Först fick jag signatur melodin ifrån Jönsson ligan,,, (älskar den) sen kom DM´s Christmas Island i huvudet som låter falskt men e´rätt (tydligen eftersom MUTE släppt den på singelbaksida).
E´det rätt efter 30? Eller bara jag som tat nån öl för mycket?
Annars, like what it can be (bumble bee)
Hehe lite Jönssonligan och DM kul referenser. Det var inte så jag tänkte - rätt efter 30? Nja jo jag hör vilken ton du menar men jag det är klart det är rätt. Tack för lyss o tyck Blade

Helt klart finns det något harmoniskt spännande under syntbasen. Associerade lite fritt... tänk 9/8 takt...typ 
Undrar om ezdrummer har 9/8 delars groove's..? hmm, måste kollas upp
Nu vart det jobbigt 9/8-delar klarar inte att tänka på det sättet får huvudvärk

Tack för lyss o tyck Bribedant

Här finns ingredienser som gör sig bra i en mix som även skulle passa i en deckare. Jag skulle vilja att du byter ut nuvarande padljud i mono mot ett i stereo.
Jag har inte enstänkt på det men du har rätt kan bli mer svepande. Tack för lyss o tyck Maxen

Det här är riktigt coolt - lyssnar 3:e gången nu!
Kul melodier, dramatik, oväntade harmonier här och var och en suggestiv puls - vad kan man mer begära? Som utkast kan du göra mycket av det här - ser fram emot det! 
Jag kände att soppan tog slut lite här så trevligt med lite pep tack för det Jocke

Jorå Eddi,rätt läckert detta.
Befriande fritt från ekviliibrism men ändå svängigt.Små instick här och var från en gura eller/och ett renodlat komp samt SÅNG då kan det här bli en riktigt trevlig lyssning
Work in progress - definately.
Mike
Haha där satte jag dit dig -försök att spela det där pianot det är klurigt det - men att det då framstår som enkelt är bra - ja gura på något sätt - sång vet jag inte Tack för lyss o tyck HM

Verkligen svensk åttiodalsdeckare. Jönssonligan, Hassel etc. Tror det kan bli hur bra som helst. Jobba på. Kanske en annan bas. Lite mer lågmäld, lite puttrande arpeggio kanske. Å lite åttondelsplock på rent Depeche-ig gitarr. Gött!
[mp3=200,20,0,left]http://www.bwmusic.se/slask/eddit.mp3[/mp3]
Typ så här menade jag med guran.
Jag hörde mer svepande gitarr i huvudet men din inledning mellan 14 och 25 var helt perfekt sedan blev det lite mindre och plockigt som iofs var bra men där vill jag ha mera. Snyggt jobb med trummorna förresten vad kör du med där?