Tjou hej!
Long time no hear, men eftersom man deltar i tävling så måste man åxå kommwentera eller hur!

Så här sätter jag efter många lyzzningar upp min kommentering och poiängsättning and here we go:
1-ModigaModerater
Detta är ju ett konstverk redan med texten, efter ett halvdussin lyssningar hittar jag alla ggr nya lustigheter.
Arret o kompet e ju åxå som gjort för verklig humorunderhållning, man lixåm bara väntar på följande vers och vad den ska hämta med sig!
2-overrock
Ojdå vad snabbt detta går, har svårigheter att följa med textuppföljningen. Efter nåra lyssningar hittar ja den röda tråden... trodde jag.
Detta e ju en saga för lite äldre barn med något förvirrande komp i bakgrunden. En finfin historia och ett rätt bra komp men dom kommer lixåm inte överens om vem som e vem
3-VitabrorsorfranBollnas
Här sitter kompet o storyn fint, riktigt skön verre av "skorpalåten"! Ett litet minus för att låtidén redan sedan långt tillbaka kunnat avlyssnas, men humorn i detta stycke har lyckelsevis med ny text uppflyttats flere snäpp!
4-Verryfunnyeatabunny
Denna låt med stadigt botten från bröderna Cartwright känns aningen främmande i denna competition, Fru Cartwright snackar med the horses I think och får en stjärna i arslet med en blink... Ojaaa... meet me by the stable she said.... I don´t know if I´m able. Så med god fantasi kan denna låt sättas upp på ett antal platser på nätet blott att man stannar vid audiomaterial för videorullar på detta e väl forbidden fruit.
5-KonradBertil
Och återigen en historia om hur vi blir fler... Men det är ju det som e allas vårat favoritämne, fast det finns dom som inte vågar erkänna detta faktum... och jag hör till dom! Abselut!
Till själva låten då, den gillas mycket för att här ligger story och låt i balans. Jag med min allt långsammare hjärnverksamhet hinner uppfatta både musik o text och framförallt då denna historia om Wilfred den II... ja eller varrenu Algot eller Korvspad. Näemen denna låt blev min abzoluta favve för att den i all sin enkelhet får mig att skratta till!
Där satt mina kommentarer om låtarna men poängutdelningen e mycket knepigare men efter ett antal lyssningar kommer jag till följande resultat:
8 points - Eddi - Konrad Bertil Andersson
6 points - morgonte+Micke Vita brorsor från Bollnäs
5 points - Light Head - Verry funny eat a bunny
4 points - Cykeln - Modiga moderater
3 points - Angrod - överrock
1 point till "sistaplatsen" enligt reglerna!
h. johan