eller slakt blir det defintivt inte ... tvärtom, kanoners!  :D
/Roffe H

bjurte:
Brustvättad och torkad/polerad.. :)

Distar det ?? :unsure:

bjurte:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 14.03.2013, 00:53:56 ---Hur bra som helst. Det är bara att sitta o lyssna, jag får inga funderingar alls om vad som borde ändras på.

--- Slut citat ---
Tack Håkan,tycker det känns ganska färdigt nu,lite småputs kan man aalltid hitta.. :)

--- Citat från: Eddi skrivet 14.03.2013, 00:56:40 ---Breathtaking var bara förnamnet ur en jäkla massa perspektiv såväl humana som musikaliska. Vi vet ju alla att du har genomgått rätt så tuffa tider - texten i den här sången är inte sådant man vill höra riktigt. Så just nu bryr jag mig inte så mycket om den väl utförda låten (trots ihängande brus) och bra sång av Maria som innebörden av den. Kan du lätta på luckan lite Björn? Berätta något som jag VILL höra.

--- Slut citat ---

Eddi! Som jag skrev här ovan.. Det är bara mitt "Fiktiva Jag" som får styka med (Innan det blir förmycket upprepningar, börjar kännas som det är samma text på alla 5 låtarna, men med olika ord. :wacko: ) Nu får det vara nokk..

--- Citat från: Emulator skrivet 14.03.2013, 01:11:01 ---Lyssnar knappt hörbart i laptopen, så jag tänker inte  säga så mycket efter en lyssning. Det verkar genomarbetat hur som helst, med ett tema som återkommer med lite variationer.

Dock känner jag att melodi och tema känns för positivt i jämförelse med texten. En så explicit text gör att man förväntar sig riktigt nattsvart musik till. kanske har något gått förlorat i volymen kanske, så jag får be att återkomme med mer intryck när jag kan lyssna i studion eller i lurar.

--- Slut citat ---

Meehhh... Den går ju i moll!!  :D
Fast du har lite rätt, det jag hörde i huvudet vid starten var både 'tyngre och mörkare' men det här är i alla fall ungefär.

--- Citat från: Gurano skrivet 14.03.2013, 01:38:29 ---Schysst låt - bra rakt igenom även om det finns musikaliska element jag uppskattar mindre, men det hänger bara på min smak inget annat

/G

--- Slut citat ---

Danke och ja, det är skönt att det finns många smaker och Aromer. ;)

--- Citat från: Roffe H skrivet 14.03.2013, 01:47:50 ---Jättefin låt och sången och gitarrerna är busbra, gillar verkligen. Hördes inget knäpp, det försvann i mängden (det var så pass lite). Snyggt blev det, passade bra med sax, just där. Ska lyssna mer senare och se om jag kan komma på något som hjälper dig vidare med låten. Fast det finns så många andra som är bra på sånt...nån sågning eller slakt blir det defintivt inte ... tvärtom, kanoners!  :D
/Roffe H

--- Slut citat ---

Roffe! Tack för SAX & Gill..  :)   

Marruschkka:

--- Citat från: bjurte skrivet 14.03.2013, 14:42:26 ---Brustvättad och torkad/polerad.. :)

Distar det ?? :unsure:

--- Slut citat ---

Jag hör ingen dist i mina högtalare, men kanske någon annan hör nåt sånt?

Bjurte, tack för ett fint samarbete, det ärt tunga grejer du släpper mej lös på, hoppas jag gjort din låt och text rättvisa och innehåll.

Tack ni andra för fina kommentarer, blir varm i själen :wub:

/Marre Maria Marruschkka

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion