Forum > Demolåtar
cykeln: Rågång - Susanne öppna baren
Tokai:
--- Citat från: Girly skrivet 13.03.2013, 13:06:44 ---Var det här en måndagskväll i Orsa-baren?! :P ;)
Skulle vilja höra den röjiga fredagsversion :)
Bra låt... men saknar... vad var det morgonte kalla det för 'förlösnings-öset'... japp, kan bara hålla med honom där :D
Girly
--- Slut citat ---
Om jag förstår det hela så har ju inte baren öppnat än!
Harmonica mike:
Många tips har du fått ja..
Evighetstaccatoenerverandekom pguran skulle må bra av att dra ett tremoloackord med fett delayreverb mellan varven typ..Visst,basen är snällt lirad åt thoreskogman hållet..Men hellre det än hårdrocks alternativen.Det här är väl en liten upphottad visa som jag ser det och bör behandlas därefter.Bra text och bra sång.
Låten går garanterat att göra i rockös tempo,och skulle då välta vilken bar som helst.Men jag tror inte att du var ute efter det så jag lägger ned :)
Mike
Eddi:
Haha håller med H-Mike fast inte det sista ja inte det första heller och knappast det i mitten annars är det bra.
Hotta upp skiten nu Biken!
cykeln:
--- Citat från: morgonte skrivet 13.03.2013, 11:38:05 ---Fin låt! Som alla andra satt jag och väntade på en förlösnings-ösning som aldrig kom. Tror det har dels att göra med miljön i texten (i baren ska det va ös), dels med kompet som känns återhållet på ett sätt som lovar just kommande ös. Behåller ni den så här bör ni nog räkna med att de flesta (precis som här på KR) känner av antiklimax-effekten på ett eller annat sätt. Det kan ni ju utnyttja genom att lägga en ösig låt efter t ex.
--- Slut citat ---
Kul att du gillar låten!
Den handlar inte om ös i baren utan om en man som behöver supa skallen av sig med hjälp av en svalkande servitris pga livets meningslöshet
--- Citat från: Girly skrivet 13.03.2013, 13:06:44 ---Var det här en måndagskväll i Orsa-baren?! :P ;)
Bra låt... men saknar... vad var det morgonte kalla det för 'förlösnings-öset'... japp, kan bara hålla med honom där :D
Girly
--- Slut citat ---
Kul att du gillar låten!
Jepp det här handlar om alla måndagars moder - därav det uteblivna öset.
--- Citat från: Tokai skrivet 13.03.2013, 23:21:22 ---
Girly
--- Slut citat ---
Om jag förstår det hela så har ju inte baren öppnat än!
--- Slut citat ---
Helt korrekt!
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 15.03.2013, 11:36:39 ---Många tips har du fått ja..
Evighetstaccatoenerverandekom pguran skulle må bra av att dra ett tremoloackord med fett delayreverb mellan varven typ..Visst,basen är snällt lirad åt thoreskogman hållet..Men hellre det än hårdrocks alternativen.Det här är väl en liten upphottad visa som jag ser det och bör behandlas därefter.Bra text och bra sång.
Låten går garanterat att göra i rockös tempo,och skulle då välta vilken bar som helst.Men jag tror inte att du var ute efter det så jag lägger ned :)
Mike
--- Slut citat ---
Kan hålla med om det där med guran.
Helt rätt - jag är ute efter motsatsen.
Men kanske ska vi prova en liveröjar -version vad det lider
Tak för lyssning och synpunkter!
--- Citat från: Eddi skrivet 15.03.2013, 23:38:59 ---Haha håller med H-Mike fast inte det sista ja inte det första heller och knappast det i mitten annars är det bra.
Hotta upp skiten nu Biken!
--- Slut citat ---
:lol:
Skiten kanske hottas upp när det våras bland bergen!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida