Forum > Demolåtar

Harmonica mike - First babe

<< < (4/5) > >>

Eddi:
Jösses va funkig gubben har blivit nu då jag hör din nya acke som drar traditionella styrningar. För basig - njä det tycker jag inte. Bra solid grund till det du beskriver som utveckling sång och munspel och dubbelt så lång så är du hemma. :D

Harmonica mike:
Lite mer,oki :)

Per:
Det är svänget eller rättare sagt riffet som gör det.Den här musikstilen bygger ju på lite av de här riffen..Däremot måste det vara blås och en mer avancerad basgång/ackordsvända för att hamna under funkfacket,så jag gör som vanligt - lirar blues och det räcker långt.Sången,ja det börjar utkristallisera sig nåt där borta i horisonten.."She´s got the blue groove" typ eller nånting.Dock väldigt snuvig så det blir lite J.Brown om jag tar i  :D Inväntar lite bättre hals så får vi se hur jag lägger upp det hela sångmässigt.

Eddi:
Ja,en ide´ett riff å sen lirar man.Riffen ja,gura är inte min grej så trehundratagningar senare har jag åtta takter att copiera - tack Gud för Cubase!
Sång,jorå det kommer..Munspel,nja vi får se..Jag kanske kan lura nån "funkfrälstguralirare" på en runda,jag tror det sitter bättre..Men men,jag är inte där än.

Tack för kommentarerna boys

Mike

bjurte:
Hög swing faktor här Mr. Funkmaster..
Gillar virveln i detta Blues kitet, men kicken är lite skum, mest bara en massa 'muller'..
Men det låter ju verkligen live om det..
Kan bli bra med lite RAP.. :lol:

zorrow:
Var e sången på detta riktigt svängiga stycke? Stampa foten :D Jajjamensan!!! :D Bjrute efterfrågar mer distinkt "kagge". I mina öron kanske??? Men det låter lajv o härligt. Hade nog själv varit nöjd med kaggen...

Harmonica mike:
Även en funk fångar fiskar  :)

Bjurte:
Jo virveln låter bra,det finns två med riktigt bra sound.Två baskaggar med i kitet.Den ene har inge fläsk,kort tom och helt utan tryck.Behov av rattning helt klart.
Den andre har lååångt jättepappkartongluftkanonsoun d,det är den jag använder här.Det låter som om skinnet är på fyra kvadrat.
Kul att det lät live,mera flyt än avsikt..Vi skall se om jag får igång rapandet på denna  :D

Zorrow:
Hårdrockaren diggar,det känns bra.Jag kurerar mig från en seg flunsa och har inget bra tryck i pipan än.Kul att det lät live,mera tur än skicklighet och avsikt denna gång..

#####################

Tack för kommentarerna boys

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion