Kontrollrummet

ola : gåtor

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
släpper i väg en ide för att få lite tyck om hur den ska fortsätta

Mvh Ola
« Senast ändrad: 27.02.2013, 03:03:46 by Ola »
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Fram till 121 så var det en solklar inledning till en skräck-komedirulle - sedan vet jag inte riktigt vart den tog vägen - upp på scenen tror jag. Känns som det blandas mycket i just uttrycken här och spontant skulle jag säga att det handlar om två låtar - två bra låtar -  som är lite väsensskilda av sig.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Gillar första delen bäst! Skönt släpigt och snygga harmonier. Där skulle lite stämsång funka tror jag.
Andra delen där trummor och piano håller ett högre tempo tycker jag distgitarren inte riktigt passar,
eller om det är distgitarren som funkar men trummorna ska hålla ett lägre tempo, kanske halvtakt...?
I tredje partiet (det avskalade) kunde kanske ett positiv komma in och svepa mellan vänter och höger,
kanske lite marschtrummor där.....? Skapa lite cirkus-atmosfär.
Sista delen säger mig inte så mycket, så där har jag ingen kommentar.
Varierat och intressant!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Snyggt detta! Spännande ljudbild...gillar både basen och gitarren. Instrumentalt kanske? :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)