Forum > Demolåtar
equality - wait
equality:
Började som en gitarrslinga och sen grävde man ner sig i pianotrassel. Gitarren skriker väl U2 antar jag men vad f... :rolleyes: :P
Tänkte jag skulle fläska på med reverb ordentligt. Blir det för grötigt? Ostrukturerat? Tråkigt?
070718
Uppdaterad version:
http://www.box.net/index.php?rm=box_v2_download_shared_file&file_id=f_77758499
Emulator:
SHIT va bra!!!! Ogillade först reverbet på trumorna å det grövsta..tror den känslan är kvar, men gitarrerna..gitarrerna...
hur bra som helst.
Pianot och så skulle jag gärna byta ut mot sång. Låten har en så trevlig melankolisk känsla över sig....
msn?
skitbra kommer det bli
equality:
:) Vilket snabbt svar! Hygglo, tackar! Ja ambiencegenren kan jag inte alls. Kul att du ser (hör) potential. Fixar inte msn ikväll me återkommer gärna. Vi hörs!
mahan:
Jepps!
En ytterst krävande takt du valt, kräver ett tajtare grepp av basisten, nu låter det förstaklass tajt trummis och basist som håller på att slockna. Lite skrämmande med reverben på gitarrerna, för trummorna funkar det. OCh så har vi pianot igen där...skiner en väldig spelglädje igenom, lixåm energi i pianisten för att värma en liten by, försök styra lite av den energin över åt basisten så blir det bättre balans i greijen.
O visst finns det potential, kunde nästan förnimma solostumpar från Albatross :D
Get on, green light!
h. JOhan
equality:
Tack Johan! Ja jäklars, f-n vad svårt jag har för att få det tajt! :( Visst är det nåt som svajar? Men det kan väl inte vara basen för den kvantiserade jag faktiskt. OK får kolla varje enskild midinot. Albatross... åhh tackar!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida