Forum > Demolåtar
cykeln - Strövtåg i hembygden del ll, lll och IV
Roffe H:
Det behövs inte alltid massa inspelningsfinesser för att det ska låta bra när man kan sjunga och spela! :D
/Roffe H
cykeln:
--- Citat från: MaxB skrivet 10.03.2013, 12:15:56 ---En till om livets förgängelse
Föräldrarna på hemkörrgårn
Här ligger dom båda i jorden och sover
där maskarna grävt sina mörka alkover.
Och allt vad dom tänkte
och allt vad dom drömde
och allt vad dom sörjde
och allt vad dom gömde
förvandlas till mullkorn i maskarnas bo.
Gud give Gud give dom båda har ro.
--- Slut citat ---
Tack Max. Var själv ute och botaniserade lite och hittade denna också - Guld och det finns mer!
--- Citat från: Roffe H skrivet 10.03.2013, 13:16:12 ---Det behövs inte alltid massa inspelningsfinesser för att det ska låta bra när man kan sjunga och spela! :D
/Roffe H
--- Slut citat ---
Tack det var väldigt snällt sagt Roffe!
---
Då får vi se vad gubbarna och gumman i klubben säger på kvällens rep. :unsure:
Alatar:
Tycker det låter härligt. Håller med Roffe. Behövs inga fler effekter eller ngt. Det låter bra det här, både kompositionen, och mixning/mastringen.
Det är inte riktigt lika bra som din "Dan Andersson" visa. Men ändå väldigt bra.
Förresten så påminner mig inledningen av den här låten (alltså de första 20 sekunderna) om just din Dan Andersson visa :-) Skojigt.
cykeln:
--- Citat från: Alatar skrivet 10.03.2013, 22:35:06 ---Tycker det låter härligt. Håller med Roffe. Behövs inga fler effekter eller ngt. Det låter bra det här, både kompositionen, och mixning/mastringen.
Det är inte riktigt lika bra som din "Dan Andersson" visa. Men ändå väldigt bra.
Förresten så påminner mig inledningen av den här låten (alltså de första 20 sekunderna) om just din Dan Andersson visa :-) Skojigt.
--- Slut citat ---
TAck - vad glad jag blir!
Vilken DA var det - Medborgargardet? Den som börjar "Förlåt en yngling som kommer för sent .... "
Emulator:
Pappas kvarter hör jag -låter trovärdigt och något som du väldigt gärna gör.
Inget att anmärka på alls, låter precis som det skall :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida