Forum > Demolåtar

Roffe H - Gunga gumman Ny verre längre ner i tråden

<< < (2/6) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: Roffe H skrivet 07.02.2013, 12:56:44 ---Visst fick jag hattarna  (:wacko:) det var väl kepsarna jag menade. Tror som sagt det blir svårt att ändra...men vi får se vad som händer.
Om BIB. Visst, man kan spara som wavfil, alla instrument som BIB har att erbjuda, separat eller enskilt: hela kompet, bara trummor, bas,eller gitarr allt efter behag. :)
/Roffe H

--- Slut citat ---

Hel nice Roffe :)

Jag kollade in priserna..Ja audiofil verren var överkomlig..Men det är nog massor där som går bort för mig..Skall läsa på lite mer.Det är gitarr riff/ideer jag söker,kanske finns på annat håll..

Mike

Eddi:
Härligt skön avslappnad musik det här med lagom mycket sax på och bra sjunget Roffe - det är klart att tillkommer det ett stick av något slag så blir det intressantare - nu känns den liiite lååång kanske

Roffe H:

--- Citat från: Eddi skrivet 07.02.2013, 15:46:09 ---Härligt skön avslappnad musik det här med lagom mycket sax på och bra sjunget Roffe - det är klart att tillkommer det ett stick av något slag så blir det intressantare - nu känns den liiite lååång kanske

--- Slut citat ---

Roligt att du gillar Eddi, men om jag lägger in nåt mer blir den ju ännu längre? Jag vill helst inte korta ner på texten. Men i så fall den kanske inte känns så lång (och slätstruken)? :wacko:
/Roffe H

MaxB:
Konjaaak - snyggt med rim!  :lol:
Mysigt sound, mysig text och mysigt spel.
Melodin vers efter vers behöver som jag läst ett gangterkeps-engagemang. Borde gå att få till något som innebär annan melodigång med mer instensitet i instrument (kanske bara saxen/saxarna) utan att tempo eller annat ändras för mycket.

Soft och skönt men jag håller också i gansterkepsen ett tag till.
Får se om du vill utveckla något i annan riktning eller ej...  ;)

Tokai:
Du ligger inte latsidan direkt.
Tycker sångens reverb funkar sisådär, dvs inte så bra. Lite för mycket rumsljud.
Kören prima. Och din sång är så skön. Man hör ju din inspirationskälla och sämre kan man välja. När jag tänker efter tror jag Svante brukar liksom invänta så att det blir liksom synkoper och så fördröja slutstrofen - svårt att genomföra - kanske Sinatra som förebild?
Ang BiB - är det inte också midi? I så fall är väl redigering enkelt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion