Forum > Demolåtar
equality - wait
Dividend:
Lyssnar medan jag skriver, har inte läst nåt i tråden.
Det är inte speciellt ambient om du frågar mig :) Men skitskönt att lyssna på. Den här bör du göra 10 minuter lång ;)
(Mina korta tankar här i en varm lägenhet)
bajenuffe:
TELEVISION!!!!!! Det låter som television... Låter verkligen som Tom Verlaine in action... Skitkul!
idf:
hmm trummornas reverb är för stort o öppet.. ett ritkgti disneyreverb.. lite surt tycker ja de e. basen är intonerar inte hundra. pianot låter FM.. blir lite för stelt.. kanske ett rhodes där istället!?
jag tycker personligen det är på tok för lite instrumentering i denna låt. med ett tema som är ganska sparsmakat som denna behövs det nog fläskas på med grejjer..stämmor o shit som piper i bakgrunden osv...
trummorna tyckte jag lät ganska trist me, pröva lite andra trumljud..
:)
annars är de en schysst idé o den kan utvecklas långt!!
equality:
bajen: Tjena Uffe! Lite dåligt samvete här över nån låt jag skulle lägga akkegura(?) på men jag spåren kvar, jäddra bra låt förresten. Television är en sån där grupp jag borde ha kollat upp och stöter på så där var tioende år men det blir aldrig av. Borde väl göra det nu då. Kul att du reagerade.
idf: Jo det finns en massa brister i denna och den blev för prematurt postad. Kul att du tycker det finns potential i denna. Emulen har en cool version på g och i väntan på denna får väl tråden ligga i träda...
Fidden:
Vissa grejor i pianot är så grymt snygga... och gitarren.. känns som det skulle kunna vara mer spännande än det blir nu med den där trumtakten som ligger och mal på likadant tillsammans med basen. Rent spontant känner jag att det borde vara mer jazz i rytmsektionen. Inte för mycket dock ;)
Mitt favoritstycke är där vid 1:16, det känns som som polyfonin tar slut i pianot, eller som det är en ljudfil som blivit klippt och redigerad på något sätt. Förmodligen är det bara nån kompressor som ligger och gör nåt. Grymt snyggt blev det hursomhelst!
Som helhet känns det lite splittrat. Ibland känns det lite rock, ibland lite ambient, ibland lite jazz och ibland visa. Alla dessa pusselbitar känns inspirerande och jag tänker flera gånger att "Ah, det där skulle man ju kunna bygga en hel låt på". Men också att det kanske inte riktigt funkade ihop.
Men å andra sidan är det kanske just det som är "ambient", ska erkänna att jag har ruggigt dålig koll på den genren :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida