Forum > Färdiga produktioner

Asti & Harmonica mike - You let it slip away (slutversion)

<< < (3/8) > >>

Harmonica mike:
Skön låt detta Peter.

What will you do partiet..
Pukorna vore ju sköna på just det partiet och kantslag/tamburin skrammel på de uppbyggande delarna.
Håkans tips borde funka också,dra in dom lite mer mot mitten.Mixen i övrigt,kalas.Fast jag hade skippat aaa körerna på "What wil you do" partiet och låtit sångaren yla med full kraft - här behövs det desperation :)

Låten,ååjyyes!

Mike

Roffe H:
Snyggt som vanligt Asti. Beatlesjazz, va fint! :D.
Jag tror att det är din fina stämsång som får mig att tänka på The Beatles...schyst låt. Pukorna, ja! Tycker du kan ha dem kvar om du gillar...lutar lite åt Håkans förslag faktiskt, moderera något, ta inte bort dem helt i alla fall. B)
/Roffe H

Dividend:
Detta "svängiga" uttryck är nåt jag tycker borde utforska mer.. beatlescountry och beatlesjazz, redan har du uppfunnit 2 nya musikstilar :D

Låter bra, så här på en snabblyssning.

Bra refräng!

Asti:
Jocke - Ja, det verkade som en sammansvärjning i början!  :D
Eddi - Skönt att du kom till pukornas räddning! Introt kanske behöver byggas ut ja... Roligt att du gillar!
Håkan Nilsson - Bra förslag där med trummorna! Ska testa det!
Harmonica mike - Kul att du gillar låten! Var också inne på att pukorna bara skulle vara med i refrängen,
                        men hittade inget bra trumalternativ till versen... Ja, Håkans tips ska jag testa!
                        Aaa-kören i refrängen får nog vara kvar. Desperation kan vara bra i rätt sammanhang!  :)
Roffe H - Beatlesjazz - ja, det är väl en blandning av influenserna och förebilderna man har nuförtiden...?  :wub:
             Roligt att du gillar låten och stöder mig i uppfattningen att behålla pukorna!
Dividend - Ja, det är roligt att testa något annat än bara vemodig och elände! Roligt att du tycker det låter bra!

Tack allihop för synpunkter och tips! Nu gäller det bara att omsätta det i praktiken!  :)
/Asti t.f. praktikant

MaxB:
Ja det är lite som att lyssna på tidiga Yes-låtar efter att ha lyssnat på hur de lät på det moderna 70-talet. Har du också lyssnat på Yes från dessa tidsepoker?

HN har ett par bra förslag som jag skriver under på - pukor in mot mitten, ner i volym, så är dom hemma.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion