Forum > Demolåtar
cykeln: Rågång - Susanne öppna baren
MaxB:
Om du lägger på massor med deeser blir det Föfan, öppna baren...
Skön ljudbild. Bra hur du bygger upp den från början. Vem eller vilka eller vad körar efter 1.17?
Jag hinner dock tröttna på gitarrgrejen på vänster sida som inleder låten och är med genom hela låten. Endera skulle den omväxlas genom att den spela fler powerackord istället (som den gör på några ställen). Alternativt dra ner dess volym på flera ställen. Jag föreslår att gitarren får lite mer dist så den kan spela powerackord, som hänger kvar längre, utan att man behöver använda högerhanden hela tiden.
Roffe H:
Jätteschyst låt och text. Hade som Eddi skrev i början av tråden väntat mig lite mer "ös" kanske, men att börja lugnt och sedan öka är en bra idé. Sång och instrument, i stort, jättebra! :D
/Roffe H
cykeln:
--- Citat från: Asti skrivet 09.03.2013, 22:13:41 ---
--- Slut citat ---
Mera du vä el hö gtr?
[/quote]
Jg mera dn sm ltr rnt ch snggt!
[/quote]
Jasså den! så här i efterhand är det ju självklart!
--- Citat från: Tokai skrivet 10.03.2013, 00:46:12 ---Gitarrerna vänster - höger hårt panorerade. Kanske bra, vet inte? Men rätt fräckt.
Alltså, nåt nytt instrument måste till efter ett tag, t.ex akustisk gura i mitten e, dyl.
Nåt som förändrar ljudbilden, annars är jag nöjd med det lite återhållsamma. Skön låt med en finemang text.
--- Slut citat ---
Tack! ska tänka på panoreringen vid slutmix
Bra att det återhållsamma är ok - vill ha den så.
--- Citat från: Eddi skrivet 10.03.2013, 01:21:03 ---Jg fötter. Int he ni tlr om
--- Slut citat ---
Vlkn gtr sm r ren
--- Citat från: MaxB skrivet 10.03.2013, 12:05:07 ---Om du lägger på massor med deeser blir det Föfan, öppna baren...
Skön ljudbild. Bra hur du bygger upp den från början. Vem eller vilka eller vad körar efter 1.17?
Jag hinner dock tröttna på gitarrgrejen på vänster sida som inleder låten och är med genom hela låten. Endera skulle den omväxlas genom att den spela fler powerackord istället (som den gör på några ställen). Alternativt dra ner dess volym på flera ställen. Jag föreslår att gitarren får lite mer dist så den kan spela powerackord, som hänger kvar längre, utan att man behöver använda högerhanden hela tiden.
--- Slut citat ---
Kenta och Randi körar
Bra synpunkt på tugggtr - har själv tänkt på att den skulle behöva varieras
Tack för lyss och synpunkter
--- Citat från: Roffe H skrivet 10.03.2013, 15:42:40 ---Jätteschyst låt och text. Hade som Eddi skrev i början av tråden väntat mig lite mer "ös" kanske, men att börja lugnt och sedan öka är en bra idé. Sång och instrument, i stort, jättebra! :D
/Roffe H
--- Slut citat ---
TAck Roffe!
Ja flera vill ha mer ös i mitten men jag har inte tänkt den så
- den ska vara återhållen på gränsen ..
----
TAck för alla synpunkter! - tar med mig till mix 2.
morgonte:
Fin låt! Som alla andra satt jag och väntade på en förlösnings-ösning som aldrig kom. Tror det har dels att göra med miljön i texten (i baren ska det va ös), dels med kompet som känns återhållet på ett sätt som lovar just kommande ös. Behåller ni den så här bör ni nog räkna med att de flesta (precis som här på KR) känner av antiklimax-effekten på ett eller annat sätt. Det kan ni ju utnyttja genom att lägga en ösig låt efter t ex.
Girly:
Var det här en måndagskväll i Orsa-baren?! :P ;)
Skulle vilja höra den röjiga fredagsversion :)
Bra låt... men saknar... vad var det morgonte kalla det för 'förlösnings-öset'... japp, kan bara hålla med honom där :D
Girly
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida