Forum > Demolåtar
Harmonica mike - First babe
Harmonica mike:
Låtnamn:First babe(arbetsnamn)
Artist:Hmike
Kompositör:Jag
Text:Eventuellt ja,sågar ni så lägger jag ned :)
Ev,medverkande:Nope jag på rubbet samt ezbluespluggen på trummor,med lite hjälp av mig på keys
Tillverkningsår:Mars-2013
Format:mp3
Genre:Blått och funkigt
Störingsmoment:Flunsa
Kuriosa:Klarar man sig med två ackord?
Hej gott folk.
Insjuknade hastigt i vad som verkar bli en flunsa..Så jag höll mig inne idag och lirade lite.
Mest intresserad är jag av vad ni säger om ljudbilden,själv tycker jag att det blev lite bastungt.
Låten är ju en skiss så det skall dit mer är det tänkt typ solo/sång/stick och ett ruskigt ös,men det får bli när det blir - behöver kurera mig lite först.
Och så gör vi som vanligt,sågar ned Norrlandsfuran.
Mike
Tokai:
Skönt sväng fast virveln kanske ska lugna ner sig efter ett varv? Hör fram emot nice vokal. Snyggt basspel. Du?
Gurano:
Låter skönt - bra sväng! Håller med om bastungheten. Du borde oxå jobba fram ett klarare ljud på den stålsträngade - tycker jag (men det är kanske bara en smaksak?). Stör mig inte på virveln.
Men låten behöver din pipa!
/G
Emulator:
det svänger katten!
Lite som tokai säger, så kanske du kan kolla i pluggen om spökslagens volym på virveln kan dras ner i volym. Inte ta bort för min del, men göra dem lägre. som det är nu ger det riktigt fylligt komp, fast kanske lite dominerande.
Asti:
Det svänger lovande om den här!
Trummorna har ju lite dov ljudbild i sig och man får nog vara försiktig med basen för
att det inte sammantaget ska bli för "bastungt" i kompet. Vilket det kanske är en aning här...
Lyft gärna fram elguran lite mer! Blir spännande att höra med sång!
Krya på dig!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida