Kontrollrummet

Asti - Cry for silence (fortfarande samma version)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Edit 2013-03-16: Har inte ändrat någonting ännu! Inte gjort något överhuvudtaget åt t.ex trummorna!
                        Har inte sjungit om körens andrastämma, samt har inte lagt ny bas. Funderar på att
                        inte höja elgitarrerna som cykeln var inne på...
                        Så jag har ersatt med en exakt likadan version! Bättre? Sämre?

Har haft en låt i huv'et ett tag och har nu spelat in den! Tråkig? Konstig mix? Fel arr?

Titel: Cry for silence
Artist: Asti
Musik & Text: Asti
Längd: 3:27
År: 2013

Cry for silence
Let me hear you whisper, let me hear you say
I would like to see you but prefer another day
Just don't tell me straight out you're tired of my face
that would leave me missing your embrace (nödrim  :rolleyes:)

Cry for silence, try to get some sleep
Do your homework properly before you start to weep (alt...and count those bloody sheep)  :)
Keep the distance before we get too close
Think another time before you chose

I was only joking, talking to myself
Didn't see the camera high upon the shelf
If I did affend you and you lost your faith in me
All I said was "Nothing is for free"

Cry for silence, try to get some sleep
Do your homework properly before you start to weep (alt...and count those bloody sheep)  :)
Keep the distance before we get too close
Think another time before you chose

Life is lonely
We are here for a short moment
and the time is now to make a stand
even if you know it may never make a difference

alternativ vers:
Give me your umbrella it's pouring down outside
I might have to walk today unless I catch a ride
Couldn't bare the thought of being left out in the rain
I could slip and get flushed down the drain  :o
« Senast ändrad: 17.03.2013, 16:21:22 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
den blir lite tråkig i längden, för det maler på i samma. Nåt stick med bara stråkar eller något kanske?

Det var det negativa. I övrigt tycker jag du gjort en skitbra komposition. Lite väl bekanta tongångar möjligen, det känns igen på något vis, men du gör det så snyggt! Helt rätt röstläge, och ett rikgit bra arr.

Första textraderna är skitbra också.

grymt CPG!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Snygga harmisar. Lite lång möjligen.

Är inte jätteförtjust i Beatlessoundet på sången. Skulle vilja ha det större. Blir lite för mycket burk för min smak.

Go låt!!!

Åsså sjunger du väldigt avslappnat och skönt! Avis.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Nej, beatlessound på sången låter ju kass, men många verkar gilla det  :rolleyes:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Fin låt
Bra komposition.
Gillar sången
Jag tycker inte stråkarna tillför något - snarare tvärtom
Skulle i stället vilja ha högre elpiano
Även den avslutande elguran skulle kunna vara snäppet högre
Under sticket skulle kompet kunna vara mer staccato
Fast vad vet jag
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Det här är behagligt att lyssna på och om man lyssnar lite noggrannare så hör man att du smyger in lite variation och jag gillar sådana subtila förändringar som gradvis gör skillnad mellan början och slutet. :) Det första jag tänkte på var att du kunde ha lite mindre reverb på sången - iaf där du sjunger i ett lägre tonläge för att det ska kännas lite intimare!  :huh: Jag vet inte vad sådana där korta stråkar heter men det kunde vara snyggt att accenturera dem lite... :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Sverige har fått sin egen little Beattle...

Detta är riktigt snyggt... gillar dina harmonier i nästan hela låten. Andra ackordet på versen är så vackert (ett dim?) Harmonierna ger en känsla och riktigt skön njutning.

Jag håller inte med om att den är för lång... den är lagom. Sång soundet är bra men jag det hade varit kul att höra det några snäpp ännu torrare i verserna, bara för att konstatera att det är bra som det är just nu.

Den enda ackordväxling som jag inte håller med dig kring är i sticket eller vad man skall kalla det, där du har körer i slutet. Det börjar med en runda där du sjunger själv.... de första fyra ackorden leder (i mitt sinne) till något annat, det du gör leder till det oväntade - och det är nog det jag INTE är van vid.

Mkt bra jobbat - gillar mkt!

/Palm


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Emulator - Jag försökte variera genom att ta ner den halvvägs, men kanske en paus eller något mer som bryter av hade behövts..?
               Var rädd för att melodin är något jag hört... Kul att du gillar komposition och arr!
Wernborg - Tycker nog själv att sångljudet blev rätt lyckat, vill inte ha för mycket reverb. Du gillar kanske inte ADT-effekten?
                Roligt att du gillar låten och harmisarna! 3:27 är väl inte så långt?  :)
cykeln - Jasså du gillar inte stråkarna! Tyckte jag behövde något som fyllde ut, men det kanske finns bättre val....
            Har ju hört låten många gånger nu, men tycker nog elpianot hörs tillräckligt...? Är gitarrerna också för låga?
            Ja, staccatot kunde säkert accentueras mer, det håller jag med om. Blir särskilt glad över att du gillar sången!
Jocke - Tyckte jag drog ner reverbet rejält, men det kanske inte var tillräckligt trots allt.
           OK - du håller med cykeln om stråkarna...
palm - Vad kul att du gillar harmonierna! Så du tycker också det är lite för mycket reverb?
         Är osäker på vilken ackordväxling som du inte gillar. Sticket loopar på ackorden Fmaj7 - E - E7 - Am - A - Dm - D - Dm.
         Roligt att du gillar låten!

Tack alla för er feedback! Ska fundera och försöka omsätta!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
I mina öron - klart.

Bra låt,bra lir,bra prodd och riktigt bra sång!

Beatlemania = CPG?

Mike


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Snygga modulationer mellan dur och moll speciellt på slutet även om jag kanske tycker det blir lite för mycket det. Är fortfarande inte vän av ditt ADT användande, tycker din röst gör sig bättre utan. Mest för att jag tycker det låter konstigt och artificiellt. Varför måste du vilja dubbla sången hela tiden? Mycket prat av andra om Beatles som jag inte håller med om.  För mig en mer allmän upplevelse av psykedeliskt 60-tal, vilket inte är det sämsta.
Trummorna är som vanligt din svaghet. Här vill jag höra en mer drivande hihat. Baskaggen har ingen definition. Låter alltför soft och otydlig. Mer sting i trumkompet mao.
Stråkarna kan nog funka men inte bara långa toner utan också expressiva staccaton.
Låten har en tydlig vers, refr 2 ggr, sen dur/moll partiet som är en slags variation av refrängen tror jag. På nåt sätt känns det lite konstigt med det sista partiet även om jag gillar svarskörerna som påminner mig om nån Stevie Wonder låt.
Som alltid gillar jag det du gör och detta är inget undantag.
När jag lyssnar på detta tänker jag lite på hur jag skulle ha gjort det, därför väldigt subjektivt.


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
I mina öron - klart.
Bra låt,bra lir,bra prodd och riktigt bra sång!
Beatlemania = CPG?
Mike
Tack för det Mike! Speciellt roligt att du gillar sången!
CPG var bara med på 3:e stämman i kören den här gången, så han
har inte så stor del i den här låten!  :rolleyes:
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Snygga modulationer mellan dur och moll speciellt på slutet även om jag kanske tycker det blir lite för mycket det. Är fortfarande inte vän av ditt ADT användande, tycker din röst gör sig bättre utan. Mest för att jag tycker det låter konstigt och artificiellt. Varför måste du vilja dubbla sången hela tiden? Mycket prat av andra om Beatles som jag inte håller med om.  För mig en mer allmän upplevelse av psykedeliskt 60-tal, vilket inte är det sämsta.
Trummorna är som vanligt din svaghet. Här vill jag höra en mer drivande hihat. Baskaggen har ingen definition. Låter alltför soft och otydlig. Mer sting i trumkompet mao.
Stråkarna kan nog funka men inte bara långa toner utan också expressiva staccaton.
Låten har en tydlig vers, refr 2 ggr, sen dur/moll partiet som är en slags variation av refrängen tror jag. På nåt sätt känns det lite konstigt med det sista partiet även om jag gillar svarskörerna som påminner mig om nån Stevie Wonder låt.
Som alltid gillar jag det du gör och detta är inget undantag.
När jag lyssnar på detta tänker jag lite på hur jag skulle ha gjort det, därför väldigt subjektivt.
Jag tycker ADT ger ett fylligare sångljud utan att behöva dubba, som är svårt att få perfekt synkat.
Jag tycker nog inte det här är varken speciellt Beatles-inspirerat eller psykedeliskt, men antagligen 60-talsmusik...
Precis som du säger så är jag inte nöjd med trummorna, fastän jag lagt en hel del tid på att leta runt i EZ och även editerat en del själv... :wacko:
Jag använder staccaton på cello och mer utdragna toner på violinerna, men kanske ska jag variera violinerna mer..?
Jag ser låten som två partier mer än vers - refräng - vers - refräng - stick. Tyckte nog andradelen funkade som "lagom" brytning mot den första....
Roligt att du gillar låten trots en hel del invändningar!  :)
Naturligtvis är det subjektiva kommentarer från dig och det är dom jag helst vill ha! ;)
Tack för lyssning och utförliga kommentarer!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad BluesBoy

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
Klart skön låt. Mycket behaglig att lyssna på. Kanske lite för mycket Michael Jackson inledningsvis (kommer inte ihåg vad låten heter), men det ändras ju hyfsat snabbt.
Tycker allting passar bra ihop ljudmässigt, det enda som stör mig något är virveln. Det låter inte riktigt som att den sitter ihop med övrigt.

Sången är skitbra. :)

Bra jobbat!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det låter bra om såväl instrument som sång.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
En typisk "Asti-låt", gillar. Bra låt, sköna harmisar, fin sång och stämmor...och jag gillar Beatles-soundet, det vet du!  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Jag använder staccaton på cello och mer utdragna toner på violinerna, men kanske ska jag variera violinerna mer..?

...
Jocke - Tyckte jag drog ner reverbet rejält, men det kanske inte var tillräckligt trots allt.
           OK - du håller med cykeln om stråkarna...

Har inget emot stråkarna så där i allmänhet men skulle gilla om de var mer accentuerade när de är "korta" och spelar på varje taktslag. :)

Jag tycker ADT ger ett fylligare sångljud utan att behöva dubba, som är svårt att få perfekt synkat.

Tycker du får till en underbar stämning och atmosfär kring din sång och stämmor - vill absolut inte sabotera det. Har själv pysslat med sång en del i vinter. (Fick ju några otroligt begåvade sångare "på halsen"...  B) )
ADT´n är kul och användbar men har en tendens att kantra så det låter mer i ena kanalen. Jag märker att jag vill hålla leaden "torr" mitt fram och kunna variera breddning och reverb och har börjat lägga dem som en (eller flera) sends till effektkanaler.

Jag använder ofta gate för att dubbspåren ska synka. Om du kör Cubase kan du jämför preset för "clean lead" och "clean backing vocals" för att få lite grepp om hur det hanteras. Ofta räcker de med lite skruvande men om man vill gå in hårdare kan man sidechaina dubbkanalen så att den öppnas av lead-kanalen. Låter kanske joxigt men är verkligen inte så knepigt!  ;)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
BluesBoy - Michael Jackson har jag aldrig omnämnts med tidigare! Nu måste jag bättra på moon-walken!  :)
               Du har helt rätt angående virveln! Jag får inte till ljudet på den. Roligt att du gillar sången!
MaxB - Skönt att höra!
Roffe H - Kul att du gillar, men tycker inte låten har så mycket Beatles-influenser...?
Jocke - Tror det blir lite för mycket med varje taktslag. Blir nästan som arpeggio då...
           Intressanta tips ang sång/ADT! Ska försöka sätta mig in i det och testa.

Tack för värdefull feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Sigmunds

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
    • Ødemark
Synes dette låter bra Asti.  :) Det eneste som stör meg litt er lyden på stråkarna.. litt vel syntetisk i mine ører. Hvilken plugin bruker du?



Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Synes dette låter bra Asti.  :) Det eneste som stör meg litt er lyden på stråkarna.. litt vel syntetisk i mine ører. Hvilken plugin bruker du?
Roligt att du tycker det låter bra!
Stråkpluggen är EWQL Symphonic Orchestra Gold.
Tack för din feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Hallå Asti!
Håller med dig, kanske inte själva låten. Men det är nåt med sången som får mig att tänka på "Beatlarna" (men det är ju som jag uppfattar det, och det är absolut inte negativt utan tvärtom).  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad BluesBoy

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
BluesBoy - Michael Jackson har jag aldrig omnämnts med tidigare! Nu måste jag bättra på moon-walken!  :)
               Du har helt rätt angående virveln! Jag får inte till ljudet på den. Roligt att du gillar sången!

Hehe, tänkte mest på ackordföljden i början och kanske inte så mycket stil-/musikmässigt. ;)
Den jag tänkte på var Earth Song. När jag hörde inledningen så kopplade jag ihop de två, enbart på ackorden.
Finns ju massa låtar som innehåller samma ackord. ;)

Tittar man på melodifestivalen så är det ju många låtar som innehåller samma melodi också. :D


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Hallå Asti!
Håller med dig, kanske inte själva låten. Men det är nåt med sången som får mig att tänka på "Beatlarna" (men det är ju som jag uppfattar det, och det är absolut inte negativt utan tvärtom).  :D
/Roffe H
Om något som helst, må så vara inandningar, gutturala oljud eller smackande, i min torftiga vokala utövning
ger associationer till Beatles eller någon i Beatles' omgivning eller någon Beatles har träffat eller hört talas om,
hur avlägset, världsfrånvänt eller oavsiktligt det än må vara, blir jag naturligtvis oerhört smickrad och stolt!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
BluesBoy - Michael Jackson har jag aldrig omnämnts med tidigare! Nu måste jag bättra på moon-walken!  :)
               Du har helt rätt angående virveln! Jag får inte till ljudet på den. Roligt att du gillar sången!
Hehe, tänkte mest på ackordföljden i början och kanske inte så mycket stil-/musikmässigt. ;)
Den jag tänkte på var Earth Song. När jag hörde inledningen så kopplade jag ihop de två, enbart på ackorden.
Finns ju massa låtar som innehåller samma ackord. ;)
Tittar man på melodifestivalen så är det ju många låtar som innehåller samma melodi också. :D
Kommer inte på direkt hur Earth song går, ska kolla upp det!
Ja, den ackordföljden i början är ju inte speciellt originell!  :rolleyes:
Tack för att du redde ut begreppen så jag slipper slita med moon-walken!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Själv tänker jag på Signaturen till M.A.S.H i introt, annars skönt och behaglig resa, lite kluriga harmonier och en nypa vaggvisa.
Bra ljud, men den där Raggadagoch virveln som drar igång trummilummandet känns lite malplacerad...   
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Själv tänker jag på Signaturen till M.A.S.H i introt, annars skönt och behaglig resa, lite kluriga harmonier och en nypa vaggvisa.
Bra ljud, men den där Raggadagoch virveln som drar igång trummilummandet känns lite malplacerad...   
Ja, det kanske påminner om M.A.S.H.-introt...
Håller med dig om trummorna, som jag inte lyckats få till riktigt bra!
Tack för din kommentar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag har missat den här men det är kul att samtidigt lyssna samt läsa kommentarerna - jag upptäcker att jag lyssnar på ett annat sätt på nåt vis.
Jag lyssnar först och främst på harmonierna och sedan på hur sången låter alltså melodin sedan kanske på hur det är arrat och långt senare på om fiolen passar in eller om trumman är torr eller nåt.
Jag älskar dessa harmonier och stortrivs med din sångmelodi i övrigt har jag ännu inte i alla fall kommit på nåt vettigt att säga.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Jag har missat den här men det är kul att samtidigt lyssna samt läsa kommentarerna - jag upptäcker att jag lyssnar på ett annat sätt på nåt vis.
Jag lyssnar först och främst på harmonierna och sedan på hur sången låter alltså melodin sedan kanske på hur det är arrat och långt senare på om fiolen passar in eller om trumman är torr eller nåt.
Jag älskar dessa harmonier och stortrivs med din sångmelodi i övrigt har jag ännu inte i alla fall kommit på nåt vettigt att säga.
Samma gör jag, lyssnar o läser. Tycker det är mycket mer Asti än Beatles. Tror det är lite tvång att säga att musik från icke superkändisarlåter som nåt känt band. När Dire Straits första skiva kom läste jag att de lät som Bob Dylan. Det skulle nog ingen påstå idag, de låter ju som Dire Straits.
Fin låt som vanligt. Allt måste inte vara vrålös och märkliga stick.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag har missat den här men det är kul att samtidigt lyssna samt läsa kommentarerna - jag upptäcker att jag lyssnar på ett annat sätt på nåt vis.
Jag lyssnar först och främst på harmonierna och sedan på hur sången låter alltså melodin sedan kanske på hur det är arrat och långt senare på om fiolen passar in eller om trumman är torr eller nåt.
Jag älskar dessa harmonier och stortrivs med din sångmelodi i övrigt har jag ännu inte i alla fall kommit på nåt vettigt att säga.
Kul att du gillar harmonier och sångmelodi! Det tycker jag var vettigt sagt!  :)
Tack för kommentar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag har missat den här men det är kul att samtidigt lyssna samt läsa kommentarerna - jag upptäcker att jag lyssnar på ett annat sätt på nåt vis.
Jag lyssnar först och främst på harmonierna och sedan på hur sången låter alltså melodin sedan kanske på hur det är arrat och långt senare på om fiolen passar in eller om trumman är torr eller nåt.
Jag älskar dessa harmonier och stortrivs med din sångmelodi i övrigt har jag ännu inte i alla fall kommit på nåt vettigt att säga.
Samma gör jag, lyssnar o läser. Tycker det är mycket mer Asti än Beatles. Tror det är lite tvång att säga att musik från icke superkändisarlåter som nåt känt band. När Dire Straits första skiva kom läste jag att de lät som Bob Dylan. Det skulle nog ingen påstå idag, de låter ju som Dire Straits.
Fin låt som vanligt. Allt måste inte vara vrålös och märkliga stick.
Nej, det här tycker jag nog inte har så mycket Beatles-influenser...
Man har ju ofta en tendens att placera det mesta i fack tyvärr! Det förfaller jag själv till då och då... :rolleyes:
Det var väl Mark Knopflers sångsätt kan jag tänka mig som man tyckte var lite "mumlande" som Dylan ibland kan vara...?
Håller med dig, ibland är det skönt att göra musik med enkla harmonier och arrangemang och i stället kanske
få till mer känsla och uttryck! Roligt att du gillar låten!
Tack för din kommentar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
I mina öron - klart.
Bra låt,bra lir,bra prodd och riktigt bra sång!
Beatlemania = CPG?
Mike
Tack för det Mike! Speciellt roligt att du gillar sången!
CPG var bara med på 3:e stämman i kören den här gången, så han
har inte så stor del i den här låten!  :rolleyes:
/Asti

Ja jag hajade det

Det var därför jag frågade om Cpg står för beatlemaniat - i dom andra alstren  :D
Jag har ju en rocksnubbe som sliter i min lilla visnerv,och nu har han plötsligt fått för sig att det är funk som gäller,var skall detta sluta :lol:

Nu när jag lika är här så tar jag en lyssning till.

Mike


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Lyssnat igen! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
I mina öron - klart.
Bra låt,bra lir,bra prodd och riktigt bra sång!
Beatlemania = CPG?
Mike
Tack för det Mike! Speciellt roligt att du gillar sången!
CPG var bara med på 3:e stämman i kören den här gången, så han
har inte så stor del i den här låten!  :rolleyes:
/Asti
Ja jag hajade det
Det var därför jag frågade om Cpg står för beatlemaniat - i dom andra alstren  :D
Jag har ju en rocksnubbe som sliter i min lilla visnerv,och nu har han plötsligt fått för sig att det är funk som gäller,var skall detta sluta :lol:
Nu när jag lika är här så tar jag en lyssning till.
Mike
Jo, det är väl CPG som är den del av mitt jag som det fortfarande spritter lite i... :)
Funk ska du nog akta dig för, det kan aldrig vara bra...Känner en som bor i ett Funkishus... :unsure:
Lyssna så mycket du vill! Om den blir sönderspelad kan jag lägga upp en ny!  :rolleyes:
Tack för kommentar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Lyssnat igen! :)
Tyvärr är det fortfarande samma version....
Men lyssna gärna ändå!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Lyssnat igen! :)
Tyvärr är det fortfarande samma version....
Men lyssna gärna ändå!  :)
/Asti

Vaddå tyvärr - den är underbar! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Yes my good det här är en av dina i särklass bästa - fasen så bra den är :wub:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se