Forum > Demolåtar
cykeln - Strövtåg i hembygden del ll, lll och IV
cykeln:
LÅTNAMN: Strövtåg i hembygden
ARTIST/GRUPP: Cykeln
GENRE: Visa
LÅTLÄNGD: Drygt fyra
KOMPOSITÖR: Stefan Olsson
TEXT: Gustav Fröding
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2013-03-07
FORMAT: mp3
Klubben ska spela på ett program kring kolning och hembygd. Det blir mycket Dan Andersson förstås men vi har tagit upp Mando Diaos/Frödings Strövtåg i hembygden.
Eftersom det finns tre delar till i den dikten så skrev jag lite musik till dessa.
Frågan är om det funkar att spela dem i samband med Mandos - eller blir det platt fall?
Det här är en direktupptagning med en mick så det är inga inspelningstekniska eller framförandemässiga finesser
Eddi:
onetake - Itake? Strålande visa :D
Altsax:
Du sjunger mycket vackert!
Det passar utmärkt!
Säg inget om mando diao, låt de som kan sin Fröding, förstå av sig själva, så får alla andra "bara" höra en vacker visa, å de e inte dåligt de :)
IKEN:
:wub: Jäkligt bra!! Kan inte säga särskilt mycket om mix och annat,har för dåliga grejjor till det....Men ,detta var bra!
''Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten'' :lol:
Den där gillar jag!!!!!
cykeln:
--- Citat från: Eddi skrivet 08.03.2013, 01:48:52 ---onetake - Itake? Strålande visa :D
--- Slut citat ---
:D
Tack för lyssning och kl att du gillar!
--- Citat från: Altsax skrivet 08.03.2013, 09:01:34 ---Du sjunger mycket vackert!
Det passar utmärkt!
Säg inget om mando diao, låt de som kan sin Fröding, förstå av sig själva, så får alla andra "bara" höra en vacker visa, å de e inte dåligt de :)
--- Slut citat ---
Tack för det!
Bra att det passar då ska jag ta med den i morgon till klubben får vi se vad de säger
Jag tänkte att vi först spelar 1a delen (MD) och fortsätter rakt på med dessa delar och återkommer på slutet till MDs första vers.
--- Citat från: IKEN skrivet 08.03.2013, 12:21:26 --- :wub: Jäkligt bra!! Kan inte säga särskilt mycket om mix och annat,har för dåliga grejjor till det....Men ,detta var bra!
''Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten'' :lol:
Den där gillar jag!!!!!
--- Slut citat ---
Det var kul att höra - Tack!
Det är inte mycket till mix - inspelat i en tagning på en mick.
----
Tack ska ni ha - då tar jag nog med och presenterar den i morgon på repet
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida